"Tato bakalářská práce se zaměřuje na potenciál umělé inteligence (AI) v oblasti marketingové komunikace na sociální síti Instagram. Cílem práce je zjistit, zda AI může efektivně podporovat tvorbu obsahu pro značky na této platformě. Práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretická část poskytuje přehled o digitálním marketingu a AI, zatímco praktická část obsahuje kvantitativní výzkum zaměřený na analýzu příspěvků značek na Instagramu. Výsledky ukazují, že AI má potenciál v automatizaci tvorby obsahu, ale lidský přístup zůstává klíčový pro autenticitu a angažovanost uživatelů." (ChatGPT, 2024)
Anotace v angličtině
"This bachelor's thesis explores the potential of artificial intelligence (AI) in marketing communications on the social network Instagram. The objective is to ascertain whether AI can effectively enhance content creation for brands on this platform. The thesis is structured into theoretical and practical sections. The theoretical part provides insights into digital marketing and AI, while the practical section presents quantitative research analyzing posts from brands on Instagram. Findings suggest that AI has potential to automate content creation, however, human input remains crucial for ensuring authenticity and engagement." (ChatGPT, 2024)
"artificial intelligence, Instagram, marketing communications, digital marketing, content analysis, social networks" (ChatGPT, 2024)
Rozsah průvodní práce
76
Jazyk
CZ
Anotace
"Tato bakalářská práce se zaměřuje na potenciál umělé inteligence (AI) v oblasti marketingové komunikace na sociální síti Instagram. Cílem práce je zjistit, zda AI může efektivně podporovat tvorbu obsahu pro značky na této platformě. Práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretická část poskytuje přehled o digitálním marketingu a AI, zatímco praktická část obsahuje kvantitativní výzkum zaměřený na analýzu příspěvků značek na Instagramu. Výsledky ukazují, že AI má potenciál v automatizaci tvorby obsahu, ale lidský přístup zůstává klíčový pro autenticitu a angažovanost uživatelů." (ChatGPT, 2024)
Anotace v angličtině
"This bachelor's thesis explores the potential of artificial intelligence (AI) in marketing communications on the social network Instagram. The objective is to ascertain whether AI can effectively enhance content creation for brands on this platform. The thesis is structured into theoretical and practical sections. The theoretical part provides insights into digital marketing and AI, while the practical section presents quantitative research analyzing posts from brands on Instagram. Findings suggest that AI has potential to automate content creation, however, human input remains crucial for ensuring authenticity and engagement." (ChatGPT, 2024)
"artificial intelligence, Instagram, marketing communications, digital marketing, content analysis, social networks" (ChatGPT, 2024)
Zásady pro vypracování
Definujte digitální marketingovou komunikaci a funkce umělé inteligence a popište její využití v marketingové komunikaci na sociálních sítích. Vypracujte rešerši literárních zdrojů a vymezte teoretická východiska pro zpracování práce.
Stanovte hlavní cíl práce, určete výzkumné otázky a zvolte nejvhodnější metodu a postup výzkumu.
Proveďte vybrané výzkumné šetření, získaná data analyzujte a proveďte jejich interpretaci.
Odpovězte na výzkumné otázky, zhodnoťte přínos výzkumného šetření a popište jeho limity.
Zhodnoťte přínos práce a formulujte závěry.
Zásady pro vypracování
Definujte digitální marketingovou komunikaci a funkce umělé inteligence a popište její využití v marketingové komunikaci na sociálních sítích. Vypracujte rešerši literárních zdrojů a vymezte teoretická východiska pro zpracování práce.
Stanovte hlavní cíl práce, určete výzkumné otázky a zvolte nejvhodnější metodu a postup výzkumu.
Proveďte vybrané výzkumné šetření, získaná data analyzujte a proveďte jejich interpretaci.
Odpovězte na výzkumné otázky, zhodnoťte přínos výzkumného šetření a popište jeho limity.
Zhodnoťte přínos práce a formulujte závěry.
Seznam doporučené literatury
BUREŠOVÁ, Jitka a kol., 2022. Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-1680-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-0787-2.
TUTEN, T.L., 2023. Social media marketing. Sage Publications Limited. ISBN 978-1529623819
BARTÁK, Roman, 2017. Co je nového v umělé inteligenci. Praha: Nová beseda. 93 s. CJN. ISBN 9788090675124.
BUREŠOVÁ, Jitka a kol., 2022. Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-1680-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-0787-2.
TUTEN, T.L., 2023. Social media marketing. Sage Publications Limited. ISBN 978-1529623819
BARTÁK, Roman, 2017. Co je nového v umělé inteligenci. Praha: Nová beseda. 93 s. CJN. ISBN 9788090675124.
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
MUŽ
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Šikl Burešová):
V kontextu vaší práce a v souvislosti s problematikou umělé inteligence, jaké trendy se podle Vás budou prosazovat v blízké či vzdálenější budoucnosti? Student plně odpověděl na položenou otázku.
Kdy podle Vás přestaneme úplně rozlišovat mezi původem výstupů (AI x Human) a co z toho bude plynout? Myslíte si vy osobně, že je třeba tuto oblast nějak regulovat?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
Je podle Vás budoucnost lidstva z pohledu života s AI děsivá či pozitivně fascinující?Student plně odpověděl na položenou otázku.