Tato bakalářská práce se zabývá obalovým designem limonád a jeho vlivem na spotřebitelské chování. Práce zahrnuje teoretický přehled s praktickým výzkumem, který zahrnuje jak kvantitativní dotazníkové šetření, tak i kvalitativní rozhovory. Cílem práce je identifikovat klíčové prvky designu, které ovlivňují spotřebitelské preference a jejich rozhodovací procesy při výběru limonád. Výsledek práce poskytuje konkrétní doporučení pro nové výrobce limonád na trhu, zaměřené na optimalizaci designu obalu, aby upoutal spotřebitele.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis explores the influence of soft drink packaging design on consumer behavior. The work includes a theoretical overview coupled with practical research, encompassing both quantitative surveys and qualitative interviews. The aim of the thesis is to identify the key design elements that influence consumer preferences and their decision-making processes when choosing soft drinks. The result of the thesis provides specific recommendations for new soft drink manufacturers in the market, aimed at optimizing packaging design to attract consumers.
Tato bakalářská práce se zabývá obalovým designem limonád a jeho vlivem na spotřebitelské chování. Práce zahrnuje teoretický přehled s praktickým výzkumem, který zahrnuje jak kvantitativní dotazníkové šetření, tak i kvalitativní rozhovory. Cílem práce je identifikovat klíčové prvky designu, které ovlivňují spotřebitelské preference a jejich rozhodovací procesy při výběru limonád. Výsledek práce poskytuje konkrétní doporučení pro nové výrobce limonád na trhu, zaměřené na optimalizaci designu obalu, aby upoutal spotřebitele.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis explores the influence of soft drink packaging design on consumer behavior. The work includes a theoretical overview coupled with practical research, encompassing both quantitative surveys and qualitative interviews. The aim of the thesis is to identify the key design elements that influence consumer preferences and their decision-making processes when choosing soft drinks. The result of the thesis provides specific recommendations for new soft drink manufacturers in the market, aimed at optimizing packaging design to attract consumers.
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti obalového designu a nákupního chování spotřebitelů.
2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumných metod formou kombinace kvantitativního a kvalitativního šetření zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat, identifikujte limity práce.
3. Zpracujte výzkum ve formě dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a stanovte doporučení pro výrobce limonád.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti obalového designu a nákupního chování spotřebitelů.
2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumných metod formou kombinace kvantitativního a kvalitativního šetření zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat, identifikujte limity práce.
3. Zpracujte výzkum ve formě dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a stanovte doporučení pro výrobce limonád.
Seznam doporučené literatury
JESENSKÝ, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha: Grada, 2018. ISBN 9788027102525.
JURÁŠKOVÁ, Olga a HORŇÁK, Pavel. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024743547.
KOTLER, Philip a ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha: Grada, 2004. ISBN 8024705133.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014. ISBN 9788024748436.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck. Beckovy ekonomické učebnice, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4.
Seznam doporučené literatury
JESENSKÝ, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha: Grada, 2018. ISBN 9788027102525.
JURÁŠKOVÁ, Olga a HORŇÁK, Pavel. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024743547.
KOTLER, Philip a ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha: Grada, 2004. ISBN 8024705133.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014. ISBN 9788024748436.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck. Beckovy ekonomické učebnice, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Lze na základě provedeného dotazníkového šetření již realizovat výsledek zkoumání nebo byste doporučil provést ještě další zkoumání zvoleného tématu, případně jaké další?
Jaký výsledný ekonomický efekt pro Vámi zvolený postup lze označit jako odpovídající?