Ve své bakalářské práci se věnuji problematice využití volného času dětmi a mládeží. Práce má dvě hlavní části a to teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřená na klíčové informace, které již byly k pedagogice volného času sesbírány a sepsány. V praktické části vyhodnocuji výsledky kvantitativního výzkumu. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků, které mi umožnily získat informace o tom, jak tráví respondenti svůj volný čas, kde získaly potřebné informace a jak hodnotí služby, které jsou jim nabízeny.
Anotace v angličtině
In my Bachelor work I attend to issue, how children and young people exploit their free time. The work has two main parts and it is theoretical and practical part. Theoretical part is specia-lized in essential informations, which were already for pedagogy of free time collected and written. In practical part I analyze the results of quantitative research. The research was reali-zed with help of questionnaires, which maked possible for me to win informations about it, how respondents spend their free time, where won necessary information and what value ser-vices, which are offered to them.
Klíčová slova
dítě, dospívající, pedagogika volného času, vychovatel, výchova, komunikace, vztah
Klíčová slova v angličtině
child, adolescent, pedagogy of free time, educator, education, comunnication, relationship
Rozsah průvodní práce
62 s., 4 s.obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se věnuji problematice využití volného času dětmi a mládeží. Práce má dvě hlavní části a to teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřená na klíčové informace, které již byly k pedagogice volného času sesbírány a sepsány. V praktické části vyhodnocuji výsledky kvantitativního výzkumu. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků, které mi umožnily získat informace o tom, jak tráví respondenti svůj volný čas, kde získaly potřebné informace a jak hodnotí služby, které jsou jim nabízeny.
Anotace v angličtině
In my Bachelor work I attend to issue, how children and young people exploit their free time. The work has two main parts and it is theoretical and practical part. Theoretical part is specia-lized in essential informations, which were already for pedagogy of free time collected and written. In practical part I analyze the results of quantitative research. The research was reali-zed with help of questionnaires, which maked possible for me to win informations about it, how respondents spend their free time, where won necessary information and what value ser-vices, which are offered to them.
Klíčová slova
dítě, dospívající, pedagogika volného času, vychovatel, výchova, komunikace, vztah
Klíčová slova v angličtině
child, adolescent, pedagogy of free time, educator, education, comunnication, relationship
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů.
Teoretické zpracování tématiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů.
Teoretické zpracování tématiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
JANEK, M. Cesty rozvoje osobnosti. Praha: Mladá fronta, 1989. ISBN 80-204-0097-4.
SPOUSTA, V. (ed). Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 1994. ISBN 80-210-1007-X.
VÁŽANSKÝ, M. Volný čas a pedagogika zážitku. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 1994. ISBN 80-210-0428-2
PÁVKOVÁ, J. (ed). Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
JANEK, M. Cesty rozvoje osobnosti. Praha: Mladá fronta, 1989. ISBN 80-204-0097-4.
SPOUSTA, V. (ed). Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 1994. ISBN 80-210-1007-X.
VÁŽANSKÝ, M. Volný čas a pedagogika zážitku. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 1994. ISBN 80-210-0428-2
PÁVKOVÁ, J. (ed). Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.