Táto práca sa zaoberá problematikou slovenského alternatívneho a verejnoprávneho Rádia_FM. V teoretickej časti vymedzuje marketingový a mediálny pôdorys, z ktorého ďalšie časti práce vychádzajú. V praktickej
časti práca analyzuje súčasný stav komunikácie rádia, približuje konkurenciu Rádia_FM i zahraničné alternatívne rádia. Projektová časť nadväzujúc na kauzálnu a SWOT analýzu, vychádzajúca tiež zo segmentácie a positioningu Rádia_FM, navrhuje novú komunikačnú stratégiu Rádia_FM s využitím zásad integrovanej marketingovej komunikácie i menej tradičných komunikačných foriem.
Anotace v angličtině
This work deals with slovak alternative and public service Radio_FM. Theoretical part offers medial and marketing background for other parts of the work. Practical part analyse the process of radio current communication, describe competitors and foreign alternative radio stations. Project part come out from causal and SWOT analyses, segmentation and positioning of Radio_FM. This last part suggest communication strategy for Radio_FM with use of integreted marketing communication and non-conventional communication forms.
Radio_FM, communication mix, image, causal analyse, viral marketing, guerilla marketing, target groups, communication strategy
Rozsah průvodní práce
82 s., 5 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Táto práca sa zaoberá problematikou slovenského alternatívneho a verejnoprávneho Rádia_FM. V teoretickej časti vymedzuje marketingový a mediálny pôdorys, z ktorého ďalšie časti práce vychádzajú. V praktickej
časti práca analyzuje súčasný stav komunikácie rádia, približuje konkurenciu Rádia_FM i zahraničné alternatívne rádia. Projektová časť nadväzujúc na kauzálnu a SWOT analýzu, vychádzajúca tiež zo segmentácie a positioningu Rádia_FM, navrhuje novú komunikačnú stratégiu Rádia_FM s využitím zásad integrovanej marketingovej komunikácie i menej tradičných komunikačných foriem.
Anotace v angličtině
This work deals with slovak alternative and public service Radio_FM. Theoretical part offers medial and marketing background for other parts of the work. Practical part analyse the process of radio current communication, describe competitors and foreign alternative radio stations. Project part come out from causal and SWOT analyses, segmentation and positioning of Radio_FM. This last part suggest communication strategy for Radio_FM with use of integreted marketing communication and non-conventional communication forms.
Radio_FM, communication mix, image, causal analyse, viral marketing, guerilla marketing, target groups, communication strategy
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte a kriticky zhodnoťte literární prameny a zdroje s ohledem na specifika rozhlasového vysílání, Slovenského rozhlasu a náplně veřejnoprávní služby. Na jejich základě stanovte hypotézy a metodiku diplomové práce.
2. V praktické části proveďte analýzu současného stavu a komunikace Rádia_FM v kontextu vybraných evropských rádií srovnatelného formátu.
3. Na základě pramenů a vlastní SWOT analýzy a kauzální analýzy stanovte hlavní oblasti zaměření budoucí komunikace rádia.
4. V projektové části zpracujte vlastní návrh komunikační strategie Rádia_FM, vycházející ze zjištěných poznatků a analýz.
5. Závěrem shrňte zjištěné poznatky a možnosti dalšího vývoje řešeného tématu.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte a kriticky zhodnoťte literární prameny a zdroje s ohledem na specifika rozhlasového vysílání, Slovenského rozhlasu a náplně veřejnoprávní služby. Na jejich základě stanovte hypotézy a metodiku diplomové práce.
2. V praktické části proveďte analýzu současného stavu a komunikace Rádia_FM v kontextu vybraných evropských rádií srovnatelného formátu.
3. Na základě pramenů a vlastní SWOT analýzy a kauzální analýzy stanovte hlavní oblasti zaměření budoucí komunikace rádia.
4. V projektové části zpracujte vlastní návrh komunikační strategie Rádia_FM, vycházející ze zjištěných poznatků a analýz.
5. Závěrem shrňte zjištěné poznatky a možnosti dalšího vývoje řešeného tématu.
Seznam doporučené literatury
BURTON, Graeme. JIRÁK, Jan: Úvod do studia médií. Brno: Barrister Principal: 2001. ISBN 8085947676
HORÁKOVÁ, Helena: Strategický marketing. Praha: Grada 2003. ISBN 8024704471
JIRÁK, Jan; KÖPLOVÁ, Barbora. Média a společnost. Praha: Portál 2007. ISBN 8071786977
KOTLER, Philip: Inovativní marketing. Praha: Grada 2005. ISBN 802470921
MCQUAIL, Denis: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál 2002. ISBN 8071787140
PAVLÚ, Dušan a kol. Marketingové komunikace a media. Zlín: UTB 2005. ISBN 8073183064
PELSMACKER, Patrick de. GEUENS,Maggie. VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. Praha: Grada 2003. ISBN 8024702541
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál. 2004. ISBN 8071789267
RUSS-MOHL, Stephan. BAKIČOVÁ,Hana. Žurnalistika. Praha: Grada 2005. ISBN: 80-247-0158-8
SVOBODA, Václav: Propagační kampane v marketingových komunikacích. Zlín: UTB 2004. ISBN 8073181967
TROUT, Jack: Odliš se nebo zemři. Praha: Grada 2006. ISBN 8024713012
Seznam doporučené literatury
BURTON, Graeme. JIRÁK, Jan: Úvod do studia médií. Brno: Barrister Principal: 2001. ISBN 8085947676
HORÁKOVÁ, Helena: Strategický marketing. Praha: Grada 2003. ISBN 8024704471
JIRÁK, Jan; KÖPLOVÁ, Barbora. Média a společnost. Praha: Portál 2007. ISBN 8071786977
KOTLER, Philip: Inovativní marketing. Praha: Grada 2005. ISBN 802470921
MCQUAIL, Denis: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál 2002. ISBN 8071787140
PAVLÚ, Dušan a kol. Marketingové komunikace a media. Zlín: UTB 2005. ISBN 8073183064
PELSMACKER, Patrick de. GEUENS,Maggie. VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. Praha: Grada 2003. ISBN 8024702541
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál. 2004. ISBN 8071789267
RUSS-MOHL, Stephan. BAKIČOVÁ,Hana. Žurnalistika. Praha: Grada 2005. ISBN: 80-247-0158-8
SVOBODA, Václav: Propagační kampane v marketingových komunikacích. Zlín: UTB 2004. ISBN 8073181967
TROUT, Jack: Odliš se nebo zemři. Praha: Grada 2006. ISBN 8024713012