Bakalářská práce se zabývá problematikou regionálních soukromých rozhlasových stanic ve Východních Čechách, jejich vznikem, vývojem a proměnami až po současnost. Práce podává ucelený přehled o východočeském rozhlasovém trhu a jednotlivých rádiích.
Teoretická část se věnuje rozhlasovému trhu v ČR a poslechovosti obecně, praktická část navazuje podrobnými informacemi o východočeských soukromých rozhlasových stanicích a analýzou jejich poslechovosti.
Anotace v angličtině
The bachelors work solves the problematic of the private regional radio stations in the East Czech Region. It describes its genesis and development up to date. The work gives complete overview about East Czech radio market and its individual broadcasting stations.
The teory describes the Czech radio market and its hearingness in general, the practical part provides detailed information about East Czech private radio stations and its analyse of hearingness.
Klíčová slova
rádio, Východní Čechy, regionální rozhlasový trh, poslechovost
Klíčová slova v angličtině
radio, East Czech Region, regional radio market, hearingness
Rozsah průvodní práce
83 s., 2 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou regionálních soukromých rozhlasových stanic ve Východních Čechách, jejich vznikem, vývojem a proměnami až po současnost. Práce podává ucelený přehled o východočeském rozhlasovém trhu a jednotlivých rádiích.
Teoretická část se věnuje rozhlasovému trhu v ČR a poslechovosti obecně, praktická část navazuje podrobnými informacemi o východočeských soukromých rozhlasových stanicích a analýzou jejich poslechovosti.
Anotace v angličtině
The bachelors work solves the problematic of the private regional radio stations in the East Czech Region. It describes its genesis and development up to date. The work gives complete overview about East Czech radio market and its individual broadcasting stations.
The teory describes the Czech radio market and its hearingness in general, the practical part provides detailed information about East Czech private radio stations and its analyse of hearingness.
Klíčová slova
rádio, Východní Čechy, regionální rozhlasový trh, poslechovost
Klíčová slova v angličtině
radio, East Czech Region, regional radio market, hearingness
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte a kriticky zhodnoťte literární prameny a zdroje s ohledem na specifika rozhlasového vysílání. Na jejich základě stanovte hypotézy a metodiku bakalářské práce.
2. V praktické části podejte reálný obraz o soukromých rozhlasových stanicích ve Východních Čechách od jejich vzniku po r. 1989, přes proměny až po současnost.
3. Analyzujte poslechovost soukromých rozhlasových stanic ve Východních Čechách za uplynulých 10 let.
4. Zpracujte vlastní výzkum ve Východočeském kraji, který ověří poslechovost ve srovnání s jinými výzkumy a stanoví oblíbenost jednotlivých rozhlasových stanic v tomto kraji.
5. V analytické části se pokuste najít odpovědi zejména na následující otázky:
Proč jsou některá rádia ve Východních Čechách poslouchanější než jiná?
Jak se za 10 let proměnilo postavení jednotlivých rádií na východočeském rozhlasovém trhu?
Jak ovlivnila změna formátu poslechovost daného rádia?
6. V projektové části zpracujte vlastní návrh komunikační strategie vybraného východočeského rádia, vycházející ze zjištěných poznatků, analýz a průzkumu.
7. Závěrem shrňte zjištěné poznatky a vyzvedněte zásadní milníky v desetiletém období soukromých rozhlasových stanic ve Východních Čechách.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte a kriticky zhodnoťte literární prameny a zdroje s ohledem na specifika rozhlasového vysílání. Na jejich základě stanovte hypotézy a metodiku bakalářské práce.
2. V praktické části podejte reálný obraz o soukromých rozhlasových stanicích ve Východních Čechách od jejich vzniku po r. 1989, přes proměny až po současnost.
3. Analyzujte poslechovost soukromých rozhlasových stanic ve Východních Čechách za uplynulých 10 let.
4. Zpracujte vlastní výzkum ve Východočeském kraji, který ověří poslechovost ve srovnání s jinými výzkumy a stanoví oblíbenost jednotlivých rozhlasových stanic v tomto kraji.
5. V analytické části se pokuste najít odpovědi zejména na následující otázky:
Proč jsou některá rádia ve Východních Čechách poslouchanější než jiná?
Jak se za 10 let proměnilo postavení jednotlivých rádií na východočeském rozhlasovém trhu?
Jak ovlivnila změna formátu poslechovost daného rádia?
6. V projektové části zpracujte vlastní návrh komunikační strategie vybraného východočeského rádia, vycházející ze zjištěných poznatků, analýz a průzkumu.
7. Závěrem shrňte zjištěné poznatky a vyzvedněte zásadní milníky v desetiletém období soukromých rozhlasových stanic ve Východních Čechách.
Seznam doporučené literatury
Graeme, B.; Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2001. Počet stran 391. ISBN 80-85947-67-6.
MaM.cz; Východní čechy: kraje, kde vedou regiony. 18.10.2004. Dostupné na www: http://mam.ihned.cz/index.php?p=100000_d&article[id]=15067990&article[what]=Metuje
McQuail, D.; Úvod do teorie masové komunikace. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. Počet stran 447. ISBN 80-7178-200-9.
ŠVAGR, A.; Komunikace I. 2. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1999. ISBN 80-7079-599-9
Vejdělek, J. Jak založit nebo převzít podnik. 1 vyd. Praha: Grada, 1997. Počet stran 229. ISBN 80-7169-234-4.
DESET let v českých médiích (kol autorů). Portál, Praha 2005. ISBN 80-7178-925-9
GOLDBERG, B.: Jak novináři manipulují. Ideál, Praha 2005. ISBN 80-901017-8-X
JIRÁK, Jan-KÖPPLOVÁ, Barbara: Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portál, Praha 2003. ISBN 80-7178-697-7
KUNCZIK, Michael: Základy masové komunikace. Karolinum, Praha 1995. ISBN 80-7184-134-X
Použité internetové zdroje:
www.cernahora.cz
www.metuje.cz
www.radio-ok.cz
www.radiolife.cz
www.radioprofil.cz
www.radiotv.cz
www.apsv.cz
Seznam doporučené literatury
Graeme, B.; Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2001. Počet stran 391. ISBN 80-85947-67-6.
MaM.cz; Východní čechy: kraje, kde vedou regiony. 18.10.2004. Dostupné na www: http://mam.ihned.cz/index.php?p=100000_d&article[id]=15067990&article[what]=Metuje
McQuail, D.; Úvod do teorie masové komunikace. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. Počet stran 447. ISBN 80-7178-200-9.
ŠVAGR, A.; Komunikace I. 2. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1999. ISBN 80-7079-599-9
Vejdělek, J. Jak založit nebo převzít podnik. 1 vyd. Praha: Grada, 1997. Počet stran 229. ISBN 80-7169-234-4.
DESET let v českých médiích (kol autorů). Portál, Praha 2005. ISBN 80-7178-925-9
GOLDBERG, B.: Jak novináři manipulují. Ideál, Praha 2005. ISBN 80-901017-8-X
JIRÁK, Jan-KÖPPLOVÁ, Barbara: Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portál, Praha 2003. ISBN 80-7178-697-7
KUNCZIK, Michael: Základy masové komunikace. Karolinum, Praha 1995. ISBN 80-7184-134-X
Použité internetové zdroje:
www.cernahora.cz
www.metuje.cz
www.radio-ok.cz
www.radiolife.cz
www.radioprofil.cz
www.radiotv.cz
www.apsv.cz