Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu a marketingové komunikace hudebního festivalu. Nejprve se věnuji základním teoretickým poznatkům problémové oblasti - marketingu v kultuře a poté marketingu hudebního festivalu a jeho marketingovému mixu. Dále popisuji základní charakteristiky vybraného hudebního festivalu (Ostravské dny). Na základě informací je sestavena realizace marketingu organizace a kompletní marketingový mix. Poté formuluji vlastní návrhy na změnu sestavení současných cílových skupin festivalu Ostravské dny.
Anotace v angličtině
The thesis deals with problems of the music festival maketing. First of all I determine main theory aspects of the subject - marketing in culture and then marketing of music festival and his marketing mix. Then I describe main characteristics of selected music festival (Ostrava Days). Based on the information realization of organiyation marketing and completed marketing mix is composed. Finally I suggest own proposal for changes in current target groups of Ostrava Days Festival.
Klíčová slova
Marketing, hudební festival, marketingový mix, cílová skupina
Klíčová slova v angličtině
Marketing, music festival, marketing mix, target groups
Rozsah průvodní práce
68 s., 4 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu a marketingové komunikace hudebního festivalu. Nejprve se věnuji základním teoretickým poznatkům problémové oblasti - marketingu v kultuře a poté marketingu hudebního festivalu a jeho marketingovému mixu. Dále popisuji základní charakteristiky vybraného hudebního festivalu (Ostravské dny). Na základě informací je sestavena realizace marketingu organizace a kompletní marketingový mix. Poté formuluji vlastní návrhy na změnu sestavení současných cílových skupin festivalu Ostravské dny.
Anotace v angličtině
The thesis deals with problems of the music festival maketing. First of all I determine main theory aspects of the subject - marketing in culture and then marketing of music festival and his marketing mix. Then I describe main characteristics of selected music festival (Ostrava Days). Based on the information realization of organiyation marketing and completed marketing mix is composed. Finally I suggest own proposal for changes in current target groups of Ostrava Days Festival.
Klíčová slova
Marketing, hudební festival, marketingový mix, cílová skupina
Klíčová slova v angličtině
Marketing, music festival, marketing mix, target groups
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše odborné literatury a zdrojů teoreticky definujte specifika marketingu a marketingové komunikace v oblasti pořádání hudebních festivalů. Na základě aplikace takto získaných poznatků na prostředí festivalu Ostravské dny nové hudby formulujte pracovní hypotézy své bakalářské práce.
2. Zpracujte analýzu marketingu a marketingové komunikace organizace Ostravské centrum nové hudby z pohledu jejích cílových skupin, srovnejte s aktivitami ostatních organizací v oboru hudebních festivalů vážné hudby.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení.
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše odborné literatury a zdrojů teoreticky definujte specifika marketingu a marketingové komunikace v oblasti pořádání hudebních festivalů. Na základě aplikace takto získaných poznatků na prostředí festivalu Ostravské dny nové hudby formulujte pracovní hypotézy své bakalářské práce.
2. Zpracujte analýzu marketingu a marketingové komunikace organizace Ostravské centrum nové hudby z pohledu jejích cílových skupin, srovnejte s aktivitami ostatních organizací v oboru hudebních festivalů vážné hudby.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení.
Seznam doporučené literatury
Andreasen, A., Kotler, P. Strategic Marketing for nonprofit Organizations. Prentice Hall, 2003 New Jersey.
Byrnes, J.W. Management and the arts. Focal Press, 2003 Elsevier
Ewing, M.T. Social Marketing. Best Business Books. 2001 NY
Chong, D. Arts Management. Routledge. 2002 NY
Kerrigan, F., Fraser P., Özbilgin, M. Arts Marketing. Elsevier, 2004 Great Britain
Kotler, P., Roberto, N., Lee, N. Social Marketing. Improving the Quality of Life. Sage Publication. 2002 USA
McLeish, B.J. Successful Marketing Strategies for Nonprofit orgnizations. John Wiley & Sons, 1995 USA
Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Management Press, 1996 Praha.
Rektořík, J. a kol. Organizace neziskového sektoru. Ekopress, 2001 Praha.
Seznam doporučené literatury
Andreasen, A., Kotler, P. Strategic Marketing for nonprofit Organizations. Prentice Hall, 2003 New Jersey.
Byrnes, J.W. Management and the arts. Focal Press, 2003 Elsevier
Ewing, M.T. Social Marketing. Best Business Books. 2001 NY
Chong, D. Arts Management. Routledge. 2002 NY
Kerrigan, F., Fraser P., Özbilgin, M. Arts Marketing. Elsevier, 2004 Great Britain
Kotler, P., Roberto, N., Lee, N. Social Marketing. Improving the Quality of Life. Sage Publication. 2002 USA
McLeish, B.J. Successful Marketing Strategies for Nonprofit orgnizations. John Wiley & Sons, 1995 USA
Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Management Press, 1996 Praha.
Rektořík, J. a kol. Organizace neziskového sektoru. Ekopress, 2001 Praha.