Předkládaná diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací pekárenských výrobků. V teoretické části analyzuje pekárenské výrobky obecně a hodnotí využití marketingové komunikace v tomto oboru. V praktické části se práce věnuje ověření pracovních hypotéz. Nejprve je ověřeno, zda-li je smysluplné využívat nástroje marketingové komunikace, a následně je zjištěno, které nástroje jsou při komunikaci pekařských výrobků nejefektivnější. Závěrečnou částí je konkrétní projekt využití nástrojů marketingové komunikace při nabídce pekárenských výrobků na trhu.
Anotace v angličtině
The Master thesis treats the theme of marketing communication of bakery products. At the beginning, there is an basic analysis of the bakery products, then an evaluation of applying marketing communiation tools in the bakery industry follows. In the practical part, there is a verification of two hypothesis. First, there is the justification of usage of marketing communication in the bakery industry. Then, the evaluation of different tools of communication is tested. In the last part, there is a concrete project proposing usage of different marketing tools.
Předkládaná diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací pekárenských výrobků. V teoretické části analyzuje pekárenské výrobky obecně a hodnotí využití marketingové komunikace v tomto oboru. V praktické části se práce věnuje ověření pracovních hypotéz. Nejprve je ověřeno, zda-li je smysluplné využívat nástroje marketingové komunikace, a následně je zjištěno, které nástroje jsou při komunikaci pekařských výrobků nejefektivnější. Závěrečnou částí je konkrétní projekt využití nástrojů marketingové komunikace při nabídce pekárenských výrobků na trhu.
Anotace v angličtině
The Master thesis treats the theme of marketing communication of bakery products. At the beginning, there is an basic analysis of the bakery products, then an evaluation of applying marketing communiation tools in the bakery industry follows. In the practical part, there is a verification of two hypothesis. First, there is the justification of usage of marketing communication in the bakery industry. Then, the evaluation of different tools of communication is tested. In the last part, there is a concrete project proposing usage of different marketing tools.
1. Definujte cíl teoretické části a poté části praktické.
2. Proveďte rešerši literatury informačních zdrojů týkajících se prodeje, marketingu a strategie nabídky pekárenských výrobků. Analyzujte povahu těchto výrobků, proveďte jejich klasifikaci a segmentujte trh s těmito výrobky. Zhodnoťte současnou marketingovou komunikaci v tomto oboru a její úroveň.
3. Formulujte hypotézy vztahující se k využití a efektivnosti marketingových komunikací v oboru pekárenských výrobků.
4. Prakticky ověřte definované hypotézy formou některé z vědeckých metod. Proveďte posouzení jednotlivých prvků marketingových komunikací ve vztahu k nabídce pekárenských výrobků.
5. Na základě zjištěných poznatků navrhněte optimální řešení využití marketingové komunikace v pekárenském oboru. Závěrem zhodnoťte dosažené výsledky, přínos práce a výhled do budoucna.
Zásady pro vypracování
1. Definujte cíl teoretické části a poté části praktické.
2. Proveďte rešerši literatury informačních zdrojů týkajících se prodeje, marketingu a strategie nabídky pekárenských výrobků. Analyzujte povahu těchto výrobků, proveďte jejich klasifikaci a segmentujte trh s těmito výrobky. Zhodnoťte současnou marketingovou komunikaci v tomto oboru a její úroveň.
3. Formulujte hypotézy vztahující se k využití a efektivnosti marketingových komunikací v oboru pekárenských výrobků.
4. Prakticky ověřte definované hypotézy formou některé z vědeckých metod. Proveďte posouzení jednotlivých prvků marketingových komunikací ve vztahu k nabídce pekárenských výrobků.
5. Na základě zjištěných poznatků navrhněte optimální řešení využití marketingové komunikace v pekárenském oboru. Závěrem zhodnoťte dosažené výsledky, přínos práce a výhled do budoucna.
Seznam doporučené literatury
AAKER, D. A., Brand building - budování obchodní značky, Brno, Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-885-6
AMSTRONG, G., KOTLER, P., Marketing, Praha, Grada Publishing, 2005, ISBN 80-247-0513-3
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J., Marketingová komunikace, Praha, Grada Publishing, 2003, ISBN 80-247-0254-1
KOTLER, P., Marketing podle Kotlera - Jak vytvářet a ovládnout nové trhy, Praha, Management Press, 2000, ISBN 80-7261-010-4
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J., Reklama - jak dělat reklamu, Praha, Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-2001-2
Marketing potravin a potravinářských výrobků, Sborník ze semináře s mezinárodní účastí, Pardubice 5. - 6. června 1996, Praha, ÚZPI, 1997, ISBN 80-85120-68-2
Seznam doporučené literatury
AAKER, D. A., Brand building - budování obchodní značky, Brno, Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-885-6
AMSTRONG, G., KOTLER, P., Marketing, Praha, Grada Publishing, 2005, ISBN 80-247-0513-3
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J., Marketingová komunikace, Praha, Grada Publishing, 2003, ISBN 80-247-0254-1
KOTLER, P., Marketing podle Kotlera - Jak vytvářet a ovládnout nové trhy, Praha, Management Press, 2000, ISBN 80-7261-010-4
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J., Reklama - jak dělat reklamu, Praha, Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-2001-2
Marketing potravin a potravinářských výrobků, Sborník ze semináře s mezinárodní účastí, Pardubice 5. - 6. června 1996, Praha, ÚZPI, 1997, ISBN 80-85120-68-2