Práce se zabývá fenoménem marketingových manažerů na trhu práce, a to v kontextu sportovního odvětví. Jde o rozbor činností marketingových manažerů stran poptávky a nabídky na českém trhu práce. Práce popisuje základní principy managementu, trhu práce a základy manažerské či marketingové činnosti. Cílem práce je vymezit typickou náplň práce marketingových manažerů, a to na základě analýzy poptávkové a nabídkové strany trhu práce. V práci je užito metody dotazníkového šetření a obsahové analýzy ke zkoumání nastíněného fenoménu. Výsledky práce představují stav náplně práce marketingových manažerů v kontextu českého trhu práce, včetně profilu typických činností marketingového manažera.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the phenomenon of marketing managers on the labour market, in the context of the sports industry. It is an analysis of the activities of marketing managers on the demand and supply side of the Czech labour market. The thesis describes the basic principles of management, the labour market and the basics of managerial or marketing activities. The aim of the thesis is to define the typical work of marketing managers based on the analysis of the demand and supply side of the labour market. The thesis uses the method of questionnaire survey and content analysis to investigate the outlined phenomenon. The results of the thesis present the state of the job of marketing managers in the context of the Czech labour market, including the profile of typical activities of a marketing manager.
Klíčová slova
náplň práce, marketingový manažer, trh práce, manažerské role
Klíčová slova v angličtině
job description, marketing manager, labour market, managerial roles
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá fenoménem marketingových manažerů na trhu práce, a to v kontextu sportovního odvětví. Jde o rozbor činností marketingových manažerů stran poptávky a nabídky na českém trhu práce. Práce popisuje základní principy managementu, trhu práce a základy manažerské či marketingové činnosti. Cílem práce je vymezit typickou náplň práce marketingových manažerů, a to na základě analýzy poptávkové a nabídkové strany trhu práce. V práci je užito metody dotazníkového šetření a obsahové analýzy ke zkoumání nastíněného fenoménu. Výsledky práce představují stav náplně práce marketingových manažerů v kontextu českého trhu práce, včetně profilu typických činností marketingového manažera.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the phenomenon of marketing managers on the labour market, in the context of the sports industry. It is an analysis of the activities of marketing managers on the demand and supply side of the Czech labour market. The thesis describes the basic principles of management, the labour market and the basics of managerial or marketing activities. The aim of the thesis is to define the typical work of marketing managers based on the analysis of the demand and supply side of the labour market. The thesis uses the method of questionnaire survey and content analysis to investigate the outlined phenomenon. The results of the thesis present the state of the job of marketing managers in the context of the Czech labour market, including the profile of typical activities of a marketing manager.
Klíčová slova
náplň práce, marketingový manažer, trh práce, manažerské role
Klíčová slova v angličtině
job description, marketing manager, labour market, managerial roles
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury pojednávající o principech managementu, marketingové činnosti, marketingové komunikaci na trhu práce, manažerech, marketingových manažerech a výzkumech v oblasti manažerské práce. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
Zpracujte metodickou část diplomové práce. Analyzujte poptávkovou i nabídkovou stranu trhu práce ve zkoumané oblasti. Vymezte činnosti marketingových manažerů na základě provedených šetření. Uveďte stěžejní komunikační apely v rámci poptávky po marketingových manažerech na trhu práce.
Na základě výsledků analýzy zpracujte profil marketingového manažera. Uvedený profil zhodnoťte v kontextu českého trhu práce. Na základě závěrů výzkumu a analýz zodpovězte stanovené výzkumné otázky. Naznačte stav vybrané problematiky na českém trhu práce, případně vymezte možné budoucí pokračování výzkumné činnosti na tomto tématu.
Formulujte také základní doporučení pro vzdělávací činnost marketingových manažerů tak, aby reflektovala požadavky a potřeby trhu práce.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury pojednávající o principech managementu, marketingové činnosti, marketingové komunikaci na trhu práce, manažerech, marketingových manažerech a výzkumech v oblasti manažerské práce. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
Zpracujte metodickou část diplomové práce. Analyzujte poptávkovou i nabídkovou stranu trhu práce ve zkoumané oblasti. Vymezte činnosti marketingových manažerů na základě provedených šetření. Uveďte stěžejní komunikační apely v rámci poptávky po marketingových manažerech na trhu práce.
Na základě výsledků analýzy zpracujte profil marketingového manažera. Uvedený profil zhodnoťte v kontextu českého trhu práce. Na základě závěrů výzkumu a analýz zodpovězte stanovené výzkumné otázky. Naznačte stav vybrané problematiky na českém trhu práce, případně vymezte možné budoucí pokračování výzkumné činnosti na tomto tématu.
Formulujte také základní doporučení pro vzdělávací činnost marketingových manažerů tak, aby reflektovala požadavky a potřeby trhu práce.
Seznam doporučené literatury
NOVÁ, J. a kolektiv. Management, marketing a ekonomika sportu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 284 s. ISBN 978-80-210-8346-2.
PILAŘOVÁ, I. Leadership & management development: role, úlohy a kompetence manažerů a lídrů. 1. vyd. Praha: Grada, 2016. 168 s. ISBN 978-80-247-5721-6.
BLAŽEK, L. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 2. rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. 224 s. ISBN 978-80-247-4429-2.
DIVLELI, S. M., ERGÜN, E. Manager Effectivness and Efficiency: The Effect of Skills on Different Level Management. International Journal of Management & Human Resources. 2015, vol. 3, no. 1, p. 105-115.
GÖK, O., HACIOGLU, G. The organizational roles of marketing and marketing managers. Marketing Intelligence & Planning. 2015, vol. 28, no. 3, p. 291-309.
Seznam doporučené literatury
NOVÁ, J. a kolektiv. Management, marketing a ekonomika sportu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 284 s. ISBN 978-80-210-8346-2.
PILAŘOVÁ, I. Leadership & management development: role, úlohy a kompetence manažerů a lídrů. 1. vyd. Praha: Grada, 2016. 168 s. ISBN 978-80-247-5721-6.
BLAŽEK, L. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 2. rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. 224 s. ISBN 978-80-247-4429-2.
DIVLELI, S. M., ERGÜN, E. Manager Effectivness and Efficiency: The Effect of Skills on Different Level Management. International Journal of Management & Human Resources. 2015, vol. 3, no. 1, p. 105-115.
GÖK, O., HACIOGLU, G. The organizational roles of marketing and marketing managers. Marketing Intelligence & Planning. 2015, vol. 28, no. 3, p. 291-309.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise studenta přivítal u Státních závěrečných zkoušek. Student komisi SZZ představil svou Diplomovou práci. Byly přečteny posudky.
Otázky k obhajobě: • Jaký je rozdíl mezi pojmy „profil zaměstnance“ a „náplň práce zaměstnance“? • Znáte i nějaké jiné portály kromě jobs.cz, které se zaměřují právě na manažerské pozice? • Odkud byste získával informace, pokud byste hledal práci na pozici marketingového manažera ve sportu? Ve Zlíně dne 25. 4. 2024