Cílem bakalářské práce je zhodnocení exportních aktivit firmy Q-EX, a. s. a navrhnutí možností, které by firmě pomohli s udržením své pozice na zahraničních trzích a navrhnutí akvitit, které jí pomohou vstoupit na trhy nové. Teoretická část vysvětluje důvody pro export zemí a firem a detailně rozebírá popis procesu vstupu firem na zahraniční trhy. Analytická část prezentuje výsledky průzkumu exportních aktivit firmy Q-EX, zejména vysvětlení vlastností trezorové pokladny EuroMulti, částí jejího marketingového mixu a zkoumá proces vstupu firmy na zahraniční trhy.
Anotace v angličtině
The aim of this work is valorise export activities of company Q-EX, a. s. and propose possibilities that can help company with maintenance her position in external markets and propose activities, which can help them enter into new markets. The theoretical part explains reasons for export of countries and companies and there is detailed description of process of entering companies into external markets. The analysis part presents the results of survey of export activities of company Q-EX; especially explaining characteristics of safe cash desk EuroMulti, parts of her marketing mix and inquire into process how the company enters into external markets.
Klíčová slova
Mezinárodní marketing, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda
Klíčová slova v angličtině
International marketing, Competitiveness, Competitive advantage
Rozsah průvodní práce
68 s., 9 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zhodnocení exportních aktivit firmy Q-EX, a. s. a navrhnutí možností, které by firmě pomohli s udržením své pozice na zahraničních trzích a navrhnutí akvitit, které jí pomohou vstoupit na trhy nové. Teoretická část vysvětluje důvody pro export zemí a firem a detailně rozebírá popis procesu vstupu firem na zahraniční trhy. Analytická část prezentuje výsledky průzkumu exportních aktivit firmy Q-EX, zejména vysvětlení vlastností trezorové pokladny EuroMulti, částí jejího marketingového mixu a zkoumá proces vstupu firmy na zahraniční trhy.
Anotace v angličtině
The aim of this work is valorise export activities of company Q-EX, a. s. and propose possibilities that can help company with maintenance her position in external markets and propose activities, which can help them enter into new markets. The theoretical part explains reasons for export of countries and companies and there is detailed description of process of entering companies into external markets. The analysis part presents the results of survey of export activities of company Q-EX; especially explaining characteristics of safe cash desk EuroMulti, parts of her marketing mix and inquire into process how the company enters into external markets.
Klíčová slova
Mezinárodní marketing, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda
Klíčová slova v angličtině
International marketing, Competitiveness, Competitive advantage
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte uvedenou literaturu o mezinárodním marketingu a metodách využívaných při jeho aplikaci.
2. Vypracujte teoretickou část.
3. Proveďte analýzu využití mezinárodního marketingu firmy.
5. Vypracujte soubor doporučení pro udržení pozice na mezinárodním trhu a pro vstup na nové trhy.
Seznam doporučené literatury
[1] MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2006. 208 s. ISBN 80-247-1678-X.
[2] MICHNÍK, Ľubomír a kolektív. Zahraničný obchod. 1. vyd. Bratislava: Sprint, 1998. 660 s. ISBN 80-8884-31-8.
[3] BENEŠ, Vlastislav a kolektiv. Zahraniční obchod. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2004. 328 s. ISBN 80-247-0558-3.
[4] URBAN, Eduard a kolektív. Medzinárodný marketing. 2. vyd. Bratislava: Ekonóm, 2001. 320 s. ISBN 80-225-1469-1.
[5] ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing zahraničního obchodu. 1. vyd. Praha: Radix, spol. s r. o., 1997. 332 s. ISBN 80-86031-07-1.
Seznam doporučené literatury
[1] MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2006. 208 s. ISBN 80-247-1678-X.
[2] MICHNÍK, Ľubomír a kolektív. Zahraničný obchod. 1. vyd. Bratislava: Sprint, 1998. 660 s. ISBN 80-8884-31-8.
[3] BENEŠ, Vlastislav a kolektiv. Zahraniční obchod. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2004. 328 s. ISBN 80-247-0558-3.
[4] URBAN, Eduard a kolektív. Medzinárodný marketing. 2. vyd. Bratislava: Ekonóm, 2001. 320 s. ISBN 80-225-1469-1.
[5] ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing zahraničního obchodu. 1. vyd. Praha: Radix, spol. s r. o., 1997. 332 s. ISBN 80-86031-07-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.:
1. V čem je práce pro firmu nejvíce přínosná?
2. Kolik má firma zaměstnanců?