Cílem této práce, v její teoretické části, je definovat pojmy týkající se tématiky a popsat důležité okolnosti ovlivňující a působící na agresi. Výzkumná část vychází z výzkumu mezi učiteli na druhém stupni základních škol provedeného dotazníkovou formou, jehož úkolem bylo potvrdit či vyvrátit souvislost forem agrese s druhem vyučovaných předmětů a velikosti města, ve kterém se škola nachází.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis was in its first, theoretical part to gather and note theoretical knowledge in the field of aggression. In its second practical part the main aim was to carry out a research among secondary school teachers and use their answers (from the guestionnaires filled by them) to form hypothesis and see whether those can be considered valid. The main aim was to gather data and discover what forms of aggression secondary school teachers have to face.
aggression, violence, determinants, bullying, school subjects
Rozsah průvodní práce
72
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce, v její teoretické části, je definovat pojmy týkající se tématiky a popsat důležité okolnosti ovlivňující a působící na agresi. Výzkumná část vychází z výzkumu mezi učiteli na druhém stupni základních škol provedeného dotazníkovou formou, jehož úkolem bylo potvrdit či vyvrátit souvislost forem agrese s druhem vyučovaných předmětů a velikosti města, ve kterém se škola nachází.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis was in its first, theoretical part to gather and note theoretical knowledge in the field of aggression. In its second practical part the main aim was to carry out a research among secondary school teachers and use their answers (from the guestionnaires filled by them) to form hypothesis and see whether those can be considered valid. The main aim was to gather data and discover what forms of aggression secondary school teachers have to face.
aggression, violence, determinants, bullying, school subjects
Zásady pro vypracování
Vymezení rámce agresivity žáků ve třídě
Formulování teoretických východisek pro zpracování akčního výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů a doporučení
Zásady pro vypracování
Vymezení rámce agresivity žáků ve třídě
Formulování teoretických východisek pro zpracování akčního výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů a doporučení
Seznam doporučené literatury
ČERMÁK,I. Lidská agrese a její souvislosti.Žďár nad Sázavou:Nakladatelství fakta,1999.80-902614-1-8
FROMM,E. Anatomie lidské destruktivity.Praha:Nakladatelství Lidové noviny,1973/1997.80-7106-232-4
KOLÁŘ,M. Bolest šikanování.Praha:Portál,1997.80-7367-014-3
ŘÍČAN,P. Agresivita a šikana mezi dětmi.Praha:Portál,1995.80-7178-049-9
SPURNÝ,J. Psychologie násilí.Praha:Eurounion,1996.80-85858-30-4
Seznam doporučené literatury
ČERMÁK,I. Lidská agrese a její souvislosti.Žďár nad Sázavou:Nakladatelství fakta,1999.80-902614-1-8
FROMM,E. Anatomie lidské destruktivity.Praha:Nakladatelství Lidové noviny,1973/1997.80-7106-232-4
KOLÁŘ,M. Bolest šikanování.Praha:Portál,1997.80-7367-014-3
ŘÍČAN,P. Agresivita a šikana mezi dětmi.Praha:Portál,1995.80-7178-049-9
SPURNÝ,J. Psychologie násilí.Praha:Eurounion,1996.80-85858-30-4