Spoření je jedním ze základních ekonomických jevů. Je sledováno jak na úrovni jedinců či domácností, ale i na úrovni celé populace. Míra úspor a jejich podíl z celkového příjmu ekonomických subjektů je parametrem, který je používán i v hodnocení celkového stavu státu a jeho ekonomiky. Nákupní chování spojené s výběrem spořících finančních produktů je důležité jak pro konstatování daného stavu, tak i pro rozhodování těch, kteří finanční produkty nabízejí. Je nezbytně nutné poznávat související přednákupní postoje
a názory i výsledky - rozhodnutí. Jen tak lze zjistit které finanční produkty jsou pro tvorbu úspor používány a jakým způsobem.
Anotace v angličtině
Savings are one of the fundamental economic phenomenons. It is monitored
at individuals or families, as well as the whole population. The rate of savings, and their share of the total income of economic subjects is the parameter, which is used in assessing the overall situation of the country and its economy. A shopping behaviour associated with the choice of saving products is important for finding the situation, as well as for decision-making of financial products providers. It is necessary to know the pre-purchase attitudes and opinions and the results - the decisions. The is the only way to determine which finan-cial products are used for savings and the way they are used.
Klíčová slova
nákupní chování, spoření, finanční produkty, běžný účet, stavební spoření, životní pojištění, penzijní připojištění
Klíčová slova v angličtině
consumer behavior, savings, financial products,checking account, building savings, life insurance, supplementary pension insurance
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Spoření je jedním ze základních ekonomických jevů. Je sledováno jak na úrovni jedinců či domácností, ale i na úrovni celé populace. Míra úspor a jejich podíl z celkového příjmu ekonomických subjektů je parametrem, který je používán i v hodnocení celkového stavu státu a jeho ekonomiky. Nákupní chování spojené s výběrem spořících finančních produktů je důležité jak pro konstatování daného stavu, tak i pro rozhodování těch, kteří finanční produkty nabízejí. Je nezbytně nutné poznávat související přednákupní postoje
a názory i výsledky - rozhodnutí. Jen tak lze zjistit které finanční produkty jsou pro tvorbu úspor používány a jakým způsobem.
Anotace v angličtině
Savings are one of the fundamental economic phenomenons. It is monitored
at individuals or families, as well as the whole population. The rate of savings, and their share of the total income of economic subjects is the parameter, which is used in assessing the overall situation of the country and its economy. A shopping behaviour associated with the choice of saving products is important for finding the situation, as well as for decision-making of financial products providers. It is necessary to know the pre-purchase attitudes and opinions and the results - the decisions. The is the only way to determine which finan-cial products are used for savings and the way they are used.
Klíčová slova
nákupní chování, spoření, finanční produkty, běžný účet, stavební spoření, životní pojištění, penzijní připojištění
Klíčová slova v angličtině
consumer behavior, savings, financial products,checking account, building savings, life insurance, supplementary pension insurance
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše odborné literatury a dalších zdrojů definujte specifika marketingu, prodejních technik a nákupního chování v oblasti prodeje finančních produktů zaměřených na spoření. Na základě těchto získaných poznatků v této oblasti formulujte pracovní hypotézu své bakalářské práce.
2. Zpracujte vlastní průzkum nákupního chování občanů a jejich postojů k jednotlivým druhům spořících produktů.
3. Vyhodnoťte výsledky vlastního průzkumu a vyvoďte z něj závěry, nastiňte možnost dalšího výzkumu této problematiky co do šíře záběru. Formulujte z výsledků průzkumu a úvodní rešerše odborné literatury vlastní poznatky.
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše odborné literatury a dalších zdrojů definujte specifika marketingu, prodejních technik a nákupního chování v oblasti prodeje finančních produktů zaměřených na spoření. Na základě těchto získaných poznatků v této oblasti formulujte pracovní hypotézu své bakalářské práce.
2. Zpracujte vlastní průzkum nákupního chování občanů a jejich postojů k jednotlivým druhům spořících produktů.
3. Vyhodnoťte výsledky vlastního průzkumu a vyvoďte z něj závěry, nastiňte možnost dalšího výzkumu této problematiky co do šíře záběru. Formulujte z výsledků průzkumu a úvodní rešerše odborné literatury vlastní poznatky.
Seznam doporučené literatury
Schiffman, Leon G. Nákupní chování, 1. vyd. Brno, Computer Press 2004, Počet stran 633,
ISBN 80-251-0094-4
Heidema, James M. The passionate agent : praktická příručka pro pojišťovací poradce, 1. vyd. Praha, ASPI 2006, Počet stran 299, ISBN 80-7357-256-7
Arndt, P. Příručka finančního a pojišťovacího poradce : jak získávat klienty, 1. vyd. Praha, Grada 2007, Počet stran 136, ISBN 978-80-247-2220-7
Dočkal, E. Kam s penězi, 1. vyd. Olomouc, Rubico 1998, Počet stran 276,
ISBN 80-85839-20-2
Drdla, M. Peníze, banky a finanční trhy, 6. vyd. Brno, Vysoké učení technické v Brně 2001, Počet stran 172, ISBN 80-86510-07-7
Syrový, P. Osobní a rodinné finance, 1. vyd. Praha, Grada 2003, Počet stran 171,
ISBN 80-247-0478-1
Seznam doporučené literatury
Schiffman, Leon G. Nákupní chování, 1. vyd. Brno, Computer Press 2004, Počet stran 633,
ISBN 80-251-0094-4
Heidema, James M. The passionate agent : praktická příručka pro pojišťovací poradce, 1. vyd. Praha, ASPI 2006, Počet stran 299, ISBN 80-7357-256-7
Arndt, P. Příručka finančního a pojišťovacího poradce : jak získávat klienty, 1. vyd. Praha, Grada 2007, Počet stran 136, ISBN 978-80-247-2220-7
Dočkal, E. Kam s penězi, 1. vyd. Olomouc, Rubico 1998, Počet stran 276,
ISBN 80-85839-20-2
Drdla, M. Peníze, banky a finanční trhy, 6. vyd. Brno, Vysoké učení technické v Brně 2001, Počet stran 172, ISBN 80-86510-07-7
Syrový, P. Osobní a rodinné finance, 1. vyd. Praha, Grada 2003, Počet stran 171,
ISBN 80-247-0478-1