Diplomová práce se zabývá navrženým plánem marketingové komunikace pro nově vznikající službu zakázkového pečení ve Zlíně a cukrárnu, pod kterou bude spadat. V práci jsou vymezeny teoretické poznatky spojené s marketingem služeb a s marketingovou komunikací. V praktické části se nachází analýza konkurenčního prostředí včetně analýzy konkurence, Porterova modelu a PESTLE analýzy, na kterou je navázáno dotazníkovým šetřením. Na základě výsledků analýz z praktické části je zpracován plán marketingové komunikace pro zavedení a udržování služby zakázkového pečení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the proposed marketing communication plan for the newly emerging custom baking service in Zlín and the cake shop under which it will fall. The thesis defines the theoretical knowledge related to service marketing and marketing communication. In the practical part there is an analysis of the competitive environment, including a competitive analysis, Porter's model and PESTEL analysis followed by
a questionnaire survey. Based on the results of the analysis in the practical part, a marketing communication plan is developed for the introduction and maintenance of a custom baking service.
Klíčová slova
plán marketingové komunikace, marketing služeb, online komunikace, offline komunikace, komunikační strategie, kvantitativní a kvalitativní výzkum, komunikační kampaň
Klíčová slova v angličtině
marketing communication plan, service marketing, online communication, offline communication, communication strategy, quantitative and qualitative research, communication campaign
Rozsah průvodní práce
93 s. (131 868 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá navrženým plánem marketingové komunikace pro nově vznikající službu zakázkového pečení ve Zlíně a cukrárnu, pod kterou bude spadat. V práci jsou vymezeny teoretické poznatky spojené s marketingem služeb a s marketingovou komunikací. V praktické části se nachází analýza konkurenčního prostředí včetně analýzy konkurence, Porterova modelu a PESTLE analýzy, na kterou je navázáno dotazníkovým šetřením. Na základě výsledků analýz z praktické části je zpracován plán marketingové komunikace pro zavedení a udržování služby zakázkového pečení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the proposed marketing communication plan for the newly emerging custom baking service in Zlín and the cake shop under which it will fall. The thesis defines the theoretical knowledge related to service marketing and marketing communication. In the practical part there is an analysis of the competitive environment, including a competitive analysis, Porter's model and PESTEL analysis followed by
a questionnaire survey. Based on the results of the analysis in the practical part, a marketing communication plan is developed for the introduction and maintenance of a custom baking service.
Klíčová slova
plán marketingové komunikace, marketing služeb, online komunikace, offline komunikace, komunikační strategie, kvantitativní a kvalitativní výzkum, komunikační kampaň
Klíčová slova v angličtině
marketing communication plan, service marketing, online communication, offline communication, communication strategy, quantitative and qualitative research, communication campaign
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši odborné literatury pojednávající o marketingové komunikaci a marketingu služeb. Na základě teorie a zvoleného tématu formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
S ohledem na teorii a vybrané téma zhotovte praktickou část. Představte subjekt, pro který bude služba zavedena a proveďte analýzu konkurence. Identifikujte cílové skupiny a profil zákazníka.
Proveďte výzkum, z jehož výsledků budou vyvozeny závěry.
Na základě analýzy konkurence a výzkumného šetření vypracujte plán marketingové komunikace pro nově vznikající službu.
Formulujte závěry a doporučení, zhodnoťte splnění cílů.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši odborné literatury pojednávající o marketingové komunikaci a marketingu služeb. Na základě teorie a zvoleného tématu formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
S ohledem na teorii a vybrané téma zhotovte praktickou část. Představte subjekt, pro který bude služba zavedena a proveďte analýzu konkurence. Identifikujte cílové skupiny a profil zákazníka.
Proveďte výzkum, z jehož výsledků budou vyvozeny závěry.
Na základě analýzy konkurence a výzkumného šetření vypracujte plán marketingové komunikace pro nově vznikající službu.
Formulujte závěry a doporučení, zhodnoťte splnění cílů.
Seznam doporučené literatury
DIBB, Sally; SIMKIN, Lyndon; PRIDE, William M. a FERRELL, O. C., 2016. Marketing: concepts and strategies. Seventh edition. Australia: Cengage Learning. ISBN 9781473725126.
JUŘÍKOVÁ, Martina, 2014. Marketing služeb. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. ISBN 9788074543753.
PELSMACKER, Patrick de; GEUENS, Maggie a BERGH, Joeri van den, 2021. Marketing communications: a European perspective. Seventh edition. Harlow: Pearson Education Limited. ISBN 978-1-292-32789-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Expert. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788027107872.
SMITH, P. R. a ZOOK, Ze, 2016. Marketing communications: offline and online integration, engagement and analytics. Sixth edition. London: KoganPage. ISBN 9780749473402.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2008. Marketing služeb: efektivně a moderně. Manažer. Marketing. Praha: Grada. ISBN 9788024727219.
Seznam doporučené literatury
DIBB, Sally; SIMKIN, Lyndon; PRIDE, William M. a FERRELL, O. C., 2016. Marketing: concepts and strategies. Seventh edition. Australia: Cengage Learning. ISBN 9781473725126.
JUŘÍKOVÁ, Martina, 2014. Marketing služeb. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. ISBN 9788074543753.
PELSMACKER, Patrick de; GEUENS, Maggie a BERGH, Joeri van den, 2021. Marketing communications: a European perspective. Seventh edition. Harlow: Pearson Education Limited. ISBN 978-1-292-32789-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Expert. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788027107872.
SMITH, P. R. a ZOOK, Ze, 2016. Marketing communications: offline and online integration, engagement and analytics. Sixth edition. London: KoganPage. ISBN 9780749473402.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2008. Marketing služeb: efektivně a moderně. Manažer. Marketing. Praha: Grada. ISBN 9788024727219.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Zábojová):
1. Jaké trendy v současné době panují v moderním cukrářství? Není podle vás trendem také návrat k tradičním recepturám a klasickým receptům našich babiček?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Zdůvodněte volbu cílové skupiny pro zakázkové pečení. Vychází výběr CS z dotazníkového šetření?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Nepovažujete za konkurenci i zakázkovou výrobu dortů a zákusků od soukromých pekařek?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.