Diplomová práce se zabývá využitím gamifikace pro adventní kalendář ve společnosti XY. Teoretická část definuje základní pojmy, které souvisí s gamifikací a tvorbou gamifikačního systému. Praktická část se věnuje popisu vánoční kampaně v podobě adventního kalendáře, který byl dostupný v zimním období v mobilní aplikaci společnosti. Tato část také obsahuje výzkumy v podobě dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumy zkoumaly, jaké hry a odměny jsou pro adventní kalendář žádoucí. Na základě výsledků těchto výzkumů je zpracována projektová část, která spočívá v tvorbě návrhu adventního kalendáře, který by společnost XY mohla v následujících letech využít.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the use of gamification for the advent calendar in company XY. The theoretical part defines the basic concepts related to gamification and the creation of a gamification system. The practical part is about the description of a Christmas campaign in the form of an advent calendar, which was available in the winter period in the company's mobile application. This part also includes research in the form of a questionnaire survey and semi-structured interviews. The surveys explored which games and rewards were desirable for the advent calendar. Based on the results of these researches, a project part is developed, which consists of creating a proposal for an advent calendar that company XY could use in the following years.
Klíčová slova
gamifikace, adventní kalendář, hry, odměny, kupón
Klíčová slova v angličtině
gamification, advent calendar, games, rewards, coupon
Rozsah průvodní práce
100 s. (153 001 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá využitím gamifikace pro adventní kalendář ve společnosti XY. Teoretická část definuje základní pojmy, které souvisí s gamifikací a tvorbou gamifikačního systému. Praktická část se věnuje popisu vánoční kampaně v podobě adventního kalendáře, který byl dostupný v zimním období v mobilní aplikaci společnosti. Tato část také obsahuje výzkumy v podobě dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumy zkoumaly, jaké hry a odměny jsou pro adventní kalendář žádoucí. Na základě výsledků těchto výzkumů je zpracována projektová část, která spočívá v tvorbě návrhu adventního kalendáře, který by společnost XY mohla v následujících letech využít.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the use of gamification for the advent calendar in company XY. The theoretical part defines the basic concepts related to gamification and the creation of a gamification system. The practical part is about the description of a Christmas campaign in the form of an advent calendar, which was available in the winter period in the company's mobile application. This part also includes research in the form of a questionnaire survey and semi-structured interviews. The surveys explored which games and rewards were desirable for the advent calendar. Based on the results of these researches, a project part is developed, which consists of creating a proposal for an advent calendar that company XY could use in the following years.
Klíčová slova
gamifikace, adventní kalendář, hry, odměny, kupón
Klíčová slova v angličtině
gamification, advent calendar, games, rewards, coupon
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska v oblasti gamifikace.
Stanovte cíl práce, formulujte výzkumné otázky a zvolte vhodné metody výzkumu.
Specifikujte adventní kalendář, charakterizujte využité hry a odměny zapojené v tomto kalendáři a proveďte výzkum s ohledem na cíl práce.
Vyhodnoťte a interpretujte výsledky výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěry.
Na základě výsledku výzkumu zpracujte projekt v podobě návrhu adventního kalendáře.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska v oblasti gamifikace.
Stanovte cíl práce, formulujte výzkumné otázky a zvolte vhodné metody výzkumu.
Specifikujte adventní kalendář, charakterizujte využité hry a odměny zapojené v tomto kalendáři a proveďte výzkum s ohledem na cíl práce.
Vyhodnoťte a interpretujte výsledky výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěry.
Na základě výsledku výzkumu zpracujte projekt v podobě návrhu adventního kalendáře.
Seznam doporučené literatury
BRÉDA, Jiří a VACEK, Antonín. Škola hrou: jak využívat herních prvků ve výuce, aby byl mozek spokojený a děti se lépe učily. Praha: Pasparta, 2023. ISBN 978-80-88429-64-7.
CHISHTI, Zarrar. Gamification Marketing For Dummies. For Dummies, 2020. ISBN 978-1119663973.
FUCHS, Mathias; FIZEK, Sonia; RUFFINO, Paolo a SCHRAPE, Niklas. Rethinking Gamification. Meson Press, 2014. ISBN 978-3957960009.
GOETHE, Ole. Gamification Mindset (Human–Computer Interaction Series). Springer, 2019. ISBN 978-3030110772.
WERBACH, Kevin a HUNTER, Dan. For the Win, Revised and Updated Edition: The Power of Gamification and Game Thinking in Business, Education, Government, and Social Impact. Wharton School Press, 2020. ISBN 978-1613631058.
Seznam doporučené literatury
BRÉDA, Jiří a VACEK, Antonín. Škola hrou: jak využívat herních prvků ve výuce, aby byl mozek spokojený a děti se lépe učily. Praha: Pasparta, 2023. ISBN 978-80-88429-64-7.
CHISHTI, Zarrar. Gamification Marketing For Dummies. For Dummies, 2020. ISBN 978-1119663973.
FUCHS, Mathias; FIZEK, Sonia; RUFFINO, Paolo a SCHRAPE, Niklas. Rethinking Gamification. Meson Press, 2014. ISBN 978-3957960009.
GOETHE, Ole. Gamification Mindset (Human–Computer Interaction Series). Springer, 2019. ISBN 978-3030110772.
WERBACH, Kevin a HUNTER, Dan. For the Win, Revised and Updated Edition: The Power of Gamification and Game Thinking in Business, Education, Government, and Social Impact. Wharton School Press, 2020. ISBN 978-1613631058.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent): • Jak lze obecně hodnotit úspěšnost využití gamifikace v rámci reklamních kampaní?
• Jaká je aktuální právní úprava gamifikace v rámci reklamních kampaní?
• Do jakých částí přípravy, realizace a vyhodnocení adventního kalendáře v roce 2023 jste byl
osobně zapojen?
• Jaké náklady byste zahrnul do rozpočtu na Vámi navržený adventní kalendář?