Práce pojednává o neziskové organizaci Prázdninová škola Lipnice, která se zabývá zážitkovou pedagogikou formou kurzů pro veřejnost. Práce obsahuje stručné představení vzniku a historie společnosti, její předmět činnosti. Dále pak popis její corporate identity a analýzu segmentace trhu. V projektové části jsou zpracované výsledky dotazníků se zaměřením na motivaci účastníků a zdroje informací o organizaci a formulované návrhy na zlepšení komunikační strategie organizace. Celkovým záměrem práce je získání komplexnějšího pohledu na komunikační strategii a fungování organizace včetně poskytnutí vlastního návrhu na zlepšení dílčích částí komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The objective for this master's thesis was to reach the comprehensive overview of communication strategy and organization functionality. This thesis includes innovative suggestions and improvements for partial communication strategy. This thesis dissertates about non-profit organization called "Prázdninová škola Lipnice" which is interested in experience pedagogy in the form of public open courses. First of all this work contains introduction of the beginning and history of the organization and its type of activities. Secondly it describes corporate identity and analysis of market segmentation. In the project part there are the results from the checklist with the intent on participants' motivation processed. Information sources about the organization and proposals for improvement of communication strategy are formulated in this part as well.
Klíčová slova
Komunikační strategie, corporate identity, filozofie organizace, produkt organizace, firemní kultura, corporate communication, segmentace trhu, public relations v nepodnikatelském sektoru, profily účastníků, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
Communication strategy, corporate identity, organization philosophy, product of organization, corporate culture, corporate communication, market segmentation, public relations of nonprofit segment, participant profils, marketing communication
Rozsah průvodní práce
88
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o neziskové organizaci Prázdninová škola Lipnice, která se zabývá zážitkovou pedagogikou formou kurzů pro veřejnost. Práce obsahuje stručné představení vzniku a historie společnosti, její předmět činnosti. Dále pak popis její corporate identity a analýzu segmentace trhu. V projektové části jsou zpracované výsledky dotazníků se zaměřením na motivaci účastníků a zdroje informací o organizaci a formulované návrhy na zlepšení komunikační strategie organizace. Celkovým záměrem práce je získání komplexnějšího pohledu na komunikační strategii a fungování organizace včetně poskytnutí vlastního návrhu na zlepšení dílčích částí komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The objective for this master's thesis was to reach the comprehensive overview of communication strategy and organization functionality. This thesis includes innovative suggestions and improvements for partial communication strategy. This thesis dissertates about non-profit organization called "Prázdninová škola Lipnice" which is interested in experience pedagogy in the form of public open courses. First of all this work contains introduction of the beginning and history of the organization and its type of activities. Secondly it describes corporate identity and analysis of market segmentation. In the project part there are the results from the checklist with the intent on participants' motivation processed. Information sources about the organization and proposals for improvement of communication strategy are formulated in this part as well.
Klíčová slova
Komunikační strategie, corporate identity, filozofie organizace, produkt organizace, firemní kultura, corporate communication, segmentace trhu, public relations v nepodnikatelském sektoru, profily účastníků, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
Communication strategy, corporate identity, organization philosophy, product of organization, corporate culture, corporate communication, market segmentation, public relations of nonprofit segment, participant profils, marketing communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši dostupné literatury a pramenů z daného oboru.
2. Stanovte cíl a formulujte hypotézy diplomové práce.
3. V teoretické části definujte pojem neziskové organizace, dále základní pojmy v oblasti corporate identity, formy a strategie organizace. Definujte pojem komunikační strategie a její druhy.
4. V praktické části charakterizujte neziskovou společnost Prázdninová škola Lipnice (organizační schéma, corporate identity, segmentace trhu, komunikační strategie.).
6. Prověřte motivy cílové skupiny pro využití nabízených produktů Prázdninové školy Lipnice. Proveďte vyhodnocení a zhodnoťte validitu hypotéz.
7. Formulujte návrhy a doporučení pro zlepšení komunikační strategie Prázdninové školy Lipnice.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši dostupné literatury a pramenů z daného oboru.
2. Stanovte cíl a formulujte hypotézy diplomové práce.
3. V teoretické části definujte pojem neziskové organizace, dále základní pojmy v oblasti corporate identity, formy a strategie organizace. Definujte pojem komunikační strategie a její druhy.
4. V praktické části charakterizujte neziskovou společnost Prázdninová škola Lipnice (organizační schéma, corporate identity, segmentace trhu, komunikační strategie.).
6. Prověřte motivy cílové skupiny pro využití nabízených produktů Prázdninové školy Lipnice. Proveďte vyhodnocení a zhodnoťte validitu hypotéz.
7. Formulujte návrhy a doporučení pro zlepšení komunikační strategie Prázdninové školy Lipnice.
Seznam doporučené literatury
ALSBURY, A., JAY, R. Marketing , to nejlepší z praxe. 1.vyd.Praha: Computer Press, 2002. 280 s. ISBN 80-7226-617-9.)
BUREŠ, I. 10 zlatých pravidel prodeje. 7. vyd. Praha: Management Press, 2007. 142 s. ISBN 978-80-7261-171-3.
CAYWOOD, CLARK, 1., Public relations, Computer Press, Brno 2003, ISBN80-7226 886-4
CLOW, K .E., BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2008. 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
ČEPELKA, O., Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Nadace Omega, 1997, ISBN 80-902376-0-6
DE PELSMACKER, p., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing 2003
FORET, M., Jak Komunikovat se zákazníkem, Computer Press, Praha 2000, ISBN 80-7226-292-9
KALKA, J., ALLGAYER, F. Marketing podle cílových skupin. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2007. 270 s. ISBN 978-80-251-1617-3.
[KOHOUT, J., Veřejné mínění, image a metody public relations, Management Press, Praha 1999, ISBN 80-7261-006-6
KOTLER, P. Marketing, management. 3. vyd. Praha: VICTORIA PUBLISHING, 1991. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G., Marketing, Grada Publishing Praha 2004, ISBN 80-247-0513-3
KOUDELKA, J. Spotřební chování a marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1997. 187 s. ISBN 80-7169-372-3.
LESLY, Ph., Public relations, teorie a praxe, Victoria Publishing, Praha 1995, ISBN 80-85865-15-7
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 368 s. ISBN 80-247-0650-4.
NĚMEC, P., Public Relations-Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha 1996, ISBN 80-85943-20-4
Seznam doporučené literatury
ALSBURY, A., JAY, R. Marketing , to nejlepší z praxe. 1.vyd.Praha: Computer Press, 2002. 280 s. ISBN 80-7226-617-9.)
BUREŠ, I. 10 zlatých pravidel prodeje. 7. vyd. Praha: Management Press, 2007. 142 s. ISBN 978-80-7261-171-3.
CAYWOOD, CLARK, 1., Public relations, Computer Press, Brno 2003, ISBN80-7226 886-4
CLOW, K .E., BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2008. 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
ČEPELKA, O., Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Nadace Omega, 1997, ISBN 80-902376-0-6
DE PELSMACKER, p., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing 2003
FORET, M., Jak Komunikovat se zákazníkem, Computer Press, Praha 2000, ISBN 80-7226-292-9
KALKA, J., ALLGAYER, F. Marketing podle cílových skupin. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2007. 270 s. ISBN 978-80-251-1617-3.
[KOHOUT, J., Veřejné mínění, image a metody public relations, Management Press, Praha 1999, ISBN 80-7261-006-6
KOTLER, P. Marketing, management. 3. vyd. Praha: VICTORIA PUBLISHING, 1991. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G., Marketing, Grada Publishing Praha 2004, ISBN 80-247-0513-3
KOUDELKA, J. Spotřební chování a marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1997. 187 s. ISBN 80-7169-372-3.
LESLY, Ph., Public relations, teorie a praxe, Victoria Publishing, Praha 1995, ISBN 80-85865-15-7
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 368 s. ISBN 80-247-0650-4.
NĚMEC, P., Public Relations-Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha 1996, ISBN 80-85943-20-4