Tato bakalářská práce se zabývá problematikou a uplatněním konkurenčního zpravodajství ve firmě PBT Rožnov p.Radh. Teoretická část práce představuje ucelený pohled na pro-blematiku konkurenčního zpravodajství jako činnosti sběru, analýzy a vyhodnocení infor-mací o konkurenci pro získání konkurenční výhody. V praktické části je prostřednictvím podkladů firmy zhodnoceno využívání konkurenčního zpravodajství ve společnosti. V dal-ší části jsem se rozhodla využít teoretické poznatky a zpracovala jsem vlastní analýzu kon-kurence společnosti, kde jsem využívala techniky procesu konkurenčního zpravodajství a marketingového výzkumu mystery shopping. Na základě analýzy jsem vypracovala dopo-ručení pro management firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on issues concerning the use of competitive intelligence in the company PBT Rožnov p. Radh. The theoretical part of the thesis provides a compre-hensive insight into the issue of competitive intelligence as the process of gathering, analy-sing, and applying information about competitors to gain advantage. The practical part focuses on assessing the utilization of competitive intelligence in the company based on the provided data. In the following part, I have used the theoretical knowledge and elabora-ted my own analysis of the company's competition, using the techiques of competitve inte-ligence and marketing research called mystery shopping. I have composed a set of recom-mendations for the company's management based on the results.
competitive inteligence, CI, intelligence cycle, information sources, information, mystery shopping
Rozsah průvodní práce
70 s., 3 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou a uplatněním konkurenčního zpravodajství ve firmě PBT Rožnov p.Radh. Teoretická část práce představuje ucelený pohled na pro-blematiku konkurenčního zpravodajství jako činnosti sběru, analýzy a vyhodnocení infor-mací o konkurenci pro získání konkurenční výhody. V praktické části je prostřednictvím podkladů firmy zhodnoceno využívání konkurenčního zpravodajství ve společnosti. V dal-ší části jsem se rozhodla využít teoretické poznatky a zpracovala jsem vlastní analýzu kon-kurence společnosti, kde jsem využívala techniky procesu konkurenčního zpravodajství a marketingového výzkumu mystery shopping. Na základě analýzy jsem vypracovala dopo-ručení pro management firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on issues concerning the use of competitive intelligence in the company PBT Rožnov p. Radh. The theoretical part of the thesis provides a compre-hensive insight into the issue of competitive intelligence as the process of gathering, analy-sing, and applying information about competitors to gain advantage. The practical part focuses on assessing the utilization of competitive intelligence in the company based on the provided data. In the following part, I have used the theoretical knowledge and elabora-ted my own analysis of the company's competition, using the techiques of competitve inte-ligence and marketing research called mystery shopping. I have composed a set of recom-mendations for the company's management based on the results.
competitive inteligence, CI, intelligence cycle, information sources, information, mystery shopping
Zásady pro vypracování
Proveďte literární průzkum a na základě analýzy teoretických pramenů formulujte podstatu konkurenčního zpravodajství.
Proveďte analýzu současného uplatnění konkurenčního zpravodajství ve firmě PBT Rožnov p.R., s.r.o.
Analyzujte výsledky tohoto šetření a vyhodnoťte závěry pro efektivnější využívání konkurečního zpravodajství v dané firmě.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární průzkum a na základě analýzy teoretických pramenů formulujte podstatu konkurenčního zpravodajství.
Proveďte analýzu současného uplatnění konkurenčního zpravodajství ve firmě PBT Rožnov p.R., s.r.o.
Analyzujte výsledky tohoto šetření a vyhodnoťte závěry pro efektivnější využívání konkurečního zpravodajství v dané firmě.
Seznam doporučené literatury
\matsymb{lbrack}1\matsymb{rbrack} KAHANER, L. Competitive intelligence: From black ops to boardrooms : how businesses gather, analyze, and use information to succeed in the global marketplace. New York : Simon&Schuster, 1996. 300 s. ISBN 0-684-81074-3.
\matsymb{lbrack}2\matsymb{rbrack} MCGONAGLE, J.J., VELLA , C.M. The internet age of competitive intelligence. London : Quorum Books, 1999. 224 s. ISBN 1-56720-204-7.
\matsymb{lbrack}3\matsymb{rbrack} PAPÍK, R., MICHALÍK, P. a kol. Internet - ekonomické, marketingové a finanční aplikace: Strategie vyhledávání a prezentace. 1. vyd. Praha : Ekopress, 1998. str. 220. ISBN 80-86119-03-3.
\matsymb{lbrack}4\matsymb{rbrack} SKLENÁK, V. a kol. Data, informace, znalosti a Internet. Praha : C.H. Beck, 2001. 507 s. ISBN 80-7179-409-0.
\matsymb{lbrack}5\matsymb{rbrack} VLASÁK, R. Světový informační průmysl. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. 341 s. ISBN 80-7184-840-9.
Seznam doporučené literatury
\matsymb{lbrack}1\matsymb{rbrack} KAHANER, L. Competitive intelligence: From black ops to boardrooms : how businesses gather, analyze, and use information to succeed in the global marketplace. New York : Simon&Schuster, 1996. 300 s. ISBN 0-684-81074-3.
\matsymb{lbrack}2\matsymb{rbrack} MCGONAGLE, J.J., VELLA , C.M. The internet age of competitive intelligence. London : Quorum Books, 1999. 224 s. ISBN 1-56720-204-7.
\matsymb{lbrack}3\matsymb{rbrack} PAPÍK, R., MICHALÍK, P. a kol. Internet - ekonomické, marketingové a finanční aplikace: Strategie vyhledávání a prezentace. 1. vyd. Praha : Ekopress, 1998. str. 220. ISBN 80-86119-03-3.
\matsymb{lbrack}4\matsymb{rbrack} SKLENÁK, V. a kol. Data, informace, znalosti a Internet. Praha : C.H. Beck, 2001. 507 s. ISBN 80-7179-409-0.
\matsymb{lbrack}5\matsymb{rbrack} VLASÁK, R. Světový informační průmysl. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. 341 s. ISBN 80-7184-840-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Porvazník: Existuje i jiné členění informací, než jste uvedla? Co Vám říká slovo konkurence, konkurenčnost? Myslíte si, že je to jediná cesta na zvyšování výkonnosti firmy?
Jaký je rozdíl mezi řízením a plánováním.