Bakalářská práce se zabývá waldorfskou pedagogikou. Cílem práce je pokusit se přiblížit waldorfskou pedagogiku, ukázat, čím se odlišuje od tradičních škol a zjistit, jaké je povědomí veřejnosti o alternativních školách a jejich postoje k nim. Teoretická část popisuje základy waldorfské pedagogiky, její historii, základní rysy, učební plán, výchovně-vzdělávací metody a zvláštnosti, kterými se odlišuje od tradičních škol. Praktická část zjišťuje pomocí kvantitativního výzkumu povědomí veřejnosti o alternativních školách a postoje k alternativní pedagogice.
Annotation in English
The bacholar´s project deals with wardorf´s pedagogy. The main aim of my bacholar´s project is tried to zoom in waldorf´s pedagogy and showed discrepancy between traditional education system and waldorf education system and find out privity of publicity about alternative education system and the people´s attitude towards them. The theoretic part describes basics of waldorf´s pedagogy, her history, basic traits, learning plan, educative-trainning methods and dissimilarity of the traditional schools. The practical part find out attainments publicity about alternative education system and attitude to alternative pedagogy on the basic of quantitative research.
Keywords
alternativní škola, tradiční škola, waldorfská pedagogika, výchova, vzdělání
Keywords in English
alternative education system, traditional education system, waldorf´s pedagogy, upbringing, education
Length of the covering note
53 s., 5 s. obr. příloh.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá waldorfskou pedagogikou. Cílem práce je pokusit se přiblížit waldorfskou pedagogiku, ukázat, čím se odlišuje od tradičních škol a zjistit, jaké je povědomí veřejnosti o alternativních školách a jejich postoje k nim. Teoretická část popisuje základy waldorfské pedagogiky, její historii, základní rysy, učební plán, výchovně-vzdělávací metody a zvláštnosti, kterými se odlišuje od tradičních škol. Praktická část zjišťuje pomocí kvantitativního výzkumu povědomí veřejnosti o alternativních školách a postoje k alternativní pedagogice.
Annotation in English
The bacholar´s project deals with wardorf´s pedagogy. The main aim of my bacholar´s project is tried to zoom in waldorf´s pedagogy and showed discrepancy between traditional education system and waldorf education system and find out privity of publicity about alternative education system and the people´s attitude towards them. The theoretic part describes basics of waldorf´s pedagogy, her history, basic traits, learning plan, educative-trainning methods and dissimilarity of the traditional schools. The practical part find out attainments publicity about alternative education system and attitude to alternative pedagogy on the basic of quantitative research.
Keywords
alternativní škola, tradiční škola, waldorfská pedagogika, výchova, vzdělání
Keywords in English
alternative education system, traditional education system, waldorf´s pedagogy, upbringing, education
Research Plan
Idea a tradice waldorfských škol
Výchovné a vzdělávací programy základních waldorfských škol v České republice
Metody a formy výuky používané na prvním stupni waldorfské školy
Vyhotovení výzkumu
Provedení analýzy a vyhodnocení zjištěných údajů
Research Plan
Idea a tradice waldorfských škol
Výchovné a vzdělávací programy základních waldorfských škol v České republice
Metody a formy výuky používané na prvním stupni waldorfské školy
Vyhotovení výzkumu
Provedení analýzy a vyhodnocení zjištěných údajů
Recommended resources
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha:Portál, 2001. ISBN 80-7178-584-9.
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. Waldorská škola. Olomouc:Hanex, 1996. ISBN 80-85783-09-6.
CALGREN, F. Výchova ke svobodě: pedagogika Rudolfa Steinera: obrazy a zprávy ze světového hnutí svobodných waldorfských škol. Praha:Baltazar, 1991. ISBN 80-900307-2-6.
RÝDL, K. Alternativní pedagogická hnutí v současné společnosti. Brno:Karel Rýdl, 1994. ISBN 8090003583.
SVOBODOVÁ, J. Alternativní školy. Brno:Paido, 1996. ISBN 80-85931-19-2.
Recommended resources
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha:Portál, 2001. ISBN 80-7178-584-9.
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. Waldorská škola. Olomouc:Hanex, 1996. ISBN 80-85783-09-6.
CALGREN, F. Výchova ke svobodě: pedagogika Rudolfa Steinera: obrazy a zprávy ze světového hnutí svobodných waldorfských škol. Praha:Baltazar, 1991. ISBN 80-900307-2-6.
RÝDL, K. Alternativní pedagogická hnutí v současné společnosti. Brno:Karel Rýdl, 1994. ISBN 8090003583.
SVOBODOVÁ, J. Alternativní školy. Brno:Paido, 1996. ISBN 80-85931-19-2.