Diplomová práce se zabývá tématem Komunikační strategie čtenářského klubu Young Club, který provozuje Krajská Knihovna Františka Bartoše ve Zlíně. V teoretické části jsou přiblíženy pojmy jako young adult literatura a její čtenáři, veřejné knihovny a jejich komunikace, marketing služeb se zaměřením na knihovny, komunikační strategie a její tvorba. V závěru této části je popsána metodika práce. V praktické části jsou realizovány kvalitativní i kvantitativní výzkumy, a to sekundární analýza dosavadní komunikace klubu, osobní kvantitativní dotazování s návštěvníky Zlínské knihovny a polostrukturované kvalitativní rozhovory se čtenáři young adult knih. Na základě zjištění z provedených výzkumu je v projektové části navržena komunikační strategie pro čtenářský klub Young Club, která obsahuje SWOT analýzu, stanovení cílů, uplatnění nástrojů komunikačního mixu, návrh realizace komunikační strategie v praxi, rozpočet a měřitelné ukazatele úspěšnosti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of the communication strategy of the Young Club readers club, which is run by the František Bartos Regional Library in Zlin. The theoretical part of the thesis deals with concepts such as Young Adult literature and its readers, public libraries and their communication, marketing of services with a focus on libraries, communication strategy and its creation. At the end of this section, methodology of the thesis is described. In the practical part, qualitative and quantitative research is conducted, namely secondary analysis of the club's existing communication, personal quantitative interviews with visitors of the Zlin library and semi-structured qualitative interviews with readers of Young Adult books. Based on the findings of the research, the project part proposes a communication strategy for the Young Club, which includes a SWOT analysis, setting of goals, application of communication mix tools, proposal for implementing the communication strategy in practice, budget and measurable indicators of success.
Klíčová slova
veřejná knihovna, čtenářský klub, komunikační strategie, mladí dospělí, knihy, marketing služeb, generace Z
Klíčová slova v angličtině
public library, book club, communication strategy, Young Adult, books, marketing of services, gen Z
Rozsah průvodní práce
125 s. (193 248 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem Komunikační strategie čtenářského klubu Young Club, který provozuje Krajská Knihovna Františka Bartoše ve Zlíně. V teoretické části jsou přiblíženy pojmy jako young adult literatura a její čtenáři, veřejné knihovny a jejich komunikace, marketing služeb se zaměřením na knihovny, komunikační strategie a její tvorba. V závěru této části je popsána metodika práce. V praktické části jsou realizovány kvalitativní i kvantitativní výzkumy, a to sekundární analýza dosavadní komunikace klubu, osobní kvantitativní dotazování s návštěvníky Zlínské knihovny a polostrukturované kvalitativní rozhovory se čtenáři young adult knih. Na základě zjištění z provedených výzkumu je v projektové části navržena komunikační strategie pro čtenářský klub Young Club, která obsahuje SWOT analýzu, stanovení cílů, uplatnění nástrojů komunikačního mixu, návrh realizace komunikační strategie v praxi, rozpočet a měřitelné ukazatele úspěšnosti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of the communication strategy of the Young Club readers club, which is run by the František Bartos Regional Library in Zlin. The theoretical part of the thesis deals with concepts such as Young Adult literature and its readers, public libraries and their communication, marketing of services with a focus on libraries, communication strategy and its creation. At the end of this section, methodology of the thesis is described. In the practical part, qualitative and quantitative research is conducted, namely secondary analysis of the club's existing communication, personal quantitative interviews with visitors of the Zlin library and semi-structured qualitative interviews with readers of Young Adult books. Based on the findings of the research, the project part proposes a communication strategy for the Young Club, which includes a SWOT analysis, setting of goals, application of communication mix tools, proposal for implementing the communication strategy in practice, budget and measurable indicators of success.
Klíčová slova
veřejná knihovna, čtenářský klub, komunikační strategie, mladí dospělí, knihy, marketing služeb, generace Z
Klíčová slova v angličtině
public library, book club, communication strategy, Young Adult, books, marketing of services, gen Z
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši k tématu. Pozornost věnujte marketingu služeb, marketingové komunikaci v daném odvětví a tvorbě komunikační strategii v oblasti služeb.
Stanovte cíl, metody, a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybranou knihovnu a čtenářský klub a jejich dosavadní komunikační aktivity.
Na základě sekundárních dat a primárního šetření analyzujte možnosti zefektivnění komunikace.
Vypracujte komunikační strategii a plán na zvýšení povědomí o klubu a získání nových členů.
Vyvoďte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši k tématu. Pozornost věnujte marketingu služeb, marketingové komunikaci v daném odvětví a tvorbě komunikační strategii v oblasti služeb.
Stanovte cíl, metody, a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybranou knihovnu a čtenářský klub a jejich dosavadní komunikační aktivity.
Na základě sekundárních dat a primárního šetření analyzujte možnosti zefektivnění komunikace.
Vypracujte komunikační strategii a plán na zvýšení povědomí o klubu a získání nových členů.
Vyvoďte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
HRDLIČKOVÁ, Marcela, Michal KOLEZSAR a Pavlína Lišková. Současná literatura pro děti a její vliv na rozvoj čtenářství XII: Young adult – od neznámého k fenoménu. Přerov: Městská knihovna v Přerově, 2023. ISBN: 978-80-87190-79-1.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 9788024757698.
KOONTZ, Christie a GUBBIN, Barbara (ed.). Služby veřejných knihoven: směrnice IFLA. 2., zcela přeprac. vyd. Praha: Národní knihovna České republiky - Knihovnický institut, 2012. ISBN 9788070506127.
TAJTÁKOVÁ, Mária; NOVÁ, Jana a BEDŘICH, Ladislav. Marketing neziskových organizácií, športu a kultúry. Ekonómia. Bratislava: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 9788081684074.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Manažer. Praha: Grada, 2014. ISBN 9788024750378.
Seznam doporučené literatury
HRDLIČKOVÁ, Marcela, Michal KOLEZSAR a Pavlína Lišková. Současná literatura pro děti a její vliv na rozvoj čtenářství XII: Young adult – od neznámého k fenoménu. Přerov: Městská knihovna v Přerově, 2023. ISBN: 978-80-87190-79-1.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 9788024757698.
KOONTZ, Christie a GUBBIN, Barbara (ed.). Služby veřejných knihoven: směrnice IFLA. 2., zcela přeprac. vyd. Praha: Národní knihovna České republiky - Knihovnický institut, 2012. ISBN 9788070506127.
TAJTÁKOVÁ, Mária; NOVÁ, Jana a BEDŘICH, Ladislav. Marketing neziskových organizácií, športu a kultúry. Ekonómia. Bratislava: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 9788081684074.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Manažer. Praha: Grada, 2014. ISBN 9788024750378.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka se ze zdravotních důvodů nedostavila, potvrzení od lékaře je přílohou protokolu.