Tato práce se zaměřuje na to, jakým způsobem probíhá komunikace v rodině, tedy mezi rodiči a dětmi. Teoretická část je zpočátku věnována klasifikaci komunikace. Její největší úsek však pojednává o pěti zásadních chybách v komunikaci rodičů s dětmi a o možnostech jejich nápravy. Obsahuje také rady a doporučení, jak s dětmi komunikovat. Praktická část zkoumá komunikaci v rodině v reálném životě. Snaží se o hlubší poznání způsobů komunikace, nabízí efektivnější možnosti řešení situací a zjišťuje názory rodičů na celou problematiku. Hlavním cílem této části přiblížit co nejvíce teorii praxi.
Anotace v angličtině
This work is aimed at the way of communication in a family (between parents and their children) - how it is in progress. The beginning of the theoretical part is dedicated to the classification of communication. The biggest section of the theory discourses five fundamental mistakes of communication between parents and their children and also deals possibilities of their reparation. The theoretical part includes advices and recommendations how to communicate with children as well. The practical part investigates communication in a family in the real life. It endeavours after deeper understanding of the ways of communication, it offers more effective possibilities in solution of situations and investigates with parent‘s opinion of the whole problems. The main aim of this part is approximate the theory to the practise as much as possible.
Tato práce se zaměřuje na to, jakým způsobem probíhá komunikace v rodině, tedy mezi rodiči a dětmi. Teoretická část je zpočátku věnována klasifikaci komunikace. Její největší úsek však pojednává o pěti zásadních chybách v komunikaci rodičů s dětmi a o možnostech jejich nápravy. Obsahuje také rady a doporučení, jak s dětmi komunikovat. Praktická část zkoumá komunikaci v rodině v reálném životě. Snaží se o hlubší poznání způsobů komunikace, nabízí efektivnější možnosti řešení situací a zjišťuje názory rodičů na celou problematiku. Hlavním cílem této části přiblížit co nejvíce teorii praxi.
Anotace v angličtině
This work is aimed at the way of communication in a family (between parents and their children) - how it is in progress. The beginning of the theoretical part is dedicated to the classification of communication. The biggest section of the theory discourses five fundamental mistakes of communication between parents and their children and also deals possibilities of their reparation. The theoretical part includes advices and recommendations how to communicate with children as well. The practical part investigates communication in a family in the real life. It endeavours after deeper understanding of the ways of communication, it offers more effective possibilities in solution of situations and investigates with parent‘s opinion of the whole problems. The main aim of this part is approximate the theory to the practise as much as possible.
Zpracování teoretické části-východisko pro výzkumnou část.
Příprava metodiky výzkumné části.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části-východisko pro výzkumnou část.
Příprava metodiky výzkumné části.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
CAPPONI, V., NOVÁK, T. Asertivně do života. Praha: Grada, 1994. 160 s. ISBN 80-7169-082-1.
GRAY, J. A děti jsou z nebe. 1. vyd. Praha: Práh, Knižní klub, 2000. 336 s. ISBN 80-7252-031-8.
KOPŘIVA, P. (et al.) Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005. 282 s. ISBN 80-9018-736-6.
NICHOLS, P. Jak se přestat hádat s dětmi. 1. vyd. Praha: Návrat domů, 2005. 244 s. ISBN 80-7255-118-3.
Seznam doporučené literatury
CAPPONI, V., NOVÁK, T. Asertivně do života. Praha: Grada, 1994. 160 s. ISBN 80-7169-082-1.
GRAY, J. A děti jsou z nebe. 1. vyd. Praha: Práh, Knižní klub, 2000. 336 s. ISBN 80-7252-031-8.
KOPŘIVA, P. (et al.) Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005. 282 s. ISBN 80-9018-736-6.
NICHOLS, P. Jak se přestat hádat s dětmi. 1. vyd. Praha: Návrat domů, 2005. 244 s. ISBN 80-7255-118-3.