Diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění regionálních televizních stanic na trhu s informacemi. V teoretické části jsou shrnuty soudobé odborné poznatky o dané problematice zejména s ohledem na roli televize v marketingové komunikaci, postavení a význam regionálních televizních stanic na české mediální scéně s akcentem na jejich působení v rámci celoplošného a regionálního vysílání i limitující faktory existence tohoto typu média. Praktická část je složena ze sekundárního a primárního výzkumu konkrétní regionální stanice. Marketingová situační analýza je doplněna primárními daty získanými prostřednictvím výzkumné marketingové sondy. Výstupy z výzkumu jsou shrnuty ve SWOT analýze. Na základě zjištěných skutečností je v projektové části navržen marketingový mix s akcentem na oblasti disribuce a komunikace.
Anotace v angličtině
The diploma paper deals with possibilities of regional television stations to exercise on the information market. In the theoretic part there are summarized contemporary expert pieces of knowledge in the given problems, especially to the role of television in the marketing communication, position and meaning of regional television stations on Czech media scene with an accent to their incidence in the frame of full-area and regional broadcasting even limiting factors of existence of this type of media. The practical part consists of a secondary and primary research of concrete regional station. The marketing situation analysis is completed with primary data obtained through the research marketing sonde. Outputs from the research are summarized in the SWOT analysis. On the base of found facts in the project part there is suggested a marketing mix with accent to the area of distribution and communication.
Media market, marketing communication, full-format televisions, programme offer, regional televisions, advertising announcement, digital broadcasting.
Rozsah průvodní práce
75 s., 4 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění regionálních televizních stanic na trhu s informacemi. V teoretické části jsou shrnuty soudobé odborné poznatky o dané problematice zejména s ohledem na roli televize v marketingové komunikaci, postavení a význam regionálních televizních stanic na české mediální scéně s akcentem na jejich působení v rámci celoplošného a regionálního vysílání i limitující faktory existence tohoto typu média. Praktická část je složena ze sekundárního a primárního výzkumu konkrétní regionální stanice. Marketingová situační analýza je doplněna primárními daty získanými prostřednictvím výzkumné marketingové sondy. Výstupy z výzkumu jsou shrnuty ve SWOT analýze. Na základě zjištěných skutečností je v projektové části navržen marketingový mix s akcentem na oblasti disribuce a komunikace.
Anotace v angličtině
The diploma paper deals with possibilities of regional television stations to exercise on the information market. In the theoretic part there are summarized contemporary expert pieces of knowledge in the given problems, especially to the role of television in the marketing communication, position and meaning of regional television stations on Czech media scene with an accent to their incidence in the frame of full-area and regional broadcasting even limiting factors of existence of this type of media. The practical part consists of a secondary and primary research of concrete regional station. The marketing situation analysis is completed with primary data obtained through the research marketing sonde. Outputs from the research are summarized in the SWOT analysis. On the base of found facts in the project part there is suggested a marketing mix with accent to the area of distribution and communication.
Media market, marketing communication, full-format televisions, programme offer, regional televisions, advertising announcement, digital broadcasting.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací, zvláštní pozornost věnujte roli médií v marketingových komunikací, zejména televizi s přihlédnutím k jejímu působení v regionu. Definujte základní pojmy. Na základě teoretických východisek formulujte problém, kterým se v diplomové práci budete zabývat, včetně pracovní hypotézy.
2. Navrhněte vlastní metody šetření, zpracujte analýzu aspektů uplatnění regionální televizní stanice v rozsahu potřebné pro diplomovou práci.
3. Na základě analýzy ověřte platnost hypotézy. Proveďte shrnutí a syntézu klíčových poznatků.
4. V projektové části diplomové práce vycházejte z hodnocení současného stavu a navrhněte možná řešení, která by regionálním televizním stanicím pomohla při uplatňování na trhu s informacemi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací, zvláštní pozornost věnujte roli médií v marketingových komunikací, zejména televizi s přihlédnutím k jejímu působení v regionu. Definujte základní pojmy. Na základě teoretických východisek formulujte problém, kterým se v diplomové práci budete zabývat, včetně pracovní hypotézy.
2. Navrhněte vlastní metody šetření, zpracujte analýzu aspektů uplatnění regionální televizní stanice v rozsahu potřebné pro diplomovou práci.
3. Na základě analýzy ověřte platnost hypotézy. Proveďte shrnutí a syntézu klíčových poznatků.
4. V projektové části diplomové práce vycházejte z hodnocení současného stavu a navrhněte možná řešení, která by regionálním televizním stanicím pomohla při uplatňování na trhu s informacemi.
Seznam doporučené literatury
BIRKENBIHL, Vera F. Umění komunikace. Aktuell, Bratislava 1999
BURTON, G., JIRÁK, J. Úvod do studia médií. Barister&Principal studio, Brno 2001, 2003
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERG, J. Marketingová komunikace. Grada Publishing, Praha 2003
FORET, Miroslav. STÁVKOVÁ, Jana. Marketingový výzkum-Jak poznávat své zákazníky. Grada Publishing, Praha 2003
FRANKLIN, B., MURPHY, D. Making the local News. Routledge, London 1998
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Grada Publishing, Praha 2001, ISBN 80-7169-995-0
JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost. Portál, Praha 2003, ISBN 80-7178-697-7
KOTLER, P. Marketing management. Victoria Publishing, Praha 1997
McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Portál, Praha 1999, ISBN 80-7178-200-9
NAGYOVÁ, Jana. Marketingová komunikace není pouze reklama. VOX Praha, 1999, ISBN 80-86324-00-1
OSVALDOVÁ, B. a kolektiv. Zpravodajství v médiích. Nakladatelství Karolinum, Praha 2001, ISBN 80-246-0248-2
Seznam doporučené literatury
BIRKENBIHL, Vera F. Umění komunikace. Aktuell, Bratislava 1999
BURTON, G., JIRÁK, J. Úvod do studia médií. Barister&Principal studio, Brno 2001, 2003
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERG, J. Marketingová komunikace. Grada Publishing, Praha 2003
FORET, Miroslav. STÁVKOVÁ, Jana. Marketingový výzkum-Jak poznávat své zákazníky. Grada Publishing, Praha 2003
FRANKLIN, B., MURPHY, D. Making the local News. Routledge, London 1998
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Grada Publishing, Praha 2001, ISBN 80-7169-995-0
JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost. Portál, Praha 2003, ISBN 80-7178-697-7
KOTLER, P. Marketing management. Victoria Publishing, Praha 1997
McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Portál, Praha 1999, ISBN 80-7178-200-9
NAGYOVÁ, Jana. Marketingová komunikace není pouze reklama. VOX Praha, 1999, ISBN 80-86324-00-1
OSVALDOVÁ, B. a kolektiv. Zpravodajství v médiích. Nakladatelství Karolinum, Praha 2001, ISBN 80-246-0248-2