Práce se zaměřuje na aspekty mediálního plánování kampaní pro malé a střední zadavatele. To má určitá specifika: mívá jednodušší zadání, zjednodušenou definici cílových skupin, často se liší výběrem používaných mediatypů a následným měřením efektivity.
Ačkoli by se mohlo předpokládat, že bude snadnější také samotná příprava implementačního mediaplánu, právě v tomto bodu se příprava malé i velké kampaně příliš neodlišuje. Tato práce zmiňuje některá specifika přípravy mediaplánu, vypočítává možné problémy a přináší určitá doporučení. Hypotéza je konfrontována s výsledky průzkumné sondy.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on all aspects of campaigns’ media planning for small and medium advertisers. In this case the media planning has some distinctive features: a simpler specification, a simplified target group definition, different media types used and subsequent effectiveness measurement.
Although it could be assumed that the preparation of a media plan implementation will be easier in case of small and medium advertisers’ media campaigns. However, the preparation of a small and large-scale campaign does not differ in this respect that much. This paper also mentions distinctive features of a media plan preparation, problems therewith and suggest certain recommendations. The hypothesis is confronted with the result of a survey.
media planning, advertising agency, media agency, client, advertiser, campaign, mediaplan, TV commercial, radio advertisement, print ad, out of home media, cinema advertising
Rozsah průvodní práce
59 s., 11 + 12 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zaměřuje na aspekty mediálního plánování kampaní pro malé a střední zadavatele. To má určitá specifika: mívá jednodušší zadání, zjednodušenou definici cílových skupin, často se liší výběrem používaných mediatypů a následným měřením efektivity.
Ačkoli by se mohlo předpokládat, že bude snadnější také samotná příprava implementačního mediaplánu, právě v tomto bodu se příprava malé i velké kampaně příliš neodlišuje. Tato práce zmiňuje některá specifika přípravy mediaplánu, vypočítává možné problémy a přináší určitá doporučení. Hypotéza je konfrontována s výsledky průzkumné sondy.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on all aspects of campaigns’ media planning for small and medium advertisers. In this case the media planning has some distinctive features: a simpler specification, a simplified target group definition, different media types used and subsequent effectiveness measurement.
Although it could be assumed that the preparation of a media plan implementation will be easier in case of small and medium advertisers’ media campaigns. However, the preparation of a small and large-scale campaign does not differ in this respect that much. This paper also mentions distinctive features of a media plan preparation, problems therewith and suggest certain recommendations. The hypothesis is confronted with the result of a survey.
media planning, advertising agency, media agency, client, advertiser, campaign, mediaplan, TV commercial, radio advertisement, print ad, out of home media, cinema advertising
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte literaturu týkající se tématu.
2. Teoreticky uvoďte tématiku mediaplánování, její náležitosti, postupy a současnou situaci u malých a středních firem.
3. Vypracujte a vyhodnoťte průzkum týkající se plánování a nákupu médií.
4. Podle výsledků získaných průzkumem popište současný stav a stanovte doporučení pro firmy do budoucnosti
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte literaturu týkající se tématu.
2. Teoreticky uvoďte tématiku mediaplánování, její náležitosti, postupy a současnou situaci u malých a středních firem.
3. Vypracujte a vyhodnoťte průzkum týkající se plánování a nákupu médií.
4. Podle výsledků získaných průzkumem popište současný stav a stanovte doporučení pro firmy do budoucnosti
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick; GUERNS, Maggie; VAN DEN BERGH, Joeri; Marketingové komunikace; Přel. Vlasta Šafaříková; Praha: Grada Publishing, 2003; 600 s.; ISBN 80-247-0254-1
KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary; Marketing; Přel. Josef Malý a kol.; 6. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004, 2006; 856 s.; ISBN 80-247-0513-3
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří; Reklama: jak dělat reklamu; Praha: Grada Publishing, 2007; 182 s.; ISBN 80-247-2001-9
BLAŽKOVÁ, Martina; Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy; Praha: Grada Publishing, 2007; 278 s.; ISBN 80-247-1535-X
MAC QUAIL, Denis; Úvod do teorie masové komunikace; Přel. Jan Jirák, Marcel Kabát; Praha: Portál, 1999; 447 s.; ISBN 80-7178-200-9
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick; GUERNS, Maggie; VAN DEN BERGH, Joeri; Marketingové komunikace; Přel. Vlasta Šafaříková; Praha: Grada Publishing, 2003; 600 s.; ISBN 80-247-0254-1
KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary; Marketing; Přel. Josef Malý a kol.; 6. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004, 2006; 856 s.; ISBN 80-247-0513-3
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří; Reklama: jak dělat reklamu; Praha: Grada Publishing, 2007; 182 s.; ISBN 80-247-2001-9
BLAŽKOVÁ, Martina; Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy; Praha: Grada Publishing, 2007; 278 s.; ISBN 80-247-1535-X
MAC QUAIL, Denis; Úvod do teorie masové komunikace; Přel. Jan Jirák, Marcel Kabát; Praha: Portál, 1999; 447 s.; ISBN 80-7178-200-9