Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi 13-15 letých dětí, jak mohou trávit svůj volný čas. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje pojem volného času, jeho funkce a různé pohledy na něj. Dále na volnočasová zařízení a instituce, organizování volného času a poslední kapitola této části se věnuje aktuálním problémům a výhledu do budoucna. V praktické části je prováděn výzkum ve Vsetínských základních školách, jehož hlavním cílem bylo zjistit, které volnočasové aktivity jsou nejfrekventovanější.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deal with ways and means leisure activities of children. The thesis is devided into two parts - theoretical and practical. Theoretical part is focused on definition of leisure time, determination its, his functions and various kinds and categories of leisure time. Then there are named leisure time centres and institutions, how to correctly get up leisure time and last chapter this part is focused actual probléme and perspektive on future. In the practical part is described an research, which is focused on spending leisure time by students primary school in Vsetín.
Klíčová slova
volný čas, pedagogika volného času, děti, mládež, volnočasové aktivity, volnočasové instituce
Klíčová slova v angličtině
leisure time, pedagogy leisure time, children, teenagers, leisure time activities, leisure time organizations
Rozsah průvodní práce
46
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi 13-15 letých dětí, jak mohou trávit svůj volný čas. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje pojem volného času, jeho funkce a různé pohledy na něj. Dále na volnočasová zařízení a instituce, organizování volného času a poslední kapitola této části se věnuje aktuálním problémům a výhledu do budoucna. V praktické části je prováděn výzkum ve Vsetínských základních školách, jehož hlavním cílem bylo zjistit, které volnočasové aktivity jsou nejfrekventovanější.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deal with ways and means leisure activities of children. The thesis is devided into two parts - theoretical and practical. Theoretical part is focused on definition of leisure time, determination its, his functions and various kinds and categories of leisure time. Then there are named leisure time centres and institutions, how to correctly get up leisure time and last chapter this part is focused actual probléme and perspektive on future. In the practical part is described an research, which is focused on spending leisure time by students primary school in Vsetín.
Klíčová slova
volný čas, pedagogika volného času, děti, mládež, volnočasové aktivity, volnočasové instituce
Klíčová slova v angličtině
leisure time, pedagogy leisure time, children, teenagers, leisure time activities, leisure time organizations
Zásady pro vypracování
Stanovení názvu bakalářské práce
Shromažďování a studium odborné literatury k dané problematice
Monitorování reálného stavu trávení volného času žáků ZŠ ve Vsetíně
Zpracování dat výzkumu
Na základě zjištěných skutečností navrhnout opatření
Zásady pro vypracování
Stanovení názvu bakalářské práce
Shromažďování a studium odborné literatury k dané problematice
Monitorování reálného stavu trávení volného času žáků ZŠ ve Vsetíně
Zpracování dat výzkumu
Na základě zjištěných skutečností navrhnout opatření
Seznam doporučené literatury
PÁVKOVÁ, J. (et. al.). Pedagogika volného času. 3.vyd. Praha: Portál 2002 ISBN 80-7178-711-6
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. 1.vyd. Praha: Portál 2004 ISBN 80-7178-927-5
SPOUSTA, V. Kapitoly z pedagogiky volného času. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita 1996 ISBN 80-210-1274-9
VÁŽANSKÝ, M. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido 1995 ISBN 80-901737-9-9
Seznam doporučené literatury
PÁVKOVÁ, J. (et. al.). Pedagogika volného času. 3.vyd. Praha: Portál 2002 ISBN 80-7178-711-6
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. 1.vyd. Praha: Portál 2004 ISBN 80-7178-927-5
SPOUSTA, V. Kapitoly z pedagogiky volného času. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita 1996 ISBN 80-210-1274-9
VÁŽANSKÝ, M. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido 1995 ISBN 80-901737-9-9