Bakalářská práce se zabývá vlivem věrnostních programů na nákupní chování zákazníků u maloobchodních prodejců potravin. V teoretické části jsou popsány základní pojmy a obecné působení věrnostního programu v rámci marketingové komunikace.
V praktické části bude provedeno srovnání věrnostních programů u vybraných maloobchodních řetězců potravin na Českém trhu a analýza nákupního chování zákazníků a jejich vnímání věrnostních programů na základě výzkumu, který byl proveden formou kvantitativního dotazníkového šetření. Závěrem dojde k vyhodnocení výzkumných otázek.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the influence of loyalty programs on the purchasing behavior of customers at food retailers. In the theoretical part, the basic terms and the general operation of the loyalty program in the framework of marketing communication are described.
In the practical part, a comparison of the loyalty programs of selected retail food chains on the Czech market will be carried out and an analysis of the purchasing behavior of customers and their perception of loyalty programs based on research that was carried out in the form of a quantitative questionnaire survey. Finally, the research questions will be evaluated.
Bakalářská práce se zabývá vlivem věrnostních programů na nákupní chování zákazníků u maloobchodních prodejců potravin. V teoretické části jsou popsány základní pojmy a obecné působení věrnostního programu v rámci marketingové komunikace.
V praktické části bude provedeno srovnání věrnostních programů u vybraných maloobchodních řetězců potravin na Českém trhu a analýza nákupního chování zákazníků a jejich vnímání věrnostních programů na základě výzkumu, který byl proveden formou kvantitativního dotazníkového šetření. Závěrem dojde k vyhodnocení výzkumných otázek.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the influence of loyalty programs on the purchasing behavior of customers at food retailers. In the theoretical part, the basic terms and the general operation of the loyalty program in the framework of marketing communication are described.
In the practical part, a comparison of the loyalty programs of selected retail food chains on the Czech market will be carried out and an analysis of the purchasing behavior of customers and their perception of loyalty programs based on research that was carried out in the form of a quantitative questionnaire survey. Finally, the research questions will be evaluated.
Vymezení základních pojmů a zpracování teoretických východisek na základě rešerše odborné literatury a dostupných zdrojů.
Stanovení cíle, výzkumných otázek a metodiky práce.
Realizace marketingového výzkumu – nastavení, vytvoření dotazníku, využití kvantitativní metody.
Analýza a zpracování dat. Zodpovězení výzkumných otázek.
Vyhodnocení a zpracování závěrů.
Zásady pro vypracování
Vymezení základních pojmů a zpracování teoretických východisek na základě rešerše odborné literatury a dostupných zdrojů.
Stanovení cíle, výzkumných otázek a metodiky práce.
Realizace marketingového výzkumu – nastavení, vytvoření dotazníku, využití kvantitativní metody.
Analýza a zpracování dat. Zodpovězení výzkumných otázek.
Vyhodnocení a zpracování závěrů.
Seznam doporučené literatury
BURNETT, Ken. Klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha: Computer Press, 2002, 382 s. Business books. ISBN 80-7226-655-1.
GUBÍNIOVÁ, Katarína a Gabriela PAJTINKOVÁ BARTÁKOVÁ, Hodnotenie výkonnosti lojalitných programov. 1. vyd. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. 87 s. ISBN 978-80-223-5350-2.
HORRELL, Edward. Zákaznická věrnost: jak zvýšit počet zákazníků a udržet si je : [jak dovést zákaznický servis k dokonalosti]. Brno: Computer Press, 2007, 152 s. Praxe manažera. ISBN 978-80-251-1905-1.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2018, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. Fifth edition. Harlow: Person, 2013, 615 s. ISBN 978-02-737-7322-1
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. Expert. ISBN 978-80-247-4843-6.
Seznam doporučené literatury
BURNETT, Ken. Klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha: Computer Press, 2002, 382 s. Business books. ISBN 80-7226-655-1.
GUBÍNIOVÁ, Katarína a Gabriela PAJTINKOVÁ BARTÁKOVÁ, Hodnotenie výkonnosti lojalitných programov. 1. vyd. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. 87 s. ISBN 978-80-223-5350-2.
HORRELL, Edward. Zákaznická věrnost: jak zvýšit počet zákazníků a udržet si je : [jak dovést zákaznický servis k dokonalosti]. Brno: Computer Press, 2007, 152 s. Praxe manažera. ISBN 978-80-251-1905-1.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2018, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. Fifth edition. Harlow: Person, 2013, 615 s. ISBN 978-02-737-7322-1
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. Expert. ISBN 978-80-247-4843-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskouu práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Šramová):
1. Ktoré zistenia považujete za kľúčové pre nastavenie komunikácie k zákazníkom používajúcich vernostné programy?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Pozreli ste sa na to, či je Vami zistený výsledok podobný so zisteniami v zahraničí, t.j. či štruktúra a preferencia vernostných programov u spotrebiteľov v zahraničí je podobná, alebo rozdielna v porovnaní s českými spotrebiteľmi?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.