Tématem diplomové práce je narativní analýza vybraných reklamních filmů značky Dove. Pro účely této práce byla v teoretické části provedena literární rešerše, na jejímž podkladu byla definována příslušná terminologie a teoretická podoba metodologického rámce. Metoda použitá v této diplomové práci, narativní analýza, je kategorizována a analýza je prováděna v mezích těchto kategorií. Cílem práce je nejen ukázat, že narativní analýza má v marketingové komunikaci své místo, ale rovněž ji aplikovat v rámci zvolených reklamních filmů.
Annotation in English
The topic of this diploma thesis is a narrative analysis of selected Dove advertising films. The conducted literature review in the theoretical part defines relevant terminology and the theoretical form of the methodological framework. The method used in the thesis, the narrative analysis, is categorized and the analysis is carried out within these categories. The aim of the thesis is not only to demonstrate that narrative analysis has its place in marketing communication, but also to apply it to the chosen advertising films.
Keywords
narativ, příběh, storytelling, reklamní film, značka, Dove
Keywords in English
narrative, story, storytelling, advertising film, brand, Dove
Length of the covering note
126 s. (233 443 znaků).
Language
CZ
Annotation
Tématem diplomové práce je narativní analýza vybraných reklamních filmů značky Dove. Pro účely této práce byla v teoretické části provedena literární rešerše, na jejímž podkladu byla definována příslušná terminologie a teoretická podoba metodologického rámce. Metoda použitá v této diplomové práci, narativní analýza, je kategorizována a analýza je prováděna v mezích těchto kategorií. Cílem práce je nejen ukázat, že narativní analýza má v marketingové komunikaci své místo, ale rovněž ji aplikovat v rámci zvolených reklamních filmů.
Annotation in English
The topic of this diploma thesis is a narrative analysis of selected Dove advertising films. The conducted literature review in the theoretical part defines relevant terminology and the theoretical form of the methodological framework. The method used in the thesis, the narrative analysis, is categorized and the analysis is carried out within these categories. The aim of the thesis is not only to demonstrate that narrative analysis has its place in marketing communication, but also to apply it to the chosen advertising films.
Keywords
narativ, příběh, storytelling, reklamní film, značka, Dove
Keywords in English
narrative, story, storytelling, advertising film, brand, Dove
Research Plan
1. Zpracujte literární rešerši pojednávající o narativní teorii, multimodální narativitě, narativní reklamě a dalších konceptech odpovídajících obsahu práce.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, cíle práce a vytvořte metodologický rámec práce. Vymezte kritéria pro výběr reklamních filmů pro narativní analýzu.
3. Zpracujte analýzy vybraných narativních prvků v reklamních videích značky Dove. Na základě závěrů z analýz odpovězte na výzkumné otázky.
Research Plan
1. Zpracujte literární rešerši pojednávající o narativní teorii, multimodální narativitě, narativní reklamě a dalších konceptech odpovídajících obsahu práce.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, cíle práce a vytvořte metodologický rámec práce. Vymezte kritéria pro výběr reklamních filmů pro narativní analýzu.
3. Zpracujte analýzy vybraných narativních prvků v reklamních videích značky Dove. Na základě závěrů z analýz odpovězte na výzkumné otázky.
Recommended resources
KUBÍČEK, Tomáš; HRABAL, Jiří a BÍLEK, Petr A. Naratologie: strukturální analýza vyprávění. Praha: Dauphin, 2013. ISBN 978-80-7272-592-2.
ABBOTT, H. Porter. The Cambridge Introduction to Narrative. 2nd edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. ISBN 9780521887199.
KUBÍČEK, Tomáš. Vypravěč: Kategorie narativní analýzy. Brno: Host, 2007. ISBN 978-80-7294-215-2.
FOSTER, Thomas C. Jak číst film. Brno: Host, 2017. ISBN 978-80-7577-183-4.
SACHS, Jonah. Winning the Story Wars. Boston: Harvard Business Review Press, 2012. ISBN 9781422143568.
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2015. ISBN 978-80-210-7756-0.
CHATMAN, Seymour. Příběh a diskurs: Narativní struktura v literatuře a filmu. Brno: Host, 2008. ISBN 978-80-7294-260-2.
HÁJEK, Martin. Čtenář a stroj: Vybrané metody sociálněvědní analýzy textů. Praha: SLON, 2014. ISBN 978-80-7419-161-9.
Recommended resources
KUBÍČEK, Tomáš; HRABAL, Jiří a BÍLEK, Petr A. Naratologie: strukturální analýza vyprávění. Praha: Dauphin, 2013. ISBN 978-80-7272-592-2.
ABBOTT, H. Porter. The Cambridge Introduction to Narrative. 2nd edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. ISBN 9780521887199.
KUBÍČEK, Tomáš. Vypravěč: Kategorie narativní analýzy. Brno: Host, 2007. ISBN 978-80-7294-215-2.
FOSTER, Thomas C. Jak číst film. Brno: Host, 2017. ISBN 978-80-7577-183-4.
SACHS, Jonah. Winning the Story Wars. Boston: Harvard Business Review Press, 2012. ISBN 9781422143568.
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2015. ISBN 978-80-210-7756-0.
CHATMAN, Seymour. Příběh a diskurs: Narativní struktura v literatuře a filmu. Brno: Host, 2008. ISBN 978-80-7294-260-2.
HÁJEK, Martin. Čtenář a stroj: Vybrané metody sociálněvědní analýzy textů. Praha: SLON, 2014. ISBN 978-80-7419-161-9.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky:
Příběh a vyprávění je „od pradávna“ objektem teoretických reflexí. Kdy má počátek toto „pradávno“ disciplíny, která se emancipovala před sto lety a která se skrývá pod názvy teorie vyprávění, naratologie a naratologická analýza. Kdo jsou hlavní představitelé této disciplíny/těchto disciplín? Která jsou jejich nejvýznamnější díla?
Je storytelling je pouze „odvar“ marketingových komunikací nad členitými a do hloubky rozpracovanými reflexemi vyprávění (které vytváří mytologie, umění, žurnalistika, věda) anebo storytelling nabízí nový pohled na tuto problematiku? Jaký?
Obhajoba práce byla perfektní. Studentka prokázala hluboké znalosti a porozumění tématu. Prezentace byla jasná, zajímavá, logicky strukturovaná a podpořená vhodnými materiály. Na otázky komise odpovídala s jistotou a perfektně a promyšleně. Celkový dojem z obhajoby byl vynikající.