Předkládaná práce se zabývá integrovanými marketingovými komunikacemi aplikovanými na konkrétní existující subjekt, kterým je Vinařské centrum Mikulov. V úvodní části je nastíněn vývoj vinařství jako jednoho z důležitých a historicky nejstarších odvětví v naší republice. Práce dále shrnuje situaci v tomto oboru okrajově v České republice s důrazem na oblast Mikulovska a to jak z pohledu výroby a prodeje vína tak i z pohledu využití vinařství jako jednoho z rozvíjejících se odvětví cestovního ruchu. Další část práce se zabývá marketingovými aktivitami subjektů vzniklých po roce 1990, stručnou analýzou marketingového řízení firem v této oblasti, nastíněním hlavních předností a nedostatků. V praktické části bakalářské práce jsou řešeny integrované marketingové komunikace Vinařského centra Mikulov. V závěru práce je pak nastíněn konkrétní komunikační mix na dobu jednoho roku.
Anotace v angličtině
The theses topic deals with integrated marketing communication that is applied in existing business environment of Vinařské centrum Mikulov.
The opening part briefly outlines the development of winemaking and winegrowing, as one of the oldest and most important field of human activity in our lands.
The theses also summarizes the current winemaking development in the Czech Republic with emphasis given not only to winemaking and wine business, but also to the development of a new flourishing filed of tourism of the Mikulov winemaking area.
The medial part covers the after 1990 established entrepreneurs´ activities, brief analysis of marketing management of companies and entrepreneurs involved in above mention field, and outlines the main pros and cons.
The practical part solves the integrated marketing communication of Vinařské centrum Mikulov. The closing part then sketches the actual one year-lasting communication mix.
Integrated Marketing Communication, winemaking, marketing communication mix, Vinařské centrum, Wine centre, Mikulov
Rozsah průvodní práce
55 s., 5 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná práce se zabývá integrovanými marketingovými komunikacemi aplikovanými na konkrétní existující subjekt, kterým je Vinařské centrum Mikulov. V úvodní části je nastíněn vývoj vinařství jako jednoho z důležitých a historicky nejstarších odvětví v naší republice. Práce dále shrnuje situaci v tomto oboru okrajově v České republice s důrazem na oblast Mikulovska a to jak z pohledu výroby a prodeje vína tak i z pohledu využití vinařství jako jednoho z rozvíjejících se odvětví cestovního ruchu. Další část práce se zabývá marketingovými aktivitami subjektů vzniklých po roce 1990, stručnou analýzou marketingového řízení firem v této oblasti, nastíněním hlavních předností a nedostatků. V praktické části bakalářské práce jsou řešeny integrované marketingové komunikace Vinařského centra Mikulov. V závěru práce je pak nastíněn konkrétní komunikační mix na dobu jednoho roku.
Anotace v angličtině
The theses topic deals with integrated marketing communication that is applied in existing business environment of Vinařské centrum Mikulov.
The opening part briefly outlines the development of winemaking and winegrowing, as one of the oldest and most important field of human activity in our lands.
The theses also summarizes the current winemaking development in the Czech Republic with emphasis given not only to winemaking and wine business, but also to the development of a new flourishing filed of tourism of the Mikulov winemaking area.
The medial part covers the after 1990 established entrepreneurs´ activities, brief analysis of marketing management of companies and entrepreneurs involved in above mention field, and outlines the main pros and cons.
The practical part solves the integrated marketing communication of Vinařské centrum Mikulov. The closing part then sketches the actual one year-lasting communication mix.
Integrated Marketing Communication, winemaking, marketing communication mix, Vinařské centrum, Wine centre, Mikulov
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte souhrnný rámcový pohled na podnikatelské aktivity v oblasti vinařství v ČR a specificky na Mikulovsku jako východisko k marketingovým úvahám.
2. Popište vznik nových podnikatelských subjektů po roce 1990 a jejich marketingové aktivity ve vinařském sektoru.
3. Charakterizujte hlavní přednosti a nedostatky v marketingovém řízení firem v této oblasti se specifickým přihlédnutím k VC Mikulov.
4. Detailně se zabývejte integrovanými marketingovými komunikacemi VCM, zhodnoťte jejich klady a zápory a navrhněte řešení.
5. Specifickou pozornost věnujte otázkám efektivnosti marketingové komunikace, synergickým efektům integrované komunikace.
6. Naznačte budoucnost VCM z hlediska věcných úkolů a komunikačních aktivit.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte souhrnný rámcový pohled na podnikatelské aktivity v oblasti vinařství v ČR a specificky na Mikulovsku jako východisko k marketingovým úvahám.
2. Popište vznik nových podnikatelských subjektů po roce 1990 a jejich marketingové aktivity ve vinařském sektoru.
3. Charakterizujte hlavní přednosti a nedostatky v marketingovém řízení firem v této oblasti se specifickým přihlédnutím k VC Mikulov.
4. Detailně se zabývejte integrovanými marketingovými komunikacemi VCM, zhodnoťte jejich klady a zápory a navrhněte řešení.
5. Specifickou pozornost věnujte otázkám efektivnosti marketingové komunikace, synergickým efektům integrované komunikace.
6. Naznačte budoucnost VCM z hlediska věcných úkolů a komunikačních aktivit.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P.: Marketing management, Praha, Grada Publishing, ISBN 80-247-0016-6
Tellis, G.J.: Reklama a podpora prodeje, Praha, Grada Publishing, ISBN 80-7169-997-7
Horner, S., Swarbrooke, J.: cestovní ruch, ubytování, stravování, využití volného času, Praha, Grada Publishing, ISBN 80-247-0202-9
Horáková,H.:Strategický marketing, Praha, Victoria Publishing, ISBN80-85605-90-2
Odborné časopisy, www, interní materiály vinařských společností.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P.: Marketing management, Praha, Grada Publishing, ISBN 80-247-0016-6
Tellis, G.J.: Reklama a podpora prodeje, Praha, Grada Publishing, ISBN 80-7169-997-7
Horner, S., Swarbrooke, J.: cestovní ruch, ubytování, stravování, využití volného času, Praha, Grada Publishing, ISBN 80-247-0202-9
Horáková,H.:Strategický marketing, Praha, Victoria Publishing, ISBN80-85605-90-2
Odborné časopisy, www, interní materiály vinařských společností.