Práce je zaměřena na problematiku segmentu seniorů v oblasti cestovního ruchu.
V teoretické části práce se zabývám charakteristikou cestovního ruchu a současnými demografickými prognózami a popisuji segment seniorů.
Praktická část práce pojednává o cílové skupině seniorů ve vztahu k cestovnímu ru-chu. Analyzuje současnou nabídku a propagaci cestovních kanceláří a agentur.
V projektové části práce navrhuji konkrétní podobu nabídky a komunikace cestovní kanceláře s cílovou skupinou seniorů.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the subject of seniors in tourist trade.
In the theoretic part I occupied myself with the characteristics of tourist trade and present demographic prognosis and describe the segment of seniors.
The practical part deals with the target group of seniors in relation with tourism and it analyses existent offer and presentation of travel agencies for this segment.
The project part suggests a particular solution considering special offer and way of communication, that a travel agency should apply on the group of seniors.
Klíčová slova
cestovní ruch, demografické prognózy, senior, seniorský cestovní ruch, nabídka cestovních kanceláří a agentur, propagace cestovních kanceláří a agentur
Klíčová slova v angličtině
tourism, demographical prognosis, senior, seniors tourism, offer of travel agencies, propagation of travel agencies
Rozsah průvodní práce
111s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na problematiku segmentu seniorů v oblasti cestovního ruchu.
V teoretické části práce se zabývám charakteristikou cestovního ruchu a současnými demografickými prognózami a popisuji segment seniorů.
Praktická část práce pojednává o cílové skupině seniorů ve vztahu k cestovnímu ru-chu. Analyzuje současnou nabídku a propagaci cestovních kanceláří a agentur.
V projektové části práce navrhuji konkrétní podobu nabídky a komunikace cestovní kanceláře s cílovou skupinou seniorů.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the subject of seniors in tourist trade.
In the theoretic part I occupied myself with the characteristics of tourist trade and present demographic prognosis and describe the segment of seniors.
The practical part deals with the target group of seniors in relation with tourism and it analyses existent offer and presentation of travel agencies for this segment.
The project part suggests a particular solution considering special offer and way of communication, that a travel agency should apply on the group of seniors.
Klíčová slova
cestovní ruch, demografické prognózy, senior, seniorský cestovní ruch, nabídka cestovních kanceláří a agentur, propagace cestovních kanceláří a agentur
Klíčová slova v angličtině
tourism, demographical prognosis, senior, seniors tourism, offer of travel agencies, propagation of travel agencies
Zásady pro vypracování
1. Zhodnoťte literaturu v oboru a určete podstatné tituly pro zpracování diplomové práce.
2. Stanovte cíl diplomové práce a pracovní hypotézy.
3. Charakterizujte současné a budoucí demografické tendence v Evropě a České republice a doložte vlivy zjištěných skutečností na cestovní ruch z hlediska cílové skupiny seniorů.
4. Analyzujte současnou propagační praxi cestovních kanceláří ve vztahu k nabídce pro seniory.
5. Speciálně posuďte kvalitu a kvalifikaci propagace k cílové skupině seniorů a zobecněte zjištěné poznatky.
6. Vytvořte optimální formy komunikace s cílovou skupinou seniorů.
7. Zhodnoťte dosažené cíle práce a platnost pracovních hypotéz.
Zásady pro vypracování
1. Zhodnoťte literaturu v oboru a určete podstatné tituly pro zpracování diplomové práce.
2. Stanovte cíl diplomové práce a pracovní hypotézy.
3. Charakterizujte současné a budoucí demografické tendence v Evropě a České republice a doložte vlivy zjištěných skutečností na cestovní ruch z hlediska cílové skupiny seniorů.
4. Analyzujte současnou propagační praxi cestovních kanceláří ve vztahu k nabídce pro seniory.
5. Speciálně posuďte kvalitu a kvalifikaci propagace k cílové skupině seniorů a zobecněte zjištěné poznatky.
6. Vytvořte optimální formy komunikace s cílovou skupinou seniorů.
7. Zhodnoťte dosažené cíle práce a platnost pracovních hypotéz.
Seznam doporučené literatury
HORNER, S., SWARBROOKE, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. 1.vyd. Praha, Grada Publishing 2003. 488 s. ISBN 80-247-0202-9
PALATKOVÁ, M.: Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. 1.vyd. Praha, Grada Publishing 2006. 341 s. ISBN 8024710145
KIRÁĽOVÁ, A.: Marketing destinace cestovního ruchu. 1.vyd. Praha, Ekopress 2004. 173 s. ISBN 80-86119-56-4
HESKOVÁ, M.: Cestovní ruch pro vyšší odborné a vysoké školy. 1.vyd. Praha, Fortuna 2006. 155 s. ISBN 8071689483
SCHIRRMACHER, F.: Spiknutí metuzalému. 1.vyd. Praha, Knižní klub 2005. 208 s. ISBN 80-242-1496-2
HAMILTON, S.: Psychologie stárnutí. 1.vyd. Praha, Portál 1999. 319 s. ISBN 80-71782-74-2
VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie spotřebitele. 1.vyd. Praha, Grada Publishing 2004. 284 s. ISBN 80-247-0393-9
SCHIFFMAN, L.G., KANUK, L.L.: Nákupní chování. 1.vyd. Praha, Computer Press 2004. 633 s. ISBN 80-251-0094-4
UNDERHILL, P.: Proč nakupujeme.1.vyd. Praha, Management Press 2002. 253 s. ISBN 80-7261-055-4
KOTLER, P.: Marketing management. 10. rozš.vyd. Praha, Grada Publishing 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6
De PELSMAKER, P.; GUENS, M.; VANDEN BERGH, J.: Marketingová komunikace. 1.vyd. Praha, Grada Publishing 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1
výzkumné zprávy MPSU a ČSU
internetové zdroje
odborný časopisecký marketingový tisk
Seznam doporučené literatury
HORNER, S., SWARBROOKE, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. 1.vyd. Praha, Grada Publishing 2003. 488 s. ISBN 80-247-0202-9
PALATKOVÁ, M.: Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. 1.vyd. Praha, Grada Publishing 2006. 341 s. ISBN 8024710145
KIRÁĽOVÁ, A.: Marketing destinace cestovního ruchu. 1.vyd. Praha, Ekopress 2004. 173 s. ISBN 80-86119-56-4
HESKOVÁ, M.: Cestovní ruch pro vyšší odborné a vysoké školy. 1.vyd. Praha, Fortuna 2006. 155 s. ISBN 8071689483
SCHIRRMACHER, F.: Spiknutí metuzalému. 1.vyd. Praha, Knižní klub 2005. 208 s. ISBN 80-242-1496-2
HAMILTON, S.: Psychologie stárnutí. 1.vyd. Praha, Portál 1999. 319 s. ISBN 80-71782-74-2
VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie spotřebitele. 1.vyd. Praha, Grada Publishing 2004. 284 s. ISBN 80-247-0393-9
SCHIFFMAN, L.G., KANUK, L.L.: Nákupní chování. 1.vyd. Praha, Computer Press 2004. 633 s. ISBN 80-251-0094-4
UNDERHILL, P.: Proč nakupujeme.1.vyd. Praha, Management Press 2002. 253 s. ISBN 80-7261-055-4
KOTLER, P.: Marketing management. 10. rozš.vyd. Praha, Grada Publishing 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6
De PELSMAKER, P.; GUENS, M.; VANDEN BERGH, J.: Marketingová komunikace. 1.vyd. Praha, Grada Publishing 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1
výzkumné zprávy MPSU a ČSU
internetové zdroje
odborný časopisecký marketingový tisk