Bakalářská práce pojednává o novém, rostoucím konceptu Fair Trade. Teoretická část analyzuje problematiku CRS, zeleného marketingu, marketingových komunikací i globálních problémů. Praktická část se zabývá historií Fair trade a principy jeho fungová-ní. Analyzuje, jaké stojí před Fair trade limity a výzvy. Hlavní část praktické části je věnována Fair trade v marketingových komunikacích, a to ve světe i nás. Popisuje, jak je Fair trade komunikován jak ziskovými, tak neziskovými organizacemi. Naznačuje, proč je možné Fair trade považovat za marketingovou hodnotu. V závěru práce je vyhodnocen dotazník o etickém nakupování mladých lidí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is about a new, growing concept of Fair trade. The theoretical part analyzes a problem of CSR, green marketing, marketing communications and also global problems. Practical part includes the history of Fair trade and the basic principles of its function. It analyzes what are the limits and challenges of Fair trade. Main part of the practical part is dedicated to Fair trade in marketing communications in the Czech Republic and in the world. It describes the possibilities of communicating Fair trade by non-/profit organizations. It shows why we can consider Fair trade as a marketing value. At the end a questionnaire about ethical shopping of young people is evaluated.
Klíčová slova
CRS, etický konzumerismus, zelený marketing, sociální marketing, Cause related marketing, marketingové komunikace, Fair trade
Klíčová slova v angličtině
CRS, ethical consumerism, green marketing, social marketing, Cause Related Marketing, marketing communications, Fair trade
Rozsah průvodní práce
64 s., 6 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o novém, rostoucím konceptu Fair Trade. Teoretická část analyzuje problematiku CRS, zeleného marketingu, marketingových komunikací i globálních problémů. Praktická část se zabývá historií Fair trade a principy jeho fungová-ní. Analyzuje, jaké stojí před Fair trade limity a výzvy. Hlavní část praktické části je věnována Fair trade v marketingových komunikacích, a to ve světe i nás. Popisuje, jak je Fair trade komunikován jak ziskovými, tak neziskovými organizacemi. Naznačuje, proč je možné Fair trade považovat za marketingovou hodnotu. V závěru práce je vyhodnocen dotazník o etickém nakupování mladých lidí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is about a new, growing concept of Fair trade. The theoretical part analyzes a problem of CSR, green marketing, marketing communications and also global problems. Practical part includes the history of Fair trade and the basic principles of its function. It analyzes what are the limits and challenges of Fair trade. Main part of the practical part is dedicated to Fair trade in marketing communications in the Czech Republic and in the world. It describes the possibilities of communicating Fair trade by non-/profit organizations. It shows why we can consider Fair trade as a marketing value. At the end a questionnaire about ethical shopping of young people is evaluated.
Klíčová slova
CRS, etický konzumerismus, zelený marketing, sociální marketing, Cause related marketing, marketingové komunikace, Fair trade
Klíčová slova v angličtině
CRS, ethical consumerism, green marketing, social marketing, Cause Related Marketing, marketing communications, Fair trade
Zásady pro vypracování
1. Stanovte cíle bakalářské práce a pracovní hypotézy. Zhodnoťte dostupnou literaturu a charakterizujte nejvýznamnější díla, určující orientaci práce.
2. Vymezte pojem fair trade.
3. Definujte vazbu mezi sociálním marketingem a fair trade.
4. Analyzujte různé formy užití fair trade v praxi ve světě i u nás a konstatujte jeho význam. Prozkoumejte fair trade jako jednu z nastupujících marketingových hodnot.
5. Analyzujte současné marketingové komunikace vybrané české organizace, zabývající se spravedlivým obchodem.
6. Na základě výsledků analýzy případně navrhněte možnosti vedoucí k zefektivnění současné komunikační strategie.
7. Ověřte platnost pracovních hypotéz a míru dosažení cíle; vyvoďte závěry.
Zásady pro vypracování
1. Stanovte cíle bakalářské práce a pracovní hypotézy. Zhodnoťte dostupnou literaturu a charakterizujte nejvýznamnější díla, určující orientaci práce.
2. Vymezte pojem fair trade.
3. Definujte vazbu mezi sociálním marketingem a fair trade.
4. Analyzujte různé formy užití fair trade v praxi ve světě i u nás a konstatujte jeho význam. Prozkoumejte fair trade jako jednu z nastupujících marketingových hodnot.
5. Analyzujte současné marketingové komunikace vybrané české organizace, zabývající se spravedlivým obchodem.
6. Na základě výsledků analýzy případně navrhněte možnosti vedoucí k zefektivnění současné komunikační strategie.
7. Ověřte platnost pracovních hypotéz a míru dosažení cíle; vyvoďte závěry.
Seznam doporučené literatury
www.fairtrade.cz
www.fairtrade.co.uk
De PELSMACKER, P.; GEUENS, M.; Van den BERGH, J., Marketingová
komunikace, Praha: Grada publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254.
časopisy MK - Strategie, MaM, Trend Marketing
FAIR TRADE MEDIA, Business Unusual - Success and Challenges of Fair Trade. Published by the FairTrade Advocacy Office (FLO, IFAT, NEWS and EFTA) ISBN 9090209468
Seznam doporučené literatury
www.fairtrade.cz
www.fairtrade.co.uk
De PELSMACKER, P.; GEUENS, M.; Van den BERGH, J., Marketingová
komunikace, Praha: Grada publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254.
časopisy MK - Strategie, MaM, Trend Marketing
FAIR TRADE MEDIA, Business Unusual - Success and Challenges of Fair Trade. Published by the FairTrade Advocacy Office (FLO, IFAT, NEWS and EFTA) ISBN 9090209468