Má práce je zaměřena na uplatňování prvků konstruktivismu, které by měly být východiskem zvyšování motivace žáků ve školním prostředí. Teoretická část vychází především z odborné literatury, hlavní myšlenkou je, že tzv. tradiční výuka má jen málo podnětů pro rozvoj motivace u žáků. V praktické části si kladu za cíl navrhnout takové intervence, které by vedly ke zvýšení motivace u žáků. Stěžejní je akční výzkum, který byl proveden v reálném školním prostředí a zahrnuje tak pohled žáků, učitele i můj vlastní na problematiku motivace.
Anotace v angličtině
My work is focused on applying the elements of constructivism which should make for the pupil´s motivation increase. The theoretic part particularly goes from the professional literature. The main idea is that the traditional education on the basic schools nowadays has only few impulses which would lead to the motivation building-up.
In the practical part my aim is to suggest such interventions which would lead to the pupil´s motivation increase. The action research in the real school environment is crucial. It comprehends both pupils and teacher’s view as well as my own.
Klíčová slova
motivace, konstruktivismus, tradiční výuka, základní škola
Klíčová slova v angličtině
motivation, constructivism, traditional education, basic school
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Má práce je zaměřena na uplatňování prvků konstruktivismu, které by měly být východiskem zvyšování motivace žáků ve školním prostředí. Teoretická část vychází především z odborné literatury, hlavní myšlenkou je, že tzv. tradiční výuka má jen málo podnětů pro rozvoj motivace u žáků. V praktické části si kladu za cíl navrhnout takové intervence, které by vedly ke zvýšení motivace u žáků. Stěžejní je akční výzkum, který byl proveden v reálném školním prostředí a zahrnuje tak pohled žáků, učitele i můj vlastní na problematiku motivace.
Anotace v angličtině
My work is focused on applying the elements of constructivism which should make for the pupil´s motivation increase. The theoretic part particularly goes from the professional literature. The main idea is that the traditional education on the basic schools nowadays has only few impulses which would lead to the motivation building-up.
In the practical part my aim is to suggest such interventions which would lead to the pupil´s motivation increase. The action research in the real school environment is crucial. It comprehends both pupils and teacher’s view as well as my own.
Klíčová slova
motivace, konstruktivismus, tradiční výuka, základní škola
Klíčová slova v angličtině
motivation, constructivism, traditional education, basic school
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části- východisko pro výzkumnou část.
Příprava metodiky výzkumné části.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Závěr a doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části- východisko pro výzkumnou část.
Příprava metodiky výzkumné části.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Závěr a doporučení.
Seznam doporučené literatury
LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-205-X.
KOPŘIVA, P., a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005. ISBN 80-901873-6-6.
PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení. Praha: Univerzita Karlova- Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7290-092-7.
HELMS, W. Lépe motivovat-méně se rozčilovat: Jak pomáhat dětem se školou. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-087-1.
NEZVALOVÁ, D. Konstruktivismus a jeho aplikace v itegrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1258-6.
Seznam doporučené literatury
LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-205-X.
KOPŘIVA, P., a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005. ISBN 80-901873-6-6.
PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení. Praha: Univerzita Karlova- Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7290-092-7.
HELMS, W. Lépe motivovat-méně se rozčilovat: Jak pomáhat dětem se školou. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-087-1.
NEZVALOVÁ, D. Konstruktivismus a jeho aplikace v itegrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1258-6.