Diplomová práce se bude věnovat marketingové komunikaci Národního památkového
ústavu se zaměřením na Státní hrad Bítov. Teoretická část se bude věnovat pojmům jako
cestovní ruch, marketingová komunikace a jejich specifikace v oblasti služeb a cestovního
ruchu. V praktické části bude analýza komunikačních nástrojů Národního památkového
ústavu a Státního hradu Bítov, pak bude praktická část obsahovat především analýzu
jednotlivých výzkumů - dotazníkového šetření, sekundární analýzy dat a
polostrukturovaných rozhovorů. Závěry z těchto šetření budou aplikovány v projektové části
do konkrétní komunikační strategie v rámci sociálních sítí, pořádání kulturních akcí a využití
inzerce. Tato komunikační strategie bude zaměřena na lidi ve věkové skupině 20 - 40 let.
Anotace v angličtině
This thesis will deal with the marketing communication of the National Heritage Institute
with a focus on the State Castle of Bítov. The theoretical part will address concepts such as
tourism, marketing communication, and their specifications in the field of services and
tourism. The practical part will include an analysis of the communication tools of the
National Heritage Institute and the State Castle of Bítov, primarily focusing on the analysis
of individual research studies - questionnaire surveys, secondary data analysis, and semistructured
interviews. Conclusions from these surveys will be applied in the project section
to a specific communication strategy within social media, organizing cultural events, and
utilizing advertising. This communication strategy will target people aged 20 to 40.
Klíčová slova
cestovní ruch, památková péče, Národní památkový ústav, Státní hrad Bítov,
kultura, marketing služeb, komunikační strategie
Klíčová slova v angličtině
tourism, heritage preservation, National Heritage Institute, State Castle of Bítov,
culture, service marketing, communication strategy
Rozsah průvodní práce
110 s. (179 641 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se bude věnovat marketingové komunikaci Národního památkového
ústavu se zaměřením na Státní hrad Bítov. Teoretická část se bude věnovat pojmům jako
cestovní ruch, marketingová komunikace a jejich specifikace v oblasti služeb a cestovního
ruchu. V praktické části bude analýza komunikačních nástrojů Národního památkového
ústavu a Státního hradu Bítov, pak bude praktická část obsahovat především analýzu
jednotlivých výzkumů - dotazníkového šetření, sekundární analýzy dat a
polostrukturovaných rozhovorů. Závěry z těchto šetření budou aplikovány v projektové části
do konkrétní komunikační strategie v rámci sociálních sítí, pořádání kulturních akcí a využití
inzerce. Tato komunikační strategie bude zaměřena na lidi ve věkové skupině 20 - 40 let.
Anotace v angličtině
This thesis will deal with the marketing communication of the National Heritage Institute
with a focus on the State Castle of Bítov. The theoretical part will address concepts such as
tourism, marketing communication, and their specifications in the field of services and
tourism. The practical part will include an analysis of the communication tools of the
National Heritage Institute and the State Castle of Bítov, primarily focusing on the analysis
of individual research studies - questionnaire surveys, secondary data analysis, and semistructured
interviews. Conclusions from these surveys will be applied in the project section
to a specific communication strategy within social media, organizing cultural events, and
utilizing advertising. This communication strategy will target people aged 20 to 40.
Klíčová slova
cestovní ruch, památková péče, Národní památkový ústav, Státní hrad Bítov,
kultura, marketing služeb, komunikační strategie
Klíčová slova v angličtině
tourism, heritage preservation, National Heritage Institute, State Castle of Bítov,
culture, service marketing, communication strategy
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši marketingové komunikace v oblasti památkové péče a turismu.
2. Stanovte cíl, účel, metodu a výzkumné otázky práce.
3. Realizujte kvantitativní a kvalitativní analýzu se zástupci cílové skupiny.
4. Ze závěrů analýz zpracujte návrh marketingové komunikace hradu Bítov.
5. Projekt podrobte časové, rizikové a nákladové analýze.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši marketingové komunikace v oblasti památkové péče a turismu.
2. Stanovte cíl, účel, metodu a výzkumné otázky práce.
3. Realizujte kvantitativní a kvalitativní analýzu se zástupci cílové skupiny.
4. Ze závěrů analýz zpracujte návrh marketingové komunikace hradu Bítov.
5. Projekt podrobte časové, rizikové a nákladové analýze.
Seznam doporučené literatury
BEJDÁKOVÁ, Blanka; PAULOVČÁKOVÁ, Lucie; BENEŠOVÁ, Petra; HAMARNEHOVÁ, Iveta; HOUŠKA, Petr et al. Marketing a management cestovního ruchu na národní a regionální úrovni. Vydání I. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015. ISBN 9788074521096.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 9788024757698.
KIM, Seongseop a WANG, Dan (ed.). Future of tourism marketing. London: Routledge/Taylor & Francis Group, 2021. ISBN 978-1-032-00834-9.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 15. Boston: Pearson, [2016]. ISBN 9781292092621. LOSEKOOT, Michelle a VYHNÁNKOVÁ, Eliška. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Žádná velká věda. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2.
Seznam doporučené literatury
BEJDÁKOVÁ, Blanka; PAULOVČÁKOVÁ, Lucie; BENEŠOVÁ, Petra; HAMARNEHOVÁ, Iveta; HOUŠKA, Petr et al. Marketing a management cestovního ruchu na národní a regionální úrovni. Vydání I. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015. ISBN 9788074521096.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 9788024757698.
KIM, Seongseop a WANG, Dan (ed.). Future of tourism marketing. London: Routledge/Taylor & Francis Group, 2021. ISBN 978-1-032-00834-9.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 15. Boston: Pearson, [2016]. ISBN 9781292092621. LOSEKOOT, Michelle a VYHNÁNKOVÁ, Eliška. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Žádná velká věda. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent): • Proč se ve své práci zaměřujete na cílovou skupinu 20–40 let?
• Jako cíl projektu jste si stanovila nárůst počtu návštěvníků ve věkové kategorii 20-40 let. Jaká je
současná návštěvnost hradu a jaká je návštěvnost v této věkové kategorii?
• Kdo v současné době spravuje sociální sítě hradu a jakým způsobem by měla být řešena
zodpovědnost za správu sociálních sítí v budoucnu?
• Proč považujete sekundární analýzu dat, která je dostupná jako Google recenze na Státní hrad Bítov, za kvantitativní výzkum?