Tématem této bakalářské práce je popis současného stavu a nových trendů public relations. Cílem práce je tedy definovat pojem public relations, uvést jeho členění a poukázat na vztahy mezi public relations a ostatními formami marketingových komunikací. Součástí teoretické práce je také detailní popis media relations, jakožto významném výstupu PR aktivit. Praktická část pokračuje popisem současného stavu public relations jak v zahraničí, tak u nás. Součástí práce je také detailní analýza projektu CoolKeg, na kterém pracovala agentura Ogilvy PR, spolu s tabulkami a grafy analyzujícími monitoring výstupů v médiích. Poslední část této práce je věnována novým trendům a zamyšlením se nad budoucností tohoto oboru, který má svůj vrchol stále před sebou.
Anotace v angličtině
The subject of bachelor thesis is a description of the present and new trends of public relations. The aim of thesis is definition of public relations, segmentation and to refer to relations between public relations and other forms of marketing communications. The part of theoretic thesis is a detail description of media relations. Media relations belong to important activity of public relations. The practical thesis continues a desctiption of the present public relations abroad and in the Czech Republic. The part of practical thesis is also the detail analysis of CoolKeg project with a few tables ane graphs monitoring of media. The project was created by Ogilvy PR. The last part of this thesis deals with new trends and future of this subject.
Klíčová slova
Public relations, media relations, integrované marketingové komunikace, světový PR trh, PR trh v České republice, organizace působící v oblasti PR, agentura, zadavatel, produkt, medialist, tisková zpráva, setkání s novináři, monitoring výstupů v médiích, nové trendy public relations
Klíčová slova v angličtině
Public relations, media relations, integrated marketing communications, worldwide PR, PR in the Czech Republic, organisations operating in PR, agency, submitter, product, medialist, press release, journalist meeting, media monitoring, new trends of public relations
Rozsah průvodní práce
67 s., 8 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je popis současného stavu a nových trendů public relations. Cílem práce je tedy definovat pojem public relations, uvést jeho členění a poukázat na vztahy mezi public relations a ostatními formami marketingových komunikací. Součástí teoretické práce je také detailní popis media relations, jakožto významném výstupu PR aktivit. Praktická část pokračuje popisem současného stavu public relations jak v zahraničí, tak u nás. Součástí práce je také detailní analýza projektu CoolKeg, na kterém pracovala agentura Ogilvy PR, spolu s tabulkami a grafy analyzujícími monitoring výstupů v médiích. Poslední část této práce je věnována novým trendům a zamyšlením se nad budoucností tohoto oboru, který má svůj vrchol stále před sebou.
Anotace v angličtině
The subject of bachelor thesis is a description of the present and new trends of public relations. The aim of thesis is definition of public relations, segmentation and to refer to relations between public relations and other forms of marketing communications. The part of theoretic thesis is a detail description of media relations. Media relations belong to important activity of public relations. The practical thesis continues a desctiption of the present public relations abroad and in the Czech Republic. The part of practical thesis is also the detail analysis of CoolKeg project with a few tables ane graphs monitoring of media. The project was created by Ogilvy PR. The last part of this thesis deals with new trends and future of this subject.
Klíčová slova
Public relations, media relations, integrované marketingové komunikace, světový PR trh, PR trh v České republice, organizace působící v oblasti PR, agentura, zadavatel, produkt, medialist, tisková zpráva, setkání s novináři, monitoring výstupů v médiích, nové trendy public relations
Klíčová slova v angličtině
Public relations, media relations, integrated marketing communications, worldwide PR, PR in the Czech Republic, organisations operating in PR, agency, submitter, product, medialist, press release, journalist meeting, media monitoring, new trends of public relations
Zásady pro vypracování
1. V úvodu zpracujte základní východika k tématu, charakterizujte literaturu, rámcově popište stav v teorii PR, stanovte cíl práce a základní hypotézy.
2. V teoretické části definujte pojem PR, uveďte jeho vnitřní členění a posuďte vztahy PR k ostatním formám IMK.
3. Zabývejte se etickými otázkami oboru a podrobně pojednejte o media relations, jako významném výstupu PR aktivit.
4. Zabývejte se osobností pracovníka PR, jeho znalostmi, kompetencemi a dovednostmi.
5. V praktické části na základě analýzy z praxe Ogilvy PR vytvořte optimální vzorový projekt postupu řešení zakázky PR.
6. V závěru shrňte získané poznatky, posuďte nakolik jste splnila cíl práce a jak se podařilo potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. V úvodu zpracujte základní východika k tématu, charakterizujte literaturu, rámcově popište stav v teorii PR, stanovte cíl práce a základní hypotézy.
2. V teoretické části definujte pojem PR, uveďte jeho vnitřní členění a posuďte vztahy PR k ostatním formám IMK.
3. Zabývejte se etickými otázkami oboru a podrobně pojednejte o media relations, jako významném výstupu PR aktivit.
4. Zabývejte se osobností pracovníka PR, jeho znalostmi, kompetencemi a dovednostmi.
5. V praktické části na základě analýzy z praxe Ogilvy PR vytvořte optimální vzorový projekt postupu řešení zakázky PR.
6. V závěru shrňte získané poznatky, posuďte nakolik jste splnila cíl práce a jak se podařilo potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy.
Seznam doporučené literatury
VĚRČÁK, Vladimír, GIRGAŠOVÁ , Jana, LIŠKAŘOVÁ, Renata. Media relations není manipulace. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2004. 136 s. ISBN 80-86119-43-2.
SVOBODA, Václav. Public relations: moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
PELSMACKER, Patrick de, GEUENS, Maggie, BERGH, Joeri Van den. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 207 s. ISBN 978-80-7367-287-4.
FTOREK , Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 165 s. ISBN 978-80-247-1903-0.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno: Computer press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer press, 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
FAIRCHAILD, Michael. Jak zjistit skutečnou hodnotu v public relations: návod pro určení měřitelných komunikačních cílů. Praha: APRA, 1999. 49 s.
Síla médií a jak ji měřit: příručka pro klienty, jak hodnotit média. 1. vyd. Praha: APRA, 2000. 25 s.
APRA [online]. [2007] [cit. 2007-12-19]. Dostupný z WWW: .
PR Klub [online]. [2007] [cit. 2007-12-19]. Dostupný z WWW: .
Aktuální časopisecké studie
Seznam doporučené literatury
VĚRČÁK, Vladimír, GIRGAŠOVÁ , Jana, LIŠKAŘOVÁ, Renata. Media relations není manipulace. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2004. 136 s. ISBN 80-86119-43-2.
SVOBODA, Václav. Public relations: moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
PELSMACKER, Patrick de, GEUENS, Maggie, BERGH, Joeri Van den. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 207 s. ISBN 978-80-7367-287-4.
FTOREK , Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 165 s. ISBN 978-80-247-1903-0.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno: Computer press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer press, 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
FAIRCHAILD, Michael. Jak zjistit skutečnou hodnotu v public relations: návod pro určení měřitelných komunikačních cílů. Praha: APRA, 1999. 49 s.
Síla médií a jak ji měřit: příručka pro klienty, jak hodnotit média. 1. vyd. Praha: APRA, 2000. 25 s.
APRA [online]. [2007] [cit. 2007-12-19]. Dostupný z WWW: .
PR Klub [online]. [2007] [cit. 2007-12-19]. Dostupný z WWW: .
Aktuální časopisecké studie