Práce si klade za cíl postihnout problematiku interní komunikace. Popisuje efektivní řízení interní komunikace, dopady na výkonnost zaměstnanců, úspěšný rozvoj podniku a především spokojenost zaměstnanců. Posláním práce je zprostředkovat zkušenosti, názory a projekt optimálního fungování interní komunikace.
Ve své teoretické části postihuje problematiku oboru Public Relations a jeho vývoj. Popisuje také vznik, vývoj a fungování profesionálních zprostředkovatelů oboru - PR agentur.
Analytická část práce se zaměřuje na konkrétního poskytovatele služeb Public Relations, PR agenturu MT Communications. Analyzuje současný stav interní komunikace metodou participativního pozorování a metodou kvalitativního dotazování, které probíhalo s pracovníky agentury. Projektová část vychází z faktů, které byly popsány v analytické části, a navrhuje změny, které musí být učiněny pro efektivní fungování nástrojů interní komunikace.
Anotace v angličtině
The core question of the thesis is inside communication in companies. Thesis is trying to describe effective controling of inside communication, impact on efficiency of the employees, successful developement of companies and first of all to contentment of employees.
The commission of the thesis is arrange some experiences, views and project of
optimal functioning of inside communication. In theoretical part it´s concerning questions about Public Relations and its progress. The thesis also describing rise, progress and function of professionals mediators of PR - PR
agencies. Analytic part of the thesis is focusing on concrete provider of PR, MT Communications agency. It´s analyzing the present state of inside communication in this firm by the participating survey and also by qualitative questioning. This methods was proceed with the employees of the agency. The project part is coming out from facts which was described in analytic part and trying to propose alterations which must be don efor effective operation of tools of inside communications.
Klíčová slova
Public Relations, PR agentura, komunikace, interní komunikace, firemní identita, analýza interní komunikace, nástroje interní komunikace, participativní pozorování, kvalitativní dotazování
Klíčová slova v angličtině
Public Relations, PR agency, communication, inside communication, corporation identity, analysis of inside communication, instruments of inside communication, participation observation, qualitative questioning
Rozsah průvodní práce
81 s., 11 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce si klade za cíl postihnout problematiku interní komunikace. Popisuje efektivní řízení interní komunikace, dopady na výkonnost zaměstnanců, úspěšný rozvoj podniku a především spokojenost zaměstnanců. Posláním práce je zprostředkovat zkušenosti, názory a projekt optimálního fungování interní komunikace.
Ve své teoretické části postihuje problematiku oboru Public Relations a jeho vývoj. Popisuje také vznik, vývoj a fungování profesionálních zprostředkovatelů oboru - PR agentur.
Analytická část práce se zaměřuje na konkrétního poskytovatele služeb Public Relations, PR agenturu MT Communications. Analyzuje současný stav interní komunikace metodou participativního pozorování a metodou kvalitativního dotazování, které probíhalo s pracovníky agentury. Projektová část vychází z faktů, které byly popsány v analytické části, a navrhuje změny, které musí být učiněny pro efektivní fungování nástrojů interní komunikace.
Anotace v angličtině
The core question of the thesis is inside communication in companies. Thesis is trying to describe effective controling of inside communication, impact on efficiency of the employees, successful developement of companies and first of all to contentment of employees.
The commission of the thesis is arrange some experiences, views and project of
optimal functioning of inside communication. In theoretical part it´s concerning questions about Public Relations and its progress. The thesis also describing rise, progress and function of professionals mediators of PR - PR
agencies. Analytic part of the thesis is focusing on concrete provider of PR, MT Communications agency. It´s analyzing the present state of inside communication in this firm by the participating survey and also by qualitative questioning. This methods was proceed with the employees of the agency. The project part is coming out from facts which was described in analytic part and trying to propose alterations which must be don efor effective operation of tools of inside communications.
Klíčová slova
Public Relations, PR agentura, komunikace, interní komunikace, firemní identita, analýza interní komunikace, nástroje interní komunikace, participativní pozorování, kvalitativní dotazování
Klíčová slova v angličtině
Public Relations, PR agency, communication, inside communication, corporation identity, analysis of inside communication, instruments of inside communication, participation observation, qualitative questioning
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky v oblasti vzniku a vývoje PR agentur, struktury PR agentur a základní interní komunikace.
2. Zpracujte výchozí informace o fungování PR agentury MT Communications.
3. Analyzujte současný stav interní komunikace ve zvolené agentuře, proveďte adekvátní analýzy.
4. Navrhněte strategii interní komunikace pro zvolenou PR agenturu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky v oblasti vzniku a vývoje PR agentur, struktury PR agentur a základní interní komunikace.
2. Zpracujte výchozí informace o fungování PR agentury MT Communications.
3. Analyzujte současný stav interní komunikace ve zvolené agentuře, proveďte adekvátní analýzy.
4. Navrhněte strategii interní komunikace pro zvolenou PR agenturu.
Seznam doporučené literatury
TARABUSOVÁ, Zuzana. Specifika regionální PR agentury: bakalářská práce. Fondy UTB, 2000
ČERNÁ, Jitka; KAŠÍK Milan; KUNZ Vilém. Public relations (komunikace organizací). Fondy UTB, 2006
NOVOTNÁ, Eliška. PR management. Fondy UTB, 2006
SVOBODA, Václav. Public relations: moderně a účinně. Fondy UTB, 2006
HEATH, Robert Lawrence. Encyclopedia of Public relations [elektronický zdroj]. Fondy UTB, 2005
BAJEROVÁ, Martina. Vliv interních Public relations na hodnoty a postoje zaměstnanců firmy: bakalářská práce. Fondy UTB, 2004
VĚRČÁK, Vladimír. Media relations není manipulace. Fondy UTB, 2004
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. Fondy UTB, 2006
GLEGG, Brian; BIRCH, Paul. Teamwork v kostce-zvyšte výkon svého týmu. Praha : Nakladatelství CP books, a. s., 100 s. ISBN 80-251-0546-6
KRÜGER, Wolfgang. Vedení týmů-Jak sestavit organizovat a povzbuzovat pracovní tým. Praha : Grada, 112 s. ISBN 80-247-0780-2
JANDA, Patrik. Vnitrofiremní komunikace-nástroje pro úspěšné fungování firmy. Praha : Grada, 136 s. ISBN 80-247-0781-0
GRUBER, David. Zlatá kniha komunikace. Praha : Repronis, 160 s. ISBN 80-7329-092-8
BUREŠ, Ivan; LOPUCHOVSKÁ, Vlasta A. Zlatá pravidla vyjednávání. Praha : Management Press, 129 s. ISBN 80-7261-119-4
Seznam doporučené literatury
TARABUSOVÁ, Zuzana. Specifika regionální PR agentury: bakalářská práce. Fondy UTB, 2000
ČERNÁ, Jitka; KAŠÍK Milan; KUNZ Vilém. Public relations (komunikace organizací). Fondy UTB, 2006
NOVOTNÁ, Eliška. PR management. Fondy UTB, 2006
SVOBODA, Václav. Public relations: moderně a účinně. Fondy UTB, 2006
HEATH, Robert Lawrence. Encyclopedia of Public relations [elektronický zdroj]. Fondy UTB, 2005
BAJEROVÁ, Martina. Vliv interních Public relations na hodnoty a postoje zaměstnanců firmy: bakalářská práce. Fondy UTB, 2004
VĚRČÁK, Vladimír. Media relations není manipulace. Fondy UTB, 2004
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. Fondy UTB, 2006
GLEGG, Brian; BIRCH, Paul. Teamwork v kostce-zvyšte výkon svého týmu. Praha : Nakladatelství CP books, a. s., 100 s. ISBN 80-251-0546-6
KRÜGER, Wolfgang. Vedení týmů-Jak sestavit organizovat a povzbuzovat pracovní tým. Praha : Grada, 112 s. ISBN 80-247-0780-2
JANDA, Patrik. Vnitrofiremní komunikace-nástroje pro úspěšné fungování firmy. Praha : Grada, 136 s. ISBN 80-247-0781-0
GRUBER, David. Zlatá kniha komunikace. Praha : Repronis, 160 s. ISBN 80-7329-092-8
BUREŠ, Ivan; LOPUCHOVSKÁ, Vlasta A. Zlatá pravidla vyjednávání. Praha : Management Press, 129 s. ISBN 80-7261-119-4