Teoretická část bakalářské práce pojednává zejména o základních pojmech problematiky poruch příjmu potravy, o komplexu možných příčin, důsledcích, výskytu, prevenci a první pomoci. Praktická část zjišťuje, do jaké míry mají čtrnáctileté a patnáctileté dívky v okresním městě Hodonín rozvinuty rizikové jídelní postoje. Cílem je, aby si zejména učitelé a také rodiče uvědomili, že se problém poruch příjmu potravy týká bohužel i žáků na základních školách a na základě výsledků provedeného výzkumu by začali po dohodě s odborníky vytvářet preventivní programy.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis deals with basic concepts of eating disorder problems, with a complex of possible causes, consequences, occurence, prevention and first aid.
The practical part deals with the level to which fourteen and fifteen years old girls in Hodonín have developed hazardous eating attitudes. The aim is to make teachers and also parents realize that the eating disorder problem unfortunately applies even to pupils at primary schools, and based on the results of performed research, help them start creating preventive programmes after consulting a specialist.
Klíčová slova
poruchy příjmu potravy, mentální anorexie, mentální bulimie, příčiny, důsledky, výskyt, prevence, krizová intervence, linka důvěry, krizová centra, léčba
Teoretická část bakalářské práce pojednává zejména o základních pojmech problematiky poruch příjmu potravy, o komplexu možných příčin, důsledcích, výskytu, prevenci a první pomoci. Praktická část zjišťuje, do jaké míry mají čtrnáctileté a patnáctileté dívky v okresním městě Hodonín rozvinuty rizikové jídelní postoje. Cílem je, aby si zejména učitelé a také rodiče uvědomili, že se problém poruch příjmu potravy týká bohužel i žáků na základních školách a na základě výsledků provedeného výzkumu by začali po dohodě s odborníky vytvářet preventivní programy.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis deals with basic concepts of eating disorder problems, with a complex of possible causes, consequences, occurence, prevention and first aid.
The practical part deals with the level to which fourteen and fifteen years old girls in Hodonín have developed hazardous eating attitudes. The aim is to make teachers and also parents realize that the eating disorder problem unfortunately applies even to pupils at primary schools, and based on the results of performed research, help them start creating preventive programmes after consulting a specialist.
Klíčová slova
poruchy příjmu potravy, mentální anorexie, mentální bulimie, příčiny, důsledky, výskyt, prevence, krizová intervence, linka důvěry, krizová centra, léčba
Zpracování teoretické části - východisko pro výzkumnou část.
Příprava metodiky výzkumné části.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části - východisko pro výzkumnou část.
Příprava metodiky výzkumné části.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
KRCH, F. D. Mentální anorexie. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-598-9.
KRCH, F. D., CSÉMY L., DRÁBKOVÁ H. Rizikové jídelní chování a postoje českých adolescentů - školní studie. Česká a slovenská psychiatrie, 2003, roč. 99, č.8, s. 415-422. ISSN 1212-0383.
LEIBOLD, G. Mentální anorexie: Příčiny, průběh a nové léčebné metody. 1. vyd. Praha: Svoboda, 1995. ISBN 80-205-0499-0.
MALONEY, M. O poruchách příjmu potravy. 1. vyd. Praha: Lidové noviny, 1997. ISBN 80-7106-248-0.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
Seznam doporučené literatury
KRCH, F. D. Mentální anorexie. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-598-9.
KRCH, F. D., CSÉMY L., DRÁBKOVÁ H. Rizikové jídelní chování a postoje českých adolescentů - školní studie. Česká a slovenská psychiatrie, 2003, roč. 99, č.8, s. 415-422. ISSN 1212-0383.
LEIBOLD, G. Mentální anorexie: Příčiny, průběh a nové léčebné metody. 1. vyd. Praha: Svoboda, 1995. ISBN 80-205-0499-0.
MALONEY, M. O poruchách příjmu potravy. 1. vyd. Praha: Lidové noviny, 1997. ISBN 80-7106-248-0.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.