Cílem této diplomové práce je poskytnutí přehledu o sociální reklamě v zahraničí i v České republice, se zdůrazněním na sociální reklamu v televizi. Práce se zaměřuje na sociální spoty vysílané Českou televizí v roce 2007. Hlavním cílem je zjistit, prostřednic-tvím dotazníkového šetření, vnímání sociální reklamy českou veřejností a vyvodit závěry.
Anotace v angličtině
The purpose of this diploma essay is to provide social advertising overview from the Czech Republic and abroad pointing out social advertising in TV broadcasting. Essay is focused on social TV spots broadcasted in Česká televize in year 2007. The principal aim is to find out via questinnaire survey perception of social advertisement in the Czech public and draw general conclusions
Klíčová slova
sociální reklama, typologie sociální reklamy, televize, sociální spot, historie sociální reklamy, Advertising Council, televize Nova, televize Prima, Česká televize
Klíčová slova v angličtině
social advertising, social advertisement typology, television, social spot, history of social advertising, Advertising Council, TV Nova, TV Prima, Česká televize
Rozsah průvodní práce
83 s., 20 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je poskytnutí přehledu o sociální reklamě v zahraničí i v České republice, se zdůrazněním na sociální reklamu v televizi. Práce se zaměřuje na sociální spoty vysílané Českou televizí v roce 2007. Hlavním cílem je zjistit, prostřednic-tvím dotazníkového šetření, vnímání sociální reklamy českou veřejností a vyvodit závěry.
Anotace v angličtině
The purpose of this diploma essay is to provide social advertising overview from the Czech Republic and abroad pointing out social advertising in TV broadcasting. Essay is focused on social TV spots broadcasted in Česká televize in year 2007. The principal aim is to find out via questinnaire survey perception of social advertisement in the Czech public and draw general conclusions
Klíčová slova
sociální reklama, typologie sociální reklamy, televize, sociální spot, historie sociální reklamy, Advertising Council, televize Nova, televize Prima, Česká televize
Klíčová slova v angličtině
social advertising, social advertisement typology, television, social spot, history of social advertising, Advertising Council, TV Nova, TV Prima, Česká televize
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny a dostupné zdroje v oblasti nekomerčních marketingových komunikací se zaměřením na teoretické vymezení sociální reklamy, její typologii a specifika.
2. Proveďte exkurz do historie televizní sociální reklamy v České republice a konfrontace se současným stavem v zahraničí.
3. Stanovte pracovní hypotézy.
4. Analyzujte současný stav v oblasti sociální reklamy v České televizi za rok 2007 jako reflexe na sociální problémy v ČR. Proveďte dotazníkového šetření směřující ke zjištění povědomí veřejnosti o televizní sociální reklamě.
5. Na základě výsledků analýzy a dotazníkového šetření ověřte pracovní hypotézy a proveďte návrh projektu efektivní televizní sociální reklamy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny a dostupné zdroje v oblasti nekomerčních marketingových komunikací se zaměřením na teoretické vymezení sociální reklamy, její typologii a specifika.
2. Proveďte exkurz do historie televizní sociální reklamy v České republice a konfrontace se současným stavem v zahraničí.
3. Stanovte pracovní hypotézy.
4. Analyzujte současný stav v oblasti sociální reklamy v České televizi za rok 2007 jako reflexe na sociální problémy v ČR. Proveďte dotazníkového šetření směřující ke zjištění povědomí veřejnosti o televizní sociální reklamě.
5. Na základě výsledků analýzy a dotazníkového šetření ověřte pracovní hypotézy a proveďte návrh projektu efektivní televizní sociální reklamy.
Seznam doporučené literatury
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 1. vyd. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-714-0.
BRANNAN, Tom. Jak se dělá účinná reklama. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. ISBN 80-85603-99-3.
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. [s.l.] : [s.n.], 1996 ISBN 80-85943-07-7
REKTOŘÍK, J. Marketing neziskového sektoru 1. 1. vyd, Praha, Ekopress 2001. ISBN 80-86119-41-6
KOTLER, P. Marketing od A do Z. 1. vyd. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1.
HORÁKOVÁ, H. Marketingové aplikace. Praha, VŠE v Praze 2005. Kapitola 4, Marketing a neziskové organizace.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno : Computer press, 2003. ISBN 80-7226-811-2.
SCHULTZ, Don E. Moderní reklama : Umění zaujmout. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1995. ISBN 80-7169-062-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-9067-X .
GODIN, Seth. Všichni marketéři jsou lháři : síla vyprávění věrohodných příběhů v nevěrohodném světě. 1. vyd. Praha : Management Press, 2001. ISBN 80-7261-151-8 .
ZÄHME, Volker. Co by děti měly znát. 1. vyd. Čestlice : Rebo Productions, 2005. ISBN 80-7234-420-X .
ORTNER, Gerlinde. Pohádky radí nejmenším. 1. vyd. Praha : Knižní klub, 1995. ISBN 80-7176-243-1 .
Seznam doporučené literatury
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 1. vyd. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-714-0.
BRANNAN, Tom. Jak se dělá účinná reklama. 1. vyd. Praha : Management Press, 1996. ISBN 80-85603-99-3.
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. [s.l.] : [s.n.], 1996 ISBN 80-85943-07-7
REKTOŘÍK, J. Marketing neziskového sektoru 1. 1. vyd, Praha, Ekopress 2001. ISBN 80-86119-41-6
KOTLER, P. Marketing od A do Z. 1. vyd. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1.
HORÁKOVÁ, H. Marketingové aplikace. Praha, VŠE v Praze 2005. Kapitola 4, Marketing a neziskové organizace.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno : Computer press, 2003. ISBN 80-7226-811-2.
SCHULTZ, Don E. Moderní reklama : Umění zaujmout. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1995. ISBN 80-7169-062-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-9067-X .
GODIN, Seth. Všichni marketéři jsou lháři : síla vyprávění věrohodných příběhů v nevěrohodném světě. 1. vyd. Praha : Management Press, 2001. ISBN 80-7261-151-8 .
ZÄHME, Volker. Co by děti měly znát. 1. vyd. Čestlice : Rebo Productions, 2005. ISBN 80-7234-420-X .
ORTNER, Gerlinde. Pohádky radí nejmenším. 1. vyd. Praha : Knižní klub, 1995. ISBN 80-7176-243-1 .