Diplomová práce je zaměřena na ambassador marketing značky. Konkrétně se práce zaměřuje na značku Ruscona, který se věnuje nehtové kosmetice a designu. Ambassador marketing je převážně online nástroj, proto se v teoretické části objeví témata týkající se ho. Následně také ovlivňuje nákupní chování, které je rovněž rozepsáno v teoretické části. Praktická část obsahuje dva druhy šetření a to kvalitativní formou polostrukturovaných rozhovorů s ambassadory značky a kvantitativní dotazník, kterého se zúčastnili sledující ambassadorů. Na základě získaných dat byl připraven projekt pro podporu ambassador marketingu.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on brand ambassador marketing. Specifically, the work focuses on the Ruscona brand, which is dedicated to nail cosmetics and design. Ambassador marketing is mainly an online tool, therefore topics related to it will appear in the theoretical part. Subsequently, it also affects purchasing behavior, which is also detailed in the theoretical part. The practical part contains two types of investigation, a qualitative form of semi-structured interviews with brand ambassadors and a quantitative questionnaire in which the ambassadors' followers took part. Based on the obtained data, a project was prepared to support ambassador marketing.
Klíčová slova
online marketing, marketing na sociálních sítích, ambassador marketing, brand ambassador, nákupní chování
Klíčová slova v angličtině
online marketing, social media marketing, ambassador marketing, brand ambassador, purchasing behavior
Rozsah průvodní práce
109 s. (142 542 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na ambassador marketing značky. Konkrétně se práce zaměřuje na značku Ruscona, který se věnuje nehtové kosmetice a designu. Ambassador marketing je převážně online nástroj, proto se v teoretické části objeví témata týkající se ho. Následně také ovlivňuje nákupní chování, které je rovněž rozepsáno v teoretické části. Praktická část obsahuje dva druhy šetření a to kvalitativní formou polostrukturovaných rozhovorů s ambassadory značky a kvantitativní dotazník, kterého se zúčastnili sledující ambassadorů. Na základě získaných dat byl připraven projekt pro podporu ambassador marketingu.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on brand ambassador marketing. Specifically, the work focuses on the Ruscona brand, which is dedicated to nail cosmetics and design. Ambassador marketing is mainly an online tool, therefore topics related to it will appear in the theoretical part. Subsequently, it also affects purchasing behavior, which is also detailed in the theoretical part. The practical part contains two types of investigation, a qualitative form of semi-structured interviews with brand ambassadors and a quantitative questionnaire in which the ambassadors' followers took part. Based on the obtained data, a project was prepared to support ambassador marketing.
Klíčová slova
online marketing, marketing na sociálních sítích, ambassador marketing, brand ambassador, nákupní chování
Klíčová slova v angličtině
online marketing, social media marketing, ambassador marketing, brand ambassador, purchasing behavior
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu ambasador marketingu, jeho trendech a možnostech měření jeho efektivity.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybranou značku a její dosavadní práci s ambasadory.
Na základě primárního šetření analyzujte vliv ambasador marketingu na nákupní chování a vnímání značky.
Zodpovězte výzkumné otázky, vyvoďte závěry a doporučení pro danou firmu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu ambasador marketingu, jeho trendech a možnostech měření jeho efektivity.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybranou značku a její dosavadní práci s ambasadory.
Na základě primárního šetření analyzujte vliv ambasador marketingu na nákupní chování a vnímání značky.
Zodpovězte výzkumné otázky, vyvoďte závěry a doporučení pro danou firmu.
Seznam doporučené literatury
BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-4927-8.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu 2., aktualizované a doplněné vydání. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 8024757699.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
SEMERÁDOVÁ, T. a P. WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press. 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
Seznam doporučené literatury
BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-4927-8.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu 2., aktualizované a doplněné vydání. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 8024757699.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
SEMERÁDOVÁ, T. a P. WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press. 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky:
· Proč a jak byly pro rozhovor vybrány právě tyto ambassadorky? Jaká jsou rizika volby ambassadorek? Jak značka zajistí kontrolu nad kvalitou a obsahem marketingu, který provádějí partneři, a nad tím, kdo se může stát partnerem.
· K čemu byly využita data o věkové struktuře ambassadorek? Z jakého důvodu byla zjišťována? (DO1)
· Na s. 79 uvádíte, že na eventu bude pracovat několik týmů po dobu 3 měsíce. V jakém vztahu ke značce jsou lidé, kteří budou na přípravě eventu pracovat? Je 40 ks prodaných vstupenek dostačující počet, aby pokryl náklady i na pracovníky při přípravě?
· Kdo má pro značku větší význam – influencer nebo ambassador (a který typ programu s.25-26?) nebo celebrita? Uveďte plusy i mínusy.
Prezentovaná práce splňuje základní požadavky na bakalářskou práci avšak má jisté nedostatky viz posudky. Studentka prokázal základní znalosti a pochopení problematiky. Prezentace byla srozumitelná, studentka zodpověděla otázky komise. Celkový dojem z obhajoby byl dobrý.