Tato diplomová práce se zabývá tématem práce s publikem na filmových festivalech v ČR. Cílem práce je zjistit, jaké koncepty práce s publikem jsou na filmových festivalech v ČR nejvíce využívány a jak na jednotlivé koncepty reagují návštěvníci festivalů spadající do generačních skupin X, Y, Z a Alfa. Teoretická část práce pojednává o filmovém publiku a specifik jednotlivých generačních skupin a jejich chování v kulturní sféře. Definovány jsou také jednotlivé koncepty práce s publikem a pojem návštěvnický prožitek. V této části je uvedena také metodika práce, která obsahuje cíl a účel výzkumu, výběr recipientů a vybranou metodu šetření. Praktická část práce se věnuje výsledkům výzkumného šetření. Na základě analýzy dat jsou zodpovězeny výzkumné otázky a v projektové části práce následují doporučení a návrh strategie pro zisk zpětné vazby od návštěvníků festivalů.
Anotace v angličtině
This master's thesis focuses on the topic of audience engagement at film festivals in the Czech Republic. The aim of the thesis is to determine which concepts of audience engagement are most commonly used at film festivals in the Czech Republic and how visitors belonging to generational groups X, Y, Z, and Alpha respond to these concepts. The theoretical part of this work defines terms such as film audience and the specifics of each generation and their behavior in the cultural market. Various concepts of audience engagement and the term "visitor experience" are also defined. This part also presents the methodology of the research, research aim and purpose, selection of respondents, and the survey method. The practical part deals with results of the research survey. Based on the data analysis, the research questions are answered, followed by recommendations and a proposal for a strategy to gather feedback from festival visitors in the project section.
Klíčová slova
práce s publikem, filmové publikum, filmové festivaly, generace X, Y, Z a Alfa
Klíčová slova v angličtině
audience engagement, film audience, film festivals, generation X, Y, Z and Alpha
Rozsah průvodní práce
82 s. (128 595 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá tématem práce s publikem na filmových festivalech v ČR. Cílem práce je zjistit, jaké koncepty práce s publikem jsou na filmových festivalech v ČR nejvíce využívány a jak na jednotlivé koncepty reagují návštěvníci festivalů spadající do generačních skupin X, Y, Z a Alfa. Teoretická část práce pojednává o filmovém publiku a specifik jednotlivých generačních skupin a jejich chování v kulturní sféře. Definovány jsou také jednotlivé koncepty práce s publikem a pojem návštěvnický prožitek. V této části je uvedena také metodika práce, která obsahuje cíl a účel výzkumu, výběr recipientů a vybranou metodu šetření. Praktická část práce se věnuje výsledkům výzkumného šetření. Na základě analýzy dat jsou zodpovězeny výzkumné otázky a v projektové části práce následují doporučení a návrh strategie pro zisk zpětné vazby od návštěvníků festivalů.
Anotace v angličtině
This master's thesis focuses on the topic of audience engagement at film festivals in the Czech Republic. The aim of the thesis is to determine which concepts of audience engagement are most commonly used at film festivals in the Czech Republic and how visitors belonging to generational groups X, Y, Z, and Alpha respond to these concepts. The theoretical part of this work defines terms such as film audience and the specifics of each generation and their behavior in the cultural market. Various concepts of audience engagement and the term "visitor experience" are also defined. This part also presents the methodology of the research, research aim and purpose, selection of respondents, and the survey method. The practical part deals with results of the research survey. Based on the data analysis, the research questions are answered, followed by recommendations and a proposal for a strategy to gather feedback from festival visitors in the project section.
Klíčová slova
práce s publikem, filmové publikum, filmové festivaly, generace X, Y, Z a Alfa
Klíčová slova v angličtině
audience engagement, film audience, film festivals, generation X, Y, Z and Alpha
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši literatury na téma publikum, specifika jednotlivých generačních skupin v kulturním prostředí a principy práce s publikem.
2. Charakterizujte prostředí filmových festivalů v ČR a pojem návštěvnický prožitek.
3. Stanovte si cíl, výzkumné otázky a metody práce.
4. Na základě primárního šetření vyhodnoťte výsledky z výzkumu a odpovězte na výzkumné otázky.
5. Vypracujte možná doporučení, jak co nejlépe aplikovat koncepty práce s publikem na filmových festivalech v ČR pro jednotlivé generační segmenty v publiku.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši literatury na téma publikum, specifika jednotlivých generačních skupin v kulturním prostředí a principy práce s publikem.
2. Charakterizujte prostředí filmových festivalů v ČR a pojem návštěvnický prožitek.
3. Stanovte si cíl, výzkumné otázky a metody práce.
4. Na základě primárního šetření vyhodnoťte výsledky z výzkumu a odpovězte na výzkumné otázky.
5. Vypracujte možná doporučení, jak co nejlépe aplikovat koncepty práce s publikem na filmových festivalech v ČR pro jednotlivé generační segmenty v publiku.
Seznam doporučené literatury
DEML, Jakub, Lukáš HANUS a Magdaléna LIŠKOVÁ. RE: Publikum, Možnosti spolupráce ve 21.století. Institut umění – Divadelní ústav. Institut umění – Divadelní ústav, 2013. ISBN 978-80-7008-319-2.
DE VALCK, Marijke, KEDELL, Brendan a LOIST, Skandi. Film Festivals: History, Theory, Method, Practise. 2016. New York: Routledge Taylor & Francis Group, 2016. ISBN 978-1-315-63716-7.
DICKSON, Lesley-Ann. Film festival and cinema audiences: a study of exhibition practice and audience reception at Glasgow Film Festival. Glasgow, 2014. Disertační práce. University of Glasgow, School of Culture and Creative Arts.
CHRISTIE, Ian et, al., Audiences. Amsterdam University Press. 2012. ISBN 978 90 8964 362 9
MCCRINDLE, Mark. The ABC of XYZ Understanding the global generations. 3rd edition. Australia: McCrindle Research Pty Ltd A39, 24 Lexington Drive Bella Vista NSW 2153, 2014. ISBN 978 0 9924839 0 6
Seznam doporučené literatury
DEML, Jakub, Lukáš HANUS a Magdaléna LIŠKOVÁ. RE: Publikum, Možnosti spolupráce ve 21.století. Institut umění – Divadelní ústav. Institut umění – Divadelní ústav, 2013. ISBN 978-80-7008-319-2.
DE VALCK, Marijke, KEDELL, Brendan a LOIST, Skandi. Film Festivals: History, Theory, Method, Practise. 2016. New York: Routledge Taylor & Francis Group, 2016. ISBN 978-1-315-63716-7.
DICKSON, Lesley-Ann. Film festival and cinema audiences: a study of exhibition practice and audience reception at Glasgow Film Festival. Glasgow, 2014. Disertační práce. University of Glasgow, School of Culture and Creative Arts.
CHRISTIE, Ian et, al., Audiences. Amsterdam University Press. 2012. ISBN 978 90 8964 362 9
MCCRINDLE, Mark. The ABC of XYZ Understanding the global generations. 3rd edition. Australia: McCrindle Research Pty Ltd A39, 24 Lexington Drive Bella Vista NSW 2153, 2014. ISBN 978 0 9924839 0 6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky: Podľa akého kritériá autorka vybrala filmové festivaly? Autorka neuvádza aký typ analýzy rozhovorov realizovala. Prosím uviesť pri obhajobe. Čo bolo pre autorku z hľadiska marketingovej komunikácia najviac prekvapujúce v rozhovoroch účastníkov festivalu a realizátorov? Obhajoba práce byla vynikající a přínosná pro obor. Studentka prokázala hluboké znalosti a porozumění tématu. Prezentace byla jasná, logicky strukturovaná a podpořená vhodnými materiály. Na otázky komise odpovídala s jistotou a dobře promyšleně. Celkový dojem z obhajoby byl velmi pozitivní.