Mojím hlavným cieľom v tejto práci bolo hlbšie porozumieť a zvládnuť technológiu Motion Capture a softvér Unreal Engine. Chcel som ukázať ich schopnosti a možnosti v atraktívnom kontexte. Výsledkom bude krátky CGI cinematic film spolu s plagátmi. Teoretická časť práce sa zaoberá štúdiom technológie MoCap a Unreal Engine, ako aj poznávaním storytellingu, storyboardingu a postprodukcie videa. Praktická časť bude zrkadliť tvorbu animácií pomocou MoCap, vytváranie charakteru a prostredia v Unreal Engine a rôzne aspekty postprodukcie, ako je farebná úprava a strih videa.
Anotace v angličtině
My main goal in this thesis was to gain a deeper understanding and mastery of Motion Capture technology and the Unreal Engine software. I wanted to show their capabilities and possibilities in an attractive way. The result will be a short CGI cinematic film along with posters. The theoretical part of the thesis deals with the study of MoCap technology and Unreal Engine software, as well as learning about storytelling, storyboarding and video post-production. The practical part will mirror creating animations using MoCap, creating character and environments in Unreal Engine and various aspects of post-production such as colour editing and video editing.
Klíčová slova
Motion Capture, animácia, CGI, 3D, 3D design, digitálny design
Klíčová slova v angličtině
Motion Capture, animation, CGI, 3D, 3D design, digital design
Rozsah průvodní práce
65 s. (73 912 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Mojím hlavným cieľom v tejto práci bolo hlbšie porozumieť a zvládnuť technológiu Motion Capture a softvér Unreal Engine. Chcel som ukázať ich schopnosti a možnosti v atraktívnom kontexte. Výsledkom bude krátky CGI cinematic film spolu s plagátmi. Teoretická časť práce sa zaoberá štúdiom technológie MoCap a Unreal Engine, ako aj poznávaním storytellingu, storyboardingu a postprodukcie videa. Praktická časť bude zrkadliť tvorbu animácií pomocou MoCap, vytváranie charakteru a prostredia v Unreal Engine a rôzne aspekty postprodukcie, ako je farebná úprava a strih videa.
Anotace v angličtině
My main goal in this thesis was to gain a deeper understanding and mastery of Motion Capture technology and the Unreal Engine software. I wanted to show their capabilities and possibilities in an attractive way. The result will be a short CGI cinematic film along with posters. The theoretical part of the thesis deals with the study of MoCap technology and Unreal Engine software, as well as learning about storytelling, storyboarding and video post-production. The practical part will mirror creating animations using MoCap, creating character and environments in Unreal Engine and various aspects of post-production such as colour editing and video editing.
Klíčová slova
Motion Capture, animácia, CGI, 3D, 3D design, digitálny design
Klíčová slova v angličtině
Motion Capture, animation, CGI, 3D, 3D design, digital design
Zásady pro vypracování
1. Reflexe dosavadního stavu poznání vztahujícího se k tématu práce
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Navrhování variant řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
5. Vytvoření prezentace vybraného řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2\par
Zásady pro vypracování
1. Reflexe dosavadního stavu poznání vztahujícího se k tématu práce
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Navrhování variant řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
5. Vytvoření prezentace vybraného řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2\par
Seznam doporučené literatury
KERLOW, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace: [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Brno: Computer Press, 2011. Mistrovství. ISBN 978-80-251-2717-9.
MALKIEWICZ, Krzysztof a Barbara J. GRYBOSKI. Film lighting : talks with Hollywood's cinematographers and gaffers. New York, 198 s. ISBN 0671766341 978-0-671-76634-4.
MENACHE, Alberto. Understanding motion capture for computer animation. 2nd ed. Burlington: Morgan Kaufmann, c2011. ISBN 978-012-3814-968.
VAN SIJLL, Jennifer. Cinematic storytelling : the 100 most powerful film conventions every filmmaker must know. Oxford, 2005. ISBN 9781932907056 1-932907-05-X.
VICTOR KERLOW, Isaac. The art of 3D computer animation and effects. Fourth edition. 2009. ISBN 9780470084908.
Seznam doporučené literatury
KERLOW, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace: [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Brno: Computer Press, 2011. Mistrovství. ISBN 978-80-251-2717-9.
MALKIEWICZ, Krzysztof a Barbara J. GRYBOSKI. Film lighting : talks with Hollywood's cinematographers and gaffers. New York, 198 s. ISBN 0671766341 978-0-671-76634-4.
MENACHE, Alberto. Understanding motion capture for computer animation. 2nd ed. Burlington: Morgan Kaufmann, c2011. ISBN 978-012-3814-968.
VAN SIJLL, Jennifer. Cinematic storytelling : the 100 most powerful film conventions every filmmaker must know. Oxford, 2005. ISBN 9781932907056 1-932907-05-X.
VICTOR KERLOW, Isaac. The art of 3D computer animation and effects. Fourth edition. 2009. ISBN 9780470084908.