Práce s titulem ''Formát reality show jako nosič reklamních sdělení‘‘ definuje dva specifické formáty. Jde o reality show (v práci nalezne čtenář charakteristiku vybraných formátů - Big Brother, VyVolení a on-line reality show Winamax League a RealityRun) a product place-ment. Zda patří product placement do marketingového mixu firem, a pod které ''P‘‘ je možné tuto reklamní aktivitu začlenit je definováno v analytické části práce. Product placement je vymezen především vůči televiznímu vysílání, a to i přesto že oba zde probírané formáty přesahují do všech mediálních aktivit (rádio, tisk, internet).
Anotace v angličtině
Thesis with title ''Reality show format as carrier of advertising message‘‘ define two very specific format. Is concerned about reality show (is defined selected formats - Big Brother, VyVolení, Winamax League and RealityRun) and product placement. If product placement belongs to the firms marketing mix, and under which ''P‘‘ is possible these advertising activity integrate is defined in the analytical part. Product placement and reality show I try to define compared with telecasting, nevertheless they overlap’s to the others media activities (as radio, print and internet is).
Klíčová slova
Reality show, product placement, podpora prodeje, reklama, televizní vysílání, televizní reklama, marketingový mix.
Práce s titulem ''Formát reality show jako nosič reklamních sdělení‘‘ definuje dva specifické formáty. Jde o reality show (v práci nalezne čtenář charakteristiku vybraných formátů - Big Brother, VyVolení a on-line reality show Winamax League a RealityRun) a product place-ment. Zda patří product placement do marketingového mixu firem, a pod které ''P‘‘ je možné tuto reklamní aktivitu začlenit je definováno v analytické části práce. Product placement je vymezen především vůči televiznímu vysílání, a to i přesto že oba zde probírané formáty přesahují do všech mediálních aktivit (rádio, tisk, internet).
Anotace v angličtině
Thesis with title ''Reality show format as carrier of advertising message‘‘ define two very specific format. Is concerned about reality show (is defined selected formats - Big Brother, VyVolení, Winamax League and RealityRun) and product placement. If product placement belongs to the firms marketing mix, and under which ''P‘‘ is possible these advertising activity integrate is defined in the analytical part. Product placement and reality show I try to define compared with telecasting, nevertheless they overlap’s to the others media activities (as radio, print and internet is).
Klíčová slova
Reality show, product placement, podpora prodeje, reklama, televizní vysílání, televizní reklama, marketingový mix.
1. Zpracujte rešerši literatury a dalších zdrojů pro formát reality show a product placement v televizním vysílání a kriticky zhodnoťte v teoretické části práce.
2. Zpracujte a formulujte metodiku, cíle a hypotézu (případně hypotézy) diplomové práce.
3. V analytické části zpracujte problematiku product placement, postupujte historicko-analyticky. Základem analytické části bude otázka product placement v televizním vysílání. Použití product placement v jiných nosičích (film, rádio, tisk) pojednejte v diplomové práci pouze rámcově.
4. V projektové části na základě výsledků rešerše charakterizujte historický vývoj a současný stav product placement a reality show v České republice s přihlédnutím k evropskému kontextu. Pokuste se o typologii a pojmenování rozdílů oproti vybraným evropským příkladům použití product placement v reality show. Naznačte předpokládané změny, které by mohla přinést do ČR nová právní úprava product placement.
5. Shrňte závěry diplomové práce a naznačte další možný vývoj řešeného formátu reality show a product placement v souvislosti s normativními aktivitami Evropské unie.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a dalších zdrojů pro formát reality show a product placement v televizním vysílání a kriticky zhodnoťte v teoretické části práce.
2. Zpracujte a formulujte metodiku, cíle a hypotézu (případně hypotézy) diplomové práce.
3. V analytické části zpracujte problematiku product placement, postupujte historicko-analyticky. Základem analytické části bude otázka product placement v televizním vysílání. Použití product placement v jiných nosičích (film, rádio, tisk) pojednejte v diplomové práci pouze rámcově.
4. V projektové části na základě výsledků rešerše charakterizujte historický vývoj a současný stav product placement a reality show v České republice s přihlédnutím k evropskému kontextu. Pokuste se o typologii a pojmenování rozdílů oproti vybraným evropským příkladům použití product placement v reality show. Naznačte předpokládané změny, které by mohla přinést do ČR nová právní úprava product placement.
5. Shrňte závěry diplomové práce a naznačte další možný vývoj řešeného formátu reality show a product placement v souvislosti s normativními aktivitami Evropské unie.
Seznam doporučené literatury
BAUMAN, Zygmunt. Individualizovaná společnost. Tomáš Vystrčil; Martin Ritter. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 2004. 291 s. ISBN 80-204-1195-X.
MAC QUAIL, D., Úvod do teorie masové komunikace, [z anglického originálu přeložili Jan Jirák a Marcel Kabát s českou předmluvou Jana Jiráka]. 2.vyd. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80-7178-714-0.
CALLOIS, R., Hry a lidé: Maska a závrať, 1.vyd. Praha: Nakladatelství studia Ypsilon, 1998. 215 s. ISBN 80-902482-2-5
TOFFLER, A., Šok z budoucnosti, 1- vyd. Ostrava: vydavatelství a nakladatelství Práce, 1992. 284 s. ISBN 80-208-0160-1
JACOBSEN, Clay., The ultimate reality show - Reality television programs Fiction, Thomas Nelson 2005, ISBN: 1591453372
PELSMACKER, P., GEUENS M., BERGH J., Marketingová komunikace, 7. vyd., Grada, Praha 2004. 600 s. ISBN: 80-247-0254-1
KOTLER, P., KELLER K. Marketing Management, 12. vyd., Grada, Praha 2007. 792 s.ISBN: 80-247-1359-4
BOURDIEU, Pierre, O televizi, 1. vyd., Doplněk, Brno 2002. 104 s. ISBN: 80-7239-122-4
LEHU Jean-Marc, Branded Entertainment: Product Placement & Brand Strategy in the Entertainment Business. Kogan Page (May 1, 2007). 266 s. ISBN-10: 0749449403
MANDER, Jerry. Čtyři důvody pro zrušení televize. 1.vyd. Doplněk. Praha 2000. 362 s. ISBN: 80-7239-063-5
Seznam doporučené literatury
BAUMAN, Zygmunt. Individualizovaná společnost. Tomáš Vystrčil; Martin Ritter. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 2004. 291 s. ISBN 80-204-1195-X.
MAC QUAIL, D., Úvod do teorie masové komunikace, [z anglického originálu přeložili Jan Jirák a Marcel Kabát s českou předmluvou Jana Jiráka]. 2.vyd. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80-7178-714-0.
CALLOIS, R., Hry a lidé: Maska a závrať, 1.vyd. Praha: Nakladatelství studia Ypsilon, 1998. 215 s. ISBN 80-902482-2-5
TOFFLER, A., Šok z budoucnosti, 1- vyd. Ostrava: vydavatelství a nakladatelství Práce, 1992. 284 s. ISBN 80-208-0160-1
JACOBSEN, Clay., The ultimate reality show - Reality television programs Fiction, Thomas Nelson 2005, ISBN: 1591453372
PELSMACKER, P., GEUENS M., BERGH J., Marketingová komunikace, 7. vyd., Grada, Praha 2004. 600 s. ISBN: 80-247-0254-1
KOTLER, P., KELLER K. Marketing Management, 12. vyd., Grada, Praha 2007. 792 s.ISBN: 80-247-1359-4
BOURDIEU, Pierre, O televizi, 1. vyd., Doplněk, Brno 2002. 104 s. ISBN: 80-7239-122-4
LEHU Jean-Marc, Branded Entertainment: Product Placement & Brand Strategy in the Entertainment Business. Kogan Page (May 1, 2007). 266 s. ISBN-10: 0749449403
MANDER, Jerry. Čtyři důvody pro zrušení televize. 1.vyd. Doplněk. Praha 2000. 362 s. ISBN: 80-7239-063-5