Předmětem této závěrečné práce je pomoc dětem a dospívajícím v nesnázích prostřednictvím telefonické krizové intervence. V teoretické části jsem se zabýval popisem složitých životních situací u dětí a dospívajících a následnými možnostmi řešení těchto situací. Ve druhé části mé práce popisuji vlastní výzkum, který měl za cíl zjistit, zda by děti při řešení svých problémů využily pomoc linek důvěry a také to, co by bylo nejčastějším důvodem vedoucím k využití této pomoci.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is the assistance to children and juveniles in distress by telephonic intervention. In the theoretical part, I am looking into the complicated life situation of children and juveniles and proposing possible solutions for consencutive handling of these situations. In the second part of the thesis, I am describing the actual research aimed to find out, whether the children would use the hot line assistance to cope with their problems and also to trace the most frequent reason for calling the hot line.
Klíčová slova
Složité životní situace, odborná pomoc, krizová intervence, telefonická krizová intervence, svépomoc a vzájemná pomoc.
Klíčová slova v angličtině
Difficult life situations, expert assistance, crisis intervention, telephonic intervention, self-help and cooperation.
Rozsah průvodní práce
53 s., 2 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této závěrečné práce je pomoc dětem a dospívajícím v nesnázích prostřednictvím telefonické krizové intervence. V teoretické části jsem se zabýval popisem složitých životních situací u dětí a dospívajících a následnými možnostmi řešení těchto situací. Ve druhé části mé práce popisuji vlastní výzkum, který měl za cíl zjistit, zda by děti při řešení svých problémů využily pomoc linek důvěry a také to, co by bylo nejčastějším důvodem vedoucím k využití této pomoci.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is the assistance to children and juveniles in distress by telephonic intervention. In the theoretical part, I am looking into the complicated life situation of children and juveniles and proposing possible solutions for consencutive handling of these situations. In the second part of the thesis, I am describing the actual research aimed to find out, whether the children would use the hot line assistance to cope with their problems and also to trace the most frequent reason for calling the hot line.
Klíčová slova
Složité životní situace, odborná pomoc, krizová intervence, telefonická krizová intervence, svépomoc a vzájemná pomoc.
Klíčová slova v angličtině
Difficult life situations, expert assistance, crisis intervention, telephonic intervention, self-help and cooperation.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
VODÁČKOVÁ,D. a kol. Krizová intervence. Portál, 2002.
ŠPATENKOVÁ,N. Krizová intervence pro praxi. Grada, 2004.
ŠPATENKOVÁ,N. Krize - psychologický a sociologický fenomén. Grada, 2004.
KASTOVÁ,V. Krize a tvořivý přístup k ní. Portál, 2000.
Seznam doporučené literatury
VODÁČKOVÁ,D. a kol. Krizová intervence. Portál, 2002.
ŠPATENKOVÁ,N. Krizová intervence pro praxi. Grada, 2004.
ŠPATENKOVÁ,N. Krize - psychologický a sociologický fenomén. Grada, 2004.
KASTOVÁ,V. Krize a tvořivý přístup k ní. Portál, 2000.