Bakalárska práca sa zaoberá porovnaním marketingovej komunikácie vybraných politických strán a víťaznej strany vo volebnej kampani do NR SR v roku 2023. Prvá časť zoznamuje čitateľov so základnými pojmami ako je politický marketing, jeho špecifiká na Slovensku a v online oblasti. Práca sa ďalej zaoberá princípmi ovplyvňovania v politickej praxi a predstavuje politické strany a subjekty s ktorými je následne pracované. V praktickej časti je v rámci kvalitatívneho výskumu účastníkom prezentovaných niekoľko ukážok politickej marketingovej komunikácie. Cieľom je zistiť akým dojmom na voličov a nevoličov spomenutých politických strán jednotlivé ukážky pôsobia a následne zistenia medzi sebou porovnať.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the comparison of marketing communication of selected political parties and the winning party in the election campaign to the NR SR in 2023. The first part introduces the readers to the basic concepts such as political marketing, its specifics in Slovakia and in the online field. The thesis further deals with the principles of influence in political practice and introduces political parties and the subjects with which it is subsequently worked. In the practical part, several examples of political marketing communication are presented to the participants as part of qualitative research. The aim is to find out how the voters and non-voters of the mentioned political parties are impressed by the individual samples and then to compare the findings with each other.
Klíčová slova
marketing, online marketing, politický marketing, sociálne siete, volebná kampaň, SMER - SD
Klíčová slova v angličtině
marketing, online marketing, political marketing, social networks, election campaign, SMER - SD
Rozsah průvodní práce
60 s. (105 063 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Bakalárska práca sa zaoberá porovnaním marketingovej komunikácie vybraných politických strán a víťaznej strany vo volebnej kampani do NR SR v roku 2023. Prvá časť zoznamuje čitateľov so základnými pojmami ako je politický marketing, jeho špecifiká na Slovensku a v online oblasti. Práca sa ďalej zaoberá princípmi ovplyvňovania v politickej praxi a predstavuje politické strany a subjekty s ktorými je následne pracované. V praktickej časti je v rámci kvalitatívneho výskumu účastníkom prezentovaných niekoľko ukážok politickej marketingovej komunikácie. Cieľom je zistiť akým dojmom na voličov a nevoličov spomenutých politických strán jednotlivé ukážky pôsobia a následne zistenia medzi sebou porovnať.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the comparison of marketing communication of selected political parties and the winning party in the election campaign to the NR SR in 2023. The first part introduces the readers to the basic concepts such as political marketing, its specifics in Slovakia and in the online field. The thesis further deals with the principles of influence in political practice and introduces political parties and the subjects with which it is subsequently worked. In the practical part, several examples of political marketing communication are presented to the participants as part of qualitative research. The aim is to find out how the voters and non-voters of the mentioned political parties are impressed by the individual samples and then to compare the findings with each other.
Klíčová slova
marketing, online marketing, politický marketing, sociálne siete, volebná kampaň, SMER - SD
Klíčová slova v angličtině
marketing, online marketing, political marketing, social networks, election campaign, SMER - SD
Zásady pro vypracování
Studentka zpracuje rešerši literatury mapující současnou diskuzi o politické marketingové komunikaci a strategii.
Studentka vypracuje teoretickou část, ve které představí základní koncepty a definice.
Na základe teoretických vymezení studentka formuluje výzkumné otázky a navrhne výzkumnou metodu. m
Studentka provede kvalitativní šetření, analyzuje získaná data a zodpoví výzkumné otázky.
Studentka zhodnotí naplnění cílů práce.
Zásady pro vypracování
Studentka zpracuje rešerši literatury mapující současnou diskuzi o politické marketingové komunikaci a strategii.
Studentka vypracuje teoretickou část, ve které představí základní koncepty a definice.
Na základe teoretických vymezení studentka formuluje výzkumné otázky a navrhne výzkumnou metodu. m
Studentka provede kvalitativní šetření, analyzuje získaná data a zodpoví výzkumné otázky.
Studentka zhodnotí naplnění cílů práce.
Seznam doporučené literatury
CHYTILEK, Roman, Otto EIBL a Anna MATUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. ISBN: 978-807-3252-816.
EDMÜLLER, Andreas a WILHELM, Thomas. Velká kniha manipulativních technik. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3778-2.
FORET, Miroslav a David MELAS. Marketingový výzkum. Praha: Grada, 2020. ISBN : 978-80-271-1723-9.
KRAUS, Jiří. Rétorika a řečová kultura. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1829-6.
LEES-MARSHMENT, Jennifer. Political Marketing: principles and applications. 2. vyd. New York: Routledge, 2014. ISBN: 978-0-415-43129-3.
Seznam doporučené literatury
CHYTILEK, Roman, Otto EIBL a Anna MATUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. ISBN: 978-807-3252-816.
EDMÜLLER, Andreas a WILHELM, Thomas. Velká kniha manipulativních technik. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3778-2.
FORET, Miroslav a David MELAS. Marketingový výzkum. Praha: Grada, 2020. ISBN : 978-80-271-1723-9.
KRAUS, Jiří. Rétorika a řečová kultura. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1829-6.
LEES-MARSHMENT, Jennifer. Political Marketing: principles and applications. 2. vyd. New York: Routledge, 2014. ISBN: 978-0-415-43129-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Řepka):
1. Jaká je role sociálních médií v rámci strategické komunikace politických stran jak efektivně využívat tato média pro zapojení voličů?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Uveďte proč a jaké konkrétní formy on-line komunikace se promítají do procesu rozhodování a podpory veřejného mínění?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.