Bakalářská práce se zabývá především reakcemi rodičů na narození postiženého dítěte. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Cílem bylo hlouběji proniknout do dané problematiky pomocí kvalitativního výzkumu. Praktická část popisuje výsledky kvalitativního výzkumu, který je tvořen ze čtyřech strukturovaných rozhovorů s maminkami mentálně handicapovaných dětí. Rozhovory směřují k rozpoznání autentických reakcí na zjištění postižení dítěte.
Anotace v angličtině
This Bachelor work is mainly about parents reaction to a birth of a mentally affected child. The work is divided into a theoretical and practical part. More deeply it gets through into this problem by qualitative research. The practical part describes results of qualitative research which is composed by four structured discussions with mothers of mentally affected children. Discussions are orinted to recognize the authentical reactions when is found out the handicapped child.
Klíčová slova
rodina, dítě, handicap, postižení, reakce na postižení dítěte, společnost
Klíčová slova v angličtině
family, child, handicap, reaction to the handicapped child, society
Rozsah průvodní práce
59 s., 22 s.textových příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá především reakcemi rodičů na narození postiženého dítěte. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Cílem bylo hlouběji proniknout do dané problematiky pomocí kvalitativního výzkumu. Praktická část popisuje výsledky kvalitativního výzkumu, který je tvořen ze čtyřech strukturovaných rozhovorů s maminkami mentálně handicapovaných dětí. Rozhovory směřují k rozpoznání autentických reakcí na zjištění postižení dítěte.
Anotace v angličtině
This Bachelor work is mainly about parents reaction to a birth of a mentally affected child. The work is divided into a theoretical and practical part. More deeply it gets through into this problem by qualitative research. The practical part describes results of qualitative research which is composed by four structured discussions with mothers of mentally affected children. Discussions are orinted to recognize the authentical reactions when is found out the handicapped child.
Klíčová slova
rodina, dítě, handicap, postižení, reakce na postižení dítěte, společnost
Klíčová slova v angličtině
family, child, handicap, reaction to the handicapped child, society
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce
Charakteistika výzkumného souboru
Kvalitativní výzkum za pomoci kazuistik
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce
Charakteistika výzkumného souboru
Kvalitativní výzkum za pomoci kazuistik
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Seznam doporučené literatury
Švarcová, I. Mentální retardace. Praha: Portál, 2006.
Vágnerová, M. a kol. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2001.
Chvátalová, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001.
Marková, Z., Středová,L. Mentálně postižené dítě v rodině. Praha: SPN, 1987
Seznam doporučené literatury
Švarcová, I. Mentální retardace. Praha: Portál, 2006.
Vágnerová, M. a kol. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2001.
Chvátalová, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001.
Marková, Z., Středová,L. Mentálně postižené dítě v rodině. Praha: SPN, 1987