Cílem bakalářské práce je popsat problematiku etiky dětské reklamy, dětského spotřebitele a přiblížit jeho chování v tržním prostředí. Popsat účinek propagace a reklamního působení na děti a mládež. Teoretická část se zabývá psychologií spotřebitele, právní úpravou rekla-my a etickým kodexem. V praktické části jsou analýzy marketingového a reklamního pů-sobení na děti, postoj rodičů k dětským reklamám. Dále jsou rozebrány kauzy projednáva-né ve spojitosti s porušením kodexu reklamy.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to describe the problem of child advertising ethics, child as a consumer and to give a closer look on child's behaviour in the market environment. Then to define the effect of promotion and advertising impact on children and teenagers. Theoretical part deals with psychology of the consumer, legal form of the advertisment and with the ethical codex. Analytic part present analysis of marketing and advertising impact on children, parental attitude towards child advertising. Then there are analysed causes related to violations of the advertising codex.
Klíčová slova
Děti a mládež, etický kodex, etika reklamy, kauzy
Klíčová slova v angličtině
Children, advertising, ethics, causes
Rozsah průvodní práce
81 s.,
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je popsat problematiku etiky dětské reklamy, dětského spotřebitele a přiblížit jeho chování v tržním prostředí. Popsat účinek propagace a reklamního působení na děti a mládež. Teoretická část se zabývá psychologií spotřebitele, právní úpravou rekla-my a etickým kodexem. V praktické části jsou analýzy marketingového a reklamního pů-sobení na děti, postoj rodičů k dětským reklamám. Dále jsou rozebrány kauzy projednáva-né ve spojitosti s porušením kodexu reklamy.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to describe the problem of child advertising ethics, child as a consumer and to give a closer look on child's behaviour in the market environment. Then to define the effect of promotion and advertising impact on children and teenagers. Theoretical part deals with psychology of the consumer, legal form of the advertisment and with the ethical codex. Analytic part present analysis of marketing and advertising impact on children, parental attitude towards child advertising. Then there are analysed causes related to violations of the advertising codex.
Klíčová slova
Děti a mládež, etický kodex, etika reklamy, kauzy
Klíčová slova v angličtině
Children, advertising, ethics, causes
Zásady pro vypracování
1. Vymezte pojem teoreticky.
2. Popište negativní a pozitivní příklady.
3. Proveďte analýzu výzkumu.
4. Postavte etický kodex do konfrontace s reklamou pro děti.
Zásady pro vypracování
1. Vymezte pojem teoreticky.
2. Popište negativní a pozitivní příklady.
3. Proveďte analýzu výzkumu.
4. Postavte etický kodex do konfrontace s reklamou pro děti.
Seznam doporučené literatury
Brannan D.E,Jak se dělá účinná reklama. - 1. vyd.. - Praha : Management Press, 1996. - 180 s.
Kobera,P.,Reklama & marketing. - 1. vyd.. - Brno : Dimar, 1995. - 788 s.
Kobera,P., Reklama efektivně 91. - Praha : Unico, 1991. - 105 s.
Vysekalová, J. Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky /. - 3., rozš. a aktualiz. vyd.. - Praha : Grada Publishing, 2007. - 294 s.
Seznam doporučené literatury
Brannan D.E,Jak se dělá účinná reklama. - 1. vyd.. - Praha : Management Press, 1996. - 180 s.
Kobera,P.,Reklama & marketing. - 1. vyd.. - Brno : Dimar, 1995. - 788 s.
Kobera,P., Reklama efektivně 91. - Praha : Unico, 1991. - 105 s.
Vysekalová, J. Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky /. - 3., rozš. a aktualiz. vyd.. - Praha : Grada Publishing, 2007. - 294 s.