Hlavním cílem mé bakalářské práce byla analýza kvality služeb poskytovaných hotelem Imperial Ostrava. V první části jsem se zaměřila na teoretický výklad základních pojmů z marketingu jako jsou marketing, marketing služeb, služby, teoretický popis analýz apod. Tyto získané informace jsem použila jako teoretický podklad pro svou další část práce. Druhá část, resp. praktická část je věnována analýze hotelu využitím SWOT analýzy a PEST analýzy. Na základě provedených analýz jsem uvedla doporučení a návrhy vedoucí ke zvýšení kvality poskytovaných služeb.
Annotation in English
The main aim of my bachelor thesis was an analysis of quality of services provided by the hotel Imperial Ostrava. In the first part I was focusing on the theoretical interpretation of basic expresi-ons of marketing as are marketing, marketing of services, services, theoretical description of ana-lyses etc. These obtained information I used as the theoretical basis for my next part of the bache-lor thesis. The second part as the case may be the practical part is devoted to the analysis of the hotel through SWOT analysis and PEST analysis. On the basic of executed analyses I stated re-commendations and suggestions leading to the increase of quality of provided services.
Keywords
hotelové služby, marketingový mix služeb, SWOT analýza, PEST analýza
Keywords in English
services of the hotel, marketing mix of services, SWOT analysis, PEST analysis
Length of the covering note
93 s., 8 s. obr. příloh
Language
CZ
Annotation
Hlavním cílem mé bakalářské práce byla analýza kvality služeb poskytovaných hotelem Imperial Ostrava. V první části jsem se zaměřila na teoretický výklad základních pojmů z marketingu jako jsou marketing, marketing služeb, služby, teoretický popis analýz apod. Tyto získané informace jsem použila jako teoretický podklad pro svou další část práce. Druhá část, resp. praktická část je věnována analýze hotelu využitím SWOT analýzy a PEST analýzy. Na základě provedených analýz jsem uvedla doporučení a návrhy vedoucí ke zvýšení kvality poskytovaných služeb.
Annotation in English
The main aim of my bachelor thesis was an analysis of quality of services provided by the hotel Imperial Ostrava. In the first part I was focusing on the theoretical interpretation of basic expresi-ons of marketing as are marketing, marketing of services, services, theoretical description of ana-lyses etc. These obtained information I used as the theoretical basis for my next part of the bache-lor thesis. The second part as the case may be the practical part is devoted to the analysis of the hotel through SWOT analysis and PEST analysis. On the basic of executed analyses I stated re-commendations and suggestions leading to the increase of quality of provided services.
Keywords
hotelové služby, marketingový mix služeb, SWOT analýza, PEST analýza
Keywords in English
services of the hotel, marketing mix of services, SWOT analysis, PEST analysis
Research Plan
Proveďte literární rešerši odborných pramenů týkající se marketingu služeb.
Analyzujte současný stav poskytovaných hotelových služeb hotelu Imperial Ostrava.
Navrhněte doporučení vedoucí k zvýšení kvality poskytovaných služeb hotelu Imperial Ostrava.
Research Plan
Proveďte literární rešerši odborných pramenů týkající se marketingu služeb.
Analyzujte současný stav poskytovaných hotelových služeb hotelu Imperial Ostrava.
Navrhněte doporučení vedoucí k zvýšení kvality poskytovaných služeb hotelu Imperial Ostrava.
Recommended resources
[1] JANEČKOVÁ, Lidmila, VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001. 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
[2] KIRÁľOVÁ, Alžběta. Marketing hotelových služeb. 2. přeprac. vyd. Praha : EKOPRESS, 2006. 158 s. ISBN 80-86929-05-1.
[3] KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.
[4] MAJARO, Simon. Základy marketingu. Přeložil Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1996. 312 s. ISBN 80-7169-297-2.
[5] PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Přeložila Veronika Dobešová. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.
Recommended resources
[1] JANEČKOVÁ, Lidmila, VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001. 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
[2] KIRÁľOVÁ, Alžběta. Marketing hotelových služeb. 2. přeprac. vyd. Praha : EKOPRESS, 2006. 158 s. ISBN 80-86929-05-1.
[3] KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.
[4] MAJARO, Simon. Základy marketingu. Přeložil Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1996. 312 s. ISBN 80-7169-297-2.
[5] PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Přeložila Veronika Dobešová. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Kacr: Jaký byla distribuce dotazníků, kolik jste oslovila respondentů?
Mikeska: Vyčíslete náklady na navrhovaná opatření.
Otrusinová: Jaký je ekonomický přínos Vaší práce?