Ve své bakalářské práci se budu zabývat konceptem a významem celoživotního učení v dnešní společnosti, zejména pak vzděláváním seniorů v programech univerzit třetího věku.V praktické části se pokusím zjistit, jaké faktory ovlivňují seniory při rozhodování o studiu na Univerzitě třetího věku ve Zlíně. Učiním tak provedením kvantitativního výzkumu, formou dotazníkového šetření. Mým záměrem je tedy odhalit limity či bariéry omezující dosažení výraznější participace seniorů na naplňování myšlenky celoživotního učení.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I deal with meaning of lifelong learning in today society, especially education of seniors in programs Universities of the Third Age. The practical part tries which faktors afekt senior´s deciding to study at University of the Third Age in Zlin. It was performed as quantitative research, data was collected by questionary. My intention is to show limits which restrict deep participation of seniors to impletion ideas lifelong learning.
Klíčová slova
Koncept celoživotního učení, univerzita třetího věku, vzdělávání seniorů.
Klíčová slova v angličtině
Concept of Lifelong learning, education of seniors, university of the third age.
Rozsah průvodní práce
57 s. 2 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se budu zabývat konceptem a významem celoživotního učení v dnešní společnosti, zejména pak vzděláváním seniorů v programech univerzit třetího věku.V praktické části se pokusím zjistit, jaké faktory ovlivňují seniory při rozhodování o studiu na Univerzitě třetího věku ve Zlíně. Učiním tak provedením kvantitativního výzkumu, formou dotazníkového šetření. Mým záměrem je tedy odhalit limity či bariéry omezující dosažení výraznější participace seniorů na naplňování myšlenky celoživotního učení.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I deal with meaning of lifelong learning in today society, especially education of seniors in programs Universities of the Third Age. The practical part tries which faktors afekt senior´s deciding to study at University of the Third Age in Zlin. It was performed as quantitative research, data was collected by questionary. My intention is to show limits which restrict deep participation of seniors to impletion ideas lifelong learning.
Klíčová slova
Koncept celoživotního učení, univerzita třetího věku, vzdělávání seniorů.
Klíčová slova v angličtině
Concept of Lifelong learning, education of seniors, university of the third age.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Stanovení cíle výzkumu, volba metodologie, provedení výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Stanovení cíle výzkumu, volba metodologie, provedení výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
Beneš, Milan. Andragogika- teoretické základy. Praha: Eurolex Bohemia s.r.o. , 2003. ISBN 80-86432-23-8.
Kuchařová, Věra. Život ve stáří. Zpráva o výsledcích empirického šetření. Praha: Socioklub- VÚPSV, 2002.
Langmeier, Josef. Vývojová psychologie s úvodem do vývojové neuropsychologie. Praha: Hatt s.r.o., 2. vydání, 2002. ISBN 80-7319-016-8.
Rabušic, Ladislav. Česká společnost stárne. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1155-6.
Říčan, Pavel. Cesta životem. Praha: Panorama, 1990. ISBN 80-7038-078-0.
Seznam doporučené literatury
Beneš, Milan. Andragogika- teoretické základy. Praha: Eurolex Bohemia s.r.o. , 2003. ISBN 80-86432-23-8.
Kuchařová, Věra. Život ve stáří. Zpráva o výsledcích empirického šetření. Praha: Socioklub- VÚPSV, 2002.
Langmeier, Josef. Vývojová psychologie s úvodem do vývojové neuropsychologie. Praha: Hatt s.r.o., 2. vydání, 2002. ISBN 80-7319-016-8.
Rabušic, Ladislav. Česká společnost stárne. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1155-6.
Říčan, Pavel. Cesta životem. Praha: Panorama, 1990. ISBN 80-7038-078-0.