Tato práce se zabývá problematikou trávení volného času dětí a mládeže, především mož-ností trávit tento čas v nízkoprahovém klubu Šlikr. Teoretická část stručně charakterizuje zařízení, které se prostřednictvím volného času zaměřuje na preventivní programy a snižo-vání rizik prohlubování sociálně patologických jevů. Pojednává o možnostech komunikace s klienty, která může být velmi variabilní, příkladem jsou rozhovory, besedy a klubové večery. V praktické části jsou čtenáři nejprve informováni o fungování NZDM a způsobech práce s klienty a následuje část seznamující s výsledky rozhovorů s klienty klubu Šlikr. Nakonec je zmíněno několik návrhů a doporučení, co by bylo nejvhodnější v komunikaci a práci s klienty napravit, aby se zjištěný stav mohl do budoucna změnit.
Anotace v angličtině
This work deals with problems of spending leisure time by children and youth and in par-ticular an opportunity to spend this time in low-liminal club Šlikr. The theoretical part briefly describes a device which through leisure time focuses on preventive programmes and reducing risks of social-pathological phenomena deepening. It deals with opportunities to communicate with clients, which could be very variable, examples of this are discus-sions, meetings and club evenings. In practical part the readers are firstly informed about NZDM functioning and ways of working with clients and the following part gives the read-ers the results of discussions with Šlikr club clients. Eventually, there are several sugges-tions and recommendations mentioned, and what should be done in most suitable way to set right the communication and work with clients in order to change recognised state into future.
Klíčová slova
Volný čas, prevence, preventivní programy, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, komunikace, poradenství, krizová intervence.
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, prevention, preventive programmes, low-liminal device for children and youth, communication, counselling, crisis intervention.
Rozsah průvodní práce
52 s., 19 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá problematikou trávení volného času dětí a mládeže, především mož-ností trávit tento čas v nízkoprahovém klubu Šlikr. Teoretická část stručně charakterizuje zařízení, které se prostřednictvím volného času zaměřuje na preventivní programy a snižo-vání rizik prohlubování sociálně patologických jevů. Pojednává o možnostech komunikace s klienty, která může být velmi variabilní, příkladem jsou rozhovory, besedy a klubové večery. V praktické části jsou čtenáři nejprve informováni o fungování NZDM a způsobech práce s klienty a následuje část seznamující s výsledky rozhovorů s klienty klubu Šlikr. Nakonec je zmíněno několik návrhů a doporučení, co by bylo nejvhodnější v komunikaci a práci s klienty napravit, aby se zjištěný stav mohl do budoucna změnit.
Anotace v angličtině
This work deals with problems of spending leisure time by children and youth and in par-ticular an opportunity to spend this time in low-liminal club Šlikr. The theoretical part briefly describes a device which through leisure time focuses on preventive programmes and reducing risks of social-pathological phenomena deepening. It deals with opportunities to communicate with clients, which could be very variable, examples of this are discus-sions, meetings and club evenings. In practical part the readers are firstly informed about NZDM functioning and ways of working with clients and the following part gives the read-ers the results of discussions with Šlikr club clients. Eventually, there are several sugges-tions and recommendations mentioned, and what should be done in most suitable way to set right the communication and work with clients in order to change recognised state into future.
Klíčová slova
Volný čas, prevence, preventivní programy, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, komunikace, poradenství, krizová intervence.
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, prevention, preventive programmes, low-liminal device for children and youth, communication, counselling, crisis intervention.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Stanovení výzkumného cíle, charakteristika metodologie výzkumu.
Provedení kvalitativního výzkumu (rozhovory, analýza dokumentů).
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Stanovení výzkumného cíle, charakteristika metodologie výzkumu.
Provedení kvalitativního výzkumu (rozhovory, analýza dokumentů).
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVSKÝ,J.: Nízkoprahově orientované sociální služby pro mládež. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-283-6
HOFBAUER,B.: Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5
KOPŘIVA,K.: Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-429-X
PÁVKOVÁ,J.: Pedagogika volného času. 3.vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-717-8711-6
Seznam doporučené literatury
ČECHOVSKÝ,J.: Nízkoprahově orientované sociální služby pro mládež. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-283-6
HOFBAUER,B.: Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5
KOPŘIVA,K.: Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-429-X
PÁVKOVÁ,J.: Pedagogika volného času. 3.vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-717-8711-6