Diplomová práce se zabývá vlivem médií a reklamy na utváření hodnotového systému mladého člověka ve věku 12 - 15 let. V teoretické části jsou přiblíženy pojmy komunikace, média, hodnoty a hodnotový systém a podstatnou částí je popis cílové skupiny, tedy adolescentů mezi 12. až 15. rokem života.
Stěžejním bodem praktické části je dotazníkové šetření provedené na základní škole a víceletém gymnáziu. O výsledky výzkumy se opírá projektová část, ve které jsou vytvořeny profily dvou cílových skupin a projekt ''Dekonzumace reklamy‘‘, který by mohl sloužit jako doplňující metoda v rámci výuky mediální výchovy.
Závěrem jsou zhodnoceny omezující limity, ale i přednosti realizace naznačeného projektu.
Anotace v angličtině
Diploma work is engaged in influence on Media and advertising on formation value system juvenile at age 12 - 15 years. In theoretic parts I draw near notions communication, Media, values and value system and substantial part descriptions goal bands, so adolescents between the ages of 12 - 15 years.
Pivotal point of practical parts is questionnaire research reakization on primary school and grammar school. The results investigations bases project part, in which are created profile two objective groups and project '' Deconsummation of Advertising", that would could instrumental as completive method in terms of education medial upbringing.
In finish are being capitalized restrictive limits and preferences of realization schematic project.
Klíčová slova
Média, adolescenti ve věku 12 - 15 let, hodnotový systém, mýtus krásy, Barbiefikace.
Klíčová slova v angličtině
Media, adolescents between the ages of 12 - 15 years, systém of values, myth beauty, Barbiefication.
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vlivem médií a reklamy na utváření hodnotového systému mladého člověka ve věku 12 - 15 let. V teoretické části jsou přiblíženy pojmy komunikace, média, hodnoty a hodnotový systém a podstatnou částí je popis cílové skupiny, tedy adolescentů mezi 12. až 15. rokem života.
Stěžejním bodem praktické části je dotazníkové šetření provedené na základní škole a víceletém gymnáziu. O výsledky výzkumy se opírá projektová část, ve které jsou vytvořeny profily dvou cílových skupin a projekt ''Dekonzumace reklamy‘‘, který by mohl sloužit jako doplňující metoda v rámci výuky mediální výchovy.
Závěrem jsou zhodnoceny omezující limity, ale i přednosti realizace naznačeného projektu.
Anotace v angličtině
Diploma work is engaged in influence on Media and advertising on formation value system juvenile at age 12 - 15 years. In theoretic parts I draw near notions communication, Media, values and value system and substantial part descriptions goal bands, so adolescents between the ages of 12 - 15 years.
Pivotal point of practical parts is questionnaire research reakization on primary school and grammar school. The results investigations bases project part, in which are created profile two objective groups and project '' Deconsummation of Advertising", that would could instrumental as completive method in terms of education medial upbringing.
In finish are being capitalized restrictive limits and preferences of realization schematic project.
Klíčová slova
Média, adolescenti ve věku 12 - 15 let, hodnotový systém, mýtus krásy, Barbiefikace.
Klíčová slova v angličtině
Media, adolescents between the ages of 12 - 15 years, systém of values, myth beauty, Barbiefication.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska problematiky hodnotového systému člověka a společnosti a jeho ovlivňování pomocí médií se zaměřením na kategorii dětí ve věku mezi 12 až 15 let.
2. Definujte cíle a pracovní hypotézy diplomové práce.
3. Proveďte dotazníkové šetření na základních školách a víceletých gymnáziích.
4. Vyhodnoťte dotazníkové šetření a zpracujte výsledky.
5. Vytvořte analýzy současného stavu a vyprofilujte cílové skupiny v kategorii děti 12 až 15 let.
6. Na základě analýzy vytvořte projektové části se zaměřením na návrh pomůcky pro výchovu dětí v oblasti působení médií na jejich hodnotový systém.
7. Zhodnoťte omezující limity a přednosti realizace projektové části.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska problematiky hodnotového systému člověka a společnosti a jeho ovlivňování pomocí médií se zaměřením na kategorii dětí ve věku mezi 12 až 15 let.
2. Definujte cíle a pracovní hypotézy diplomové práce.
3. Proveďte dotazníkové šetření na základních školách a víceletých gymnáziích.
4. Vyhodnoťte dotazníkové šetření a zpracujte výsledky.
5. Vytvořte analýzy současného stavu a vyprofilujte cílové skupiny v kategorii děti 12 až 15 let.
6. Na základě analýzy vytvořte projektové části se zaměřením na návrh pomůcky pro výchovu dětí v oblasti působení médií na jejich hodnotový systém.
7. Zhodnoťte omezující limity a přednosti realizace projektové části.
Seznam doporučené literatury
D. McQuail: Úvod do teorie masové komunikace
Melvil L. DeFleur: Teorie masové komunikace
Neil Postman: Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy
Winfried Schulz: Analýza obsahu mediálních sdělení
Aleš Rozehnal: Mediální právo
Jiří Roth: Mediální výchova v Čechách: tištěná média
Seznam doporučené literatury
D. McQuail: Úvod do teorie masové komunikace
Melvil L. DeFleur: Teorie masové komunikace
Neil Postman: Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy
Winfried Schulz: Analýza obsahu mediálních sdělení
Aleš Rozehnal: Mediální právo
Jiří Roth: Mediální výchova v Čechách: tištěná média