ABSTRAKT
Spotřebitelské chování a vzorce spotřeby představují v oblasti marketingu dynamické dimenze, které vyžadují od marketérů neustálou ostražitost a přizpůsobování, aby byla zajištěna udržitelnost firmy. Tato diplomová práce se snaží prozkoumat dopad aktivit společenské odpovědnosti firem (CSR) na spotřebitelské chování obyvatel Dillí, zejména v kontextu značky obuvi. Prostřednictvím zkoumání marketingových strategií, přístupů k CSR a trendů spotřebitelského chování v rámci průmyslových odvětví, spolu se zaměřenou analýzou strategie CSR obuvnické společnosti, si tato studie klade za cíl objasnit dynamiku ovlivňující vnímání a preference spotřebitelů mezi mladými zákazníky v Novém Dillí v Indii.
Výzkum využívá metodiku průzkumu k posouzení vnímání obuvnické společnosti mezi obyvateli Nového Dillí ve věku 20 až 40 let. Zkoumáním shromážděných údajů a řešením výzkumných otázek se získávají poznatky o vztahu mezi iniciativami CSR a chováním spotřebitelů, zejména v kontextu indického trhu. Kromě toho tato studie navrhuje plán rebrandingu přizpůsobený tak, aby přitáhl pozornost a loajalitu mladých spotřebitelů, což je v souladu se zjištěními vyplývajícími z výsledků průzkumu.
Anotace v angličtině
ABSTRACT
Consumer behaviour and consumption patterns constitute dynamic dimensions within the marketing realm, demanding constant vigilance and adaptation from marketers to ensure the firm's sustainability. This diploma thesis endeavours to explore the impact of Corporate Social Responsibility (CSR) activities on consumer behaviour among Delhi's population, particularly in the context of the shoe brand. Through an examination of marketing strategies, CSR approaches, and consumer behaviour trends within the industries, alongside a focused analysis of a shoe company's CSR strategy, this study aims to elucidate the dynamics influencing consumer perceptions and preferences among young customers in New Delhi, India.
The research employs a survey methodology to assess the perceptions of shoe company among New Delhi residents aged between 20 and 40 years. By scrutinising the collected data and addressing the research questions, insights are gained into the relationship between CSR initiatives and consumer behaviour, particularly within the Indian market context. Additionally, this study proposes a rebranding plan tailored to attract the attention and loyalty of young consumers, aligning with the findings derived from the survey results.
Klíčová slova
Klíčová slova: Dillí, Indie, mládež, sociální odpovědnost firem, marketing CSR, chování spotřebitelů.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: CSR marketing, Consumer behaviour, Corporate Social Responsibility, India,
Youth, New Delhi India.
Rozsah průvodní práce
106 p.(156670 characters)
Jazyk
AN
Anotace
ABSTRAKT
Spotřebitelské chování a vzorce spotřeby představují v oblasti marketingu dynamické dimenze, které vyžadují od marketérů neustálou ostražitost a přizpůsobování, aby byla zajištěna udržitelnost firmy. Tato diplomová práce se snaží prozkoumat dopad aktivit společenské odpovědnosti firem (CSR) na spotřebitelské chování obyvatel Dillí, zejména v kontextu značky obuvi. Prostřednictvím zkoumání marketingových strategií, přístupů k CSR a trendů spotřebitelského chování v rámci průmyslových odvětví, spolu se zaměřenou analýzou strategie CSR obuvnické společnosti, si tato studie klade za cíl objasnit dynamiku ovlivňující vnímání a preference spotřebitelů mezi mladými zákazníky v Novém Dillí v Indii.
Výzkum využívá metodiku průzkumu k posouzení vnímání obuvnické společnosti mezi obyvateli Nového Dillí ve věku 20 až 40 let. Zkoumáním shromážděných údajů a řešením výzkumných otázek se získávají poznatky o vztahu mezi iniciativami CSR a chováním spotřebitelů, zejména v kontextu indického trhu. Kromě toho tato studie navrhuje plán rebrandingu přizpůsobený tak, aby přitáhl pozornost a loajalitu mladých spotřebitelů, což je v souladu se zjištěními vyplývajícími z výsledků průzkumu.
Anotace v angličtině
ABSTRACT
Consumer behaviour and consumption patterns constitute dynamic dimensions within the marketing realm, demanding constant vigilance and adaptation from marketers to ensure the firm's sustainability. This diploma thesis endeavours to explore the impact of Corporate Social Responsibility (CSR) activities on consumer behaviour among Delhi's population, particularly in the context of the shoe brand. Through an examination of marketing strategies, CSR approaches, and consumer behaviour trends within the industries, alongside a focused analysis of a shoe company's CSR strategy, this study aims to elucidate the dynamics influencing consumer perceptions and preferences among young customers in New Delhi, India.
The research employs a survey methodology to assess the perceptions of shoe company among New Delhi residents aged between 20 and 40 years. By scrutinising the collected data and addressing the research questions, insights are gained into the relationship between CSR initiatives and consumer behaviour, particularly within the Indian market context. Additionally, this study proposes a rebranding plan tailored to attract the attention and loyalty of young consumers, aligning with the findings derived from the survey results.
Klíčová slova
Klíčová slova: Dillí, Indie, mládež, sociální odpovědnost firem, marketing CSR, chování spotřebitelů.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: CSR marketing, Consumer behaviour, Corporate Social Responsibility, India,
Youth, New Delhi India.
Zásady pro vypracování
1. Provide the theoretical background to customer perception, CSR, and consumer behaviour. 2. Define the main goal, state research questions, and choose adequate research methods. 3. Conduct primary research according to the goal of the work. 4. Evaluate and interpret the research results and answer the research questions. 5. Based on the research findings, design a CSR activity for a company.
Zásady pro vypracování
1. Provide the theoretical background to customer perception, CSR, and consumer behaviour. 2. Define the main goal, state research questions, and choose adequate research methods. 3. Conduct primary research according to the goal of the work. 4. Evaluate and interpret the research results and answer the research questions. 5. Based on the research findings, design a CSR activity for a company.
Seznam doporučené literatury
BEAL, B. D. Corporate Social Responsibility: Definition, Core Issues, and Recent Developments. Sage Publications, 2018. ISBN 978-1506343363.
CHANDLER, D. Strategic Corporate Social Responsibility: Sustainable Value Creation.4th edition, Sage Publication, 2017. ISBN 10 1506310990.
SOLOMON, M. R. Consumer Behaviour: Buying, Having, and Being.12th edition,Person Publications, 2016. ISBN 10 9780134129938.
SOLOMON, M. R. BAMOSSY, G. J. ASKEGAARD, S. & HOGG, M. K. Consumer Behaviour: A European Perspective. Pearson Publications, 2016. ISBN 9781292245423.
VISSER, W. CSR 2.0: Transforming Corporate Sustainability and Responsibility. 2014th edition ,Springer publications, 2011. ISBN 13 9783642408731.
Seznam doporučené literatury
BEAL, B. D. Corporate Social Responsibility: Definition, Core Issues, and Recent Developments. Sage Publications, 2018. ISBN 978-1506343363.
CHANDLER, D. Strategic Corporate Social Responsibility: Sustainable Value Creation.4th edition, Sage Publication, 2017. ISBN 10 1506310990.
SOLOMON, M. R. Consumer Behaviour: Buying, Having, and Being.12th edition,Person Publications, 2016. ISBN 10 9780134129938.
SOLOMON, M. R. BAMOSSY, G. J. ASKEGAARD, S. & HOGG, M. K. Consumer Behaviour: A European Perspective. Pearson Publications, 2016. ISBN 9781292245423.
VISSER, W. CSR 2.0: Transforming Corporate Sustainability and Responsibility. 2014th edition ,Springer publications, 2011. ISBN 13 9783642408731.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The chairperson of the committee welcomed the student to the state final exams.
The student presented her diploma thesis to the examination committee according to the prescribed structure.
Diploma thesis opponent´s review and also supervisor´s review were presented. The student was given the opportunity to comment on the objections and answer the questions below.
The following questions were asked in the Opponent's Review (Ing. Petra Benyahya, Ph.D.):
1. Looking at identification criteria of respondents, what do you know about respondents who answered question 4 as “sometimes”?
Answer: The student answered the question fully and correctly.
2. In figure 8, in the legend there is 2x “no”. Why? CSR manager of Coca-Cola HBC Czech and Slovakia said that in research, more than 75 % of respondents claim that they would pay higher price for more sustainable product, but in reality, if we look at their real action, about 20% only really do that. Can we really trust your 62.7 % that they would pay more? How big the premium may be?
Answer: The student answered the question fully and correctly.
3. Can you comment my uncertainty about the project described in the assessment?
Answer: The student answered the question fully and correctly.
4. What are the benefits of the project? What exactly and to whom will the project bring?
Answer: The student answered the question fully and correctly.