Tato bakalářská práce se v teoretické i praktické rovině zabývá metodami a principy Public relations, které používá výrobní společnost nejen při náboru zaměstnanců, ale také při budování dobrého jména značky. Dále definuje rozdíly mezi klasickými nástroji náborové kampaně a PR aktivitami, jejich výhody a nevýhody. Externí komunikace a metodika práce s médii je detailně rozpracována. Práce analyzuje podstatu interní komunikace ve výrobní společnosti, její úlohy, důležitost, nástroje, cíle, cílové skupiny a následky nefungující interní komunikace. Součástí práce je taktéž průzkum spokojenosti jedné ze skupin zaměstnanců konkrétní výrobní společnosti, jehož výsledky by měly potvrdit vysokou důležitost kvalitní interní komunikace pro spokojenost zaměstnanců a pozitivní vnímání zaměstnavatele. Postoje a názory stávajících zaměstnanců mohou být užitečné jak pro strategii interní komunikace, tak pro návrh strategie komunikace externí užívané mimo jiné při náboru nových zaměstnanců.
Anotace v angličtině
This thesis, in theoretical and practical level, deal with methods and principles of Public Relations, used at the manufacturing companies for hiring of new employees and for good image of brand as well. Further, define differences between classic tools of recruitment and PR activities, its benefits and disadvantages. External communication and methodic management with media is detailed described. This work analysis fundamental of intern communication in manufacturing companies, its task, importance, tools, aims, targets groups and consequences of functionless internal communication. Part of works is research of employees group of concrete company, with results, which should confirm high importance of the best intern communication for employee satisfaction and positive perception of employer. Work attitudes of current employees, can bring great value for intern communication strategy, as well as for proposal of external, used for new employee’s recruitment.
Klíčová slova
public relations, interní komunikace, externí komunikace, marketingové komunikace, komunikační mix, výrobní společnost
Klíčová slova v angličtině
public relations, internal communication, external communication, marketing commu-nication, communication mix, manufacturing company
Rozsah průvodní práce
57 s., 2 s. tabulky přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se v teoretické i praktické rovině zabývá metodami a principy Public relations, které používá výrobní společnost nejen při náboru zaměstnanců, ale také při budování dobrého jména značky. Dále definuje rozdíly mezi klasickými nástroji náborové kampaně a PR aktivitami, jejich výhody a nevýhody. Externí komunikace a metodika práce s médii je detailně rozpracována. Práce analyzuje podstatu interní komunikace ve výrobní společnosti, její úlohy, důležitost, nástroje, cíle, cílové skupiny a následky nefungující interní komunikace. Součástí práce je taktéž průzkum spokojenosti jedné ze skupin zaměstnanců konkrétní výrobní společnosti, jehož výsledky by měly potvrdit vysokou důležitost kvalitní interní komunikace pro spokojenost zaměstnanců a pozitivní vnímání zaměstnavatele. Postoje a názory stávajících zaměstnanců mohou být užitečné jak pro strategii interní komunikace, tak pro návrh strategie komunikace externí užívané mimo jiné při náboru nových zaměstnanců.
Anotace v angličtině
This thesis, in theoretical and practical level, deal with methods and principles of Public Relations, used at the manufacturing companies for hiring of new employees and for good image of brand as well. Further, define differences between classic tools of recruitment and PR activities, its benefits and disadvantages. External communication and methodic management with media is detailed described. This work analysis fundamental of intern communication in manufacturing companies, its task, importance, tools, aims, targets groups and consequences of functionless internal communication. Part of works is research of employees group of concrete company, with results, which should confirm high importance of the best intern communication for employee satisfaction and positive perception of employer. Work attitudes of current employees, can bring great value for intern communication strategy, as well as for proposal of external, used for new employee’s recruitment.
Klíčová slova
public relations, interní komunikace, externí komunikace, marketingové komunikace, komunikační mix, výrobní společnost
Klíčová slova v angličtině
public relations, internal communication, external communication, marketing commu-nication, communication mix, manufacturing company
Zásady pro vypracování
1.Zhodnoťte relevantní literaturu k oboru a charakterizujte nejvýznamnější tituly pro svou práci.
2.Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy.
3.Definujte hlavní rozdíly mezi klasickou náborovou propagací a PR aktivitami v oblasti náboru nových pracovních sil.
4.Analyzujte konkrétní praktické aktivity.
5.Věnujte se specifice PR v této oblasti a stanovte hlavní principy efektivní PR komunikace
6.Zhodnoťte dosažení cíle práce a míru naplnění pracovních hypotéz.
Zásady pro vypracování
1.Zhodnoťte relevantní literaturu k oboru a charakterizujte nejvýznamnější tituly pro svou práci.
2.Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy.
3.Definujte hlavní rozdíly mezi klasickou náborovou propagací a PR aktivitami v oblasti náboru nových pracovních sil.
4.Analyzujte konkrétní praktické aktivity.
5.Věnujte se specifice PR v této oblasti a stanovte hlavní principy efektivní PR komunikace
6.Zhodnoťte dosažení cíle práce a míru naplnění pracovních hypotéz.
Seznam doporučené literatury
KUČERA, P.: výukové materiály LSPR, APRA, Praha 2006
BYSTROV, V.: výukové materiály LSPR, APRA, Praha 2004
BAJČAN, R.: Techniky Public relations aneb Jak pracovat s médii, Management Press, 2003
SMITH Paul, Moderní marketing, Praxe managera, Computer Press, Praha 2000, 1. vydání, ISBN 80-7226-252-1
ALSBURY Alison, JAY Ros, Marketing {-} to nejlepší z praxe, Praxe managera, Computer Press, Praha 2002, 1. vydání, ISBN 80-7226-617-9
Svoboda, V.: Základy public relations, Univerzita Tomáše Bati, Zlín 2004, ISBN 80-7318-043-X
Lesly, Ph., Public relations, teorie a praxe, Victoria Publishing, Praha 1995, ISBN 80-7318-043-X
http//:www.apra.cz
Seznam doporučené literatury
KUČERA, P.: výukové materiály LSPR, APRA, Praha 2006
BYSTROV, V.: výukové materiály LSPR, APRA, Praha 2004
BAJČAN, R.: Techniky Public relations aneb Jak pracovat s médii, Management Press, 2003
SMITH Paul, Moderní marketing, Praxe managera, Computer Press, Praha 2000, 1. vydání, ISBN 80-7226-252-1
ALSBURY Alison, JAY Ros, Marketing {-} to nejlepší z praxe, Praxe managera, Computer Press, Praha 2002, 1. vydání, ISBN 80-7226-617-9
Svoboda, V.: Základy public relations, Univerzita Tomáše Bati, Zlín 2004, ISBN 80-7318-043-X
Lesly, Ph., Public relations, teorie a praxe, Victoria Publishing, Praha 1995, ISBN 80-7318-043-X
http//:www.apra.cz