Předmětem této práce je Influencer marketing na sociální síti TikTok a jeho etické aspekty. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů v oblasti Influencer marketingu, definování toho, kdo je influencer, na typologii influencerů podle určitých faktorů, na představení sociální sítě TikTok a v neposlední řadě také na etické aspekty, které se s nimi pojí a jejich regulaci.
Praktická část má za cíl určit, jaké faktory nejvíce ovlivňují nabytí důvěry v influencery, v jejich obsah ve formě placené propagace na sociální sítí TikTok a zda jsou uživatelé této sítě alespoň do jisté míry obeznámeni s pojmem "placená propagace" s využitím marketingového výzkumu ve formě kvantitativní metody dotazování v podobě online dotazníku.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is Influencer marketing on the TikTok social network and it´s ethical aspects. The theoretical part focuses on the definition of basic concepts in the field of influencer marketing, defining who an influencer is, on the typology of influencers according to certain factors, on the introduction of the TikTok social network and last but not least, on the ethical aspects associated with them and their regulation.
The practical part aims to determine which factors most influence the acquisition of trust in influencers and their content in the form of paid promotion on the TikTok social network and whether users of this network are at least somewhat familiar with the term "paid promotion" using marketing research in the form quantitative methods of questioning in the form of an online questionnaire.
Klíčová slova
influencer marketing, TikTok, marketing, sociální sítě, důvěryhodnost
Klíčová slova v angličtině
influencer marketing, TikTok, marketing, social networks, trustworthiness
Rozsah průvodní práce
77
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této práce je Influencer marketing na sociální síti TikTok a jeho etické aspekty. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů v oblasti Influencer marketingu, definování toho, kdo je influencer, na typologii influencerů podle určitých faktorů, na představení sociální sítě TikTok a v neposlední řadě také na etické aspekty, které se s nimi pojí a jejich regulaci.
Praktická část má za cíl určit, jaké faktory nejvíce ovlivňují nabytí důvěry v influencery, v jejich obsah ve formě placené propagace na sociální sítí TikTok a zda jsou uživatelé této sítě alespoň do jisté míry obeznámeni s pojmem "placená propagace" s využitím marketingového výzkumu ve formě kvantitativní metody dotazování v podobě online dotazníku.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is Influencer marketing on the TikTok social network and it´s ethical aspects. The theoretical part focuses on the definition of basic concepts in the field of influencer marketing, defining who an influencer is, on the typology of influencers according to certain factors, on the introduction of the TikTok social network and last but not least, on the ethical aspects associated with them and their regulation.
The practical part aims to determine which factors most influence the acquisition of trust in influencers and their content in the form of paid promotion on the TikTok social network and whether users of this network are at least somewhat familiar with the term "paid promotion" using marketing research in the form quantitative methods of questioning in the form of an online questionnaire.
Klíčová slova
influencer marketing, TikTok, marketing, sociální sítě, důvěryhodnost
Klíčová slova v angličtině
influencer marketing, TikTok, marketing, social networks, trustworthiness
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši a zpracujte teoretická východiska k tématu Etické aspekty v Influencer marketingu na sociální síti TikTok.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodický postup při tvorbě bakalářské práce.
3. Realizujte kvantitativní marketingový výzkum.
4. Interpretujte a porovnejte výsledky kvantitativního výzkumu a zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši a zpracujte teoretická východiska k tématu Etické aspekty v Influencer marketingu na sociální síti TikTok.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodický postup při tvorbě bakalářské práce.
3. Realizujte kvantitativní marketingový výzkum.
4. Interpretujte a porovnejte výsledky kvantitativního výzkumu a zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing. 2022. ISBN 978-80-271-1680-5
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing. 2015. ISBN 978-80-247-5022-4.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press. 2010. ISBN 978-80-251-2795-7
KINGSNORTH, Simon. Strategie digitálního marketingu: komplexní přístup k budování strategie pro on-line marketing. Přeložil Martin BEDNARSKI. V Brně: Lingea. 2022. ISBN 978-80-7508-714-0
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing. 2019. ISBN 978-80-271-0787-2.
Seznam doporučené literatury
BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing. 2022. ISBN 978-80-271-1680-5
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing. 2015. ISBN 978-80-247-5022-4.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press. 2010. ISBN 978-80-251-2795-7
KINGSNORTH, Simon. Strategie digitálního marketingu: komplexní přístup k budování strategie pro on-line marketing. Přeložil Martin BEDNARSKI. V Brně: Lingea. 2022. ISBN 978-80-7508-714-0
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing. 2019. ISBN 978-80-271-0787-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Jaké jsou rozdíly mezi reklamou jako placenou činností agentur a „propagací“, kterou podnikají influenceři?
Odvíjí se etika chování influencerů podle toho, zdali jsou za svou propagaci placeni či nikoli?
Jaké jsou obecné znaky chování influencerů, pokud nabízí „placenou propagaci“ a pokud předkládají neplacenou propagaci?
Uveďte nejznámější zahraniční a domácí kauzy neetického chování influencerů? Studentka připraveně odpověděla.