Cílem předložené diplomové práce je poskytnout ucelený pohled na proces implementace Public Relations do zdravotnické organizace a navrhnout, jak tuto realizaci úspěšně aplikovat do praxe. Návrh implementace byl zpracován pro malou zdravotnickou organizaci, tudíž je Public Relations vnímán v širším pojetí.
V diplomové práci se vychází ze zpracování teoretických východisek marketingu ve zdravotnictví, marketingové komunikace se zaměřením na PR či marketingového mixu
a jejich specifik ve zdravotnictví. V praktické části se diplomová práce zaměřuje na vytvoření návrhu implementace PR ve vybrané zdravotnické organizaci, který bude sloužit jako nástroj pro zajištění lepší komunikace ve vztahu s cílovými skupinami marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The goal of the presented thesis is to provide a comprehensive view of the process of implementing Public Relations into a healthcare organization and to propose how to successfully apply this implementation in practice. The implementation proposal was prepared for a small healthcare organization, therefore Public Relations is perceived in
a broader sense.
In the thesis, the theoretical foundations of marketing in healthcare, marketing communication with a focus on PR, and the marketing mix and their specifics in healthcare are processed. In the practical part, the thesis focuses on creating a proposal for the implementation of PR in a selected healthcare organization, which will serve as a tool for ensuring better communication in relation to the target groups of marketing communication.
Klíčová slova
Klíčová slova: domácí péče, marketing ve zdravotnictví, PR, marketingová komunikace, zdravotní péče, zdravotnická organizace, marketingový mix, PEST, SWOT
Klíčová slova v angličtině
home care, healthcare marketing, PR, marketing communication, healthcare, healthcare organization, marketing mix, PEST, SWOT
Rozsah průvodní práce
100 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem předložené diplomové práce je poskytnout ucelený pohled na proces implementace Public Relations do zdravotnické organizace a navrhnout, jak tuto realizaci úspěšně aplikovat do praxe. Návrh implementace byl zpracován pro malou zdravotnickou organizaci, tudíž je Public Relations vnímán v širším pojetí.
V diplomové práci se vychází ze zpracování teoretických východisek marketingu ve zdravotnictví, marketingové komunikace se zaměřením na PR či marketingového mixu
a jejich specifik ve zdravotnictví. V praktické části se diplomová práce zaměřuje na vytvoření návrhu implementace PR ve vybrané zdravotnické organizaci, který bude sloužit jako nástroj pro zajištění lepší komunikace ve vztahu s cílovými skupinami marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The goal of the presented thesis is to provide a comprehensive view of the process of implementing Public Relations into a healthcare organization and to propose how to successfully apply this implementation in practice. The implementation proposal was prepared for a small healthcare organization, therefore Public Relations is perceived in
a broader sense.
In the thesis, the theoretical foundations of marketing in healthcare, marketing communication with a focus on PR, and the marketing mix and their specifics in healthcare are processed. In the practical part, the thesis focuses on creating a proposal for the implementation of PR in a selected healthcare organization, which will serve as a tool for ensuring better communication in relation to the target groups of marketing communication.
Klíčová slova
Klíčová slova: domácí péče, marketing ve zdravotnictví, PR, marketingová komunikace, zdravotní péče, zdravotnická organizace, marketingový mix, PEST, SWOT
Klíčová slova v angličtině
home care, healthcare marketing, PR, marketing communication, healthcare, healthcare organization, marketing mix, PEST, SWOT
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte teoretická východiska vztahující se k marketingové komunikaci ve zdravotnictví s důrazem na Public Relations.
Na základě výsledků analýzy připravte návrh implementace Public Relations ve vybrané zdravotnické organizaci.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric N. Essentials of Health Care Marketing. 5 th ed. Massachusetts: Jones & Bartlett Learning, 2021. ISBN 9781284200157.
BOROVSKÝ, Juraj a ŠMOLKOVÁ, Eva. Marketing ve zdravotnictví. 2., přeprac. vyd. Praha: České vysoké učení technické, 2013. ISBN 978-80-01-05413-0.
HILLESTAD, Steven G. a BERKOWITZ, Eric N. Health Care Market Strategy: From Planning to Action. 5 th ed. Massachusetts: Jones & Bartlett Learning, 2018. ISBN 9781284150407.
SLOUKA, David. Vedení a marketing malých zdravotnických zařízení: Příručka pro praxi. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0469-7.
ZLÁMAL, Jaroslav; BĚLOVÁ, Jana a BLAŽEK, Jiří. Management zdravotnictví I. Olomouc: Computer Media, 2018. ISBN 978-80-7402-375-0.
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric N. Essentials of Health Care Marketing. 5 th ed. Massachusetts: Jones & Bartlett Learning, 2021. ISBN 9781284200157.
BOROVSKÝ, Juraj a ŠMOLKOVÁ, Eva. Marketing ve zdravotnictví. 2., přeprac. vyd. Praha: České vysoké učení technické, 2013. ISBN 978-80-01-05413-0.
HILLESTAD, Steven G. a BERKOWITZ, Eric N. Health Care Market Strategy: From Planning to Action. 5 th ed. Massachusetts: Jones & Bartlett Learning, 2018. ISBN 9781284150407.
SLOUKA, David. Vedení a marketing malých zdravotnických zařízení: Příručka pro praxi. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0469-7.
ZLÁMAL, Jaroslav; BĚLOVÁ, Jana a BLAŽEK, Jiří. Management zdravotnictví I. Olomouc: Computer Media, 2018. ISBN 978-80-7402-375-0.
Přílohy volně vložené
bez příloh
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Pavla Staňková, Ph.D., hodnocení známkou: B
Oponent práce: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D., hodnocení známkou: C
Otázky vedoucího práce:
1) Jako úlohu hrají zdravotní pojišťovny ve vztahu k dané organizaci? Je jejich aktuální vyjednávací síla významná či nikoli? Zodpovězeno částečně
2) Proč jste se ve své práci nezaměřil také sociální síť LinkedIn? Na jakou cílovou skupinu by se v rámci PR mohla zdravotnická organizace na této sociální síti zaměřit? Nezodpovězeno
3) V rámci www stránek navrhujete k propagaci využít fotografie klientů a pečovatelů. Jak byste prakticky řešil problematiku GDPR a souhlasu se zveřejňováním fotografií? Zodpovězeno zcela
Otázky oponenta práce:
1) Který z prezentovaných čtyř akčních plánů považuje student za nejvíce účinný, a z jakého důvodu? Zodpovězeno částečně
2) Měl již student možnost projednat svoji DP s jednatelkami vybrané zdravotnické organizace, jaké byly případné reakce? Zodpovězeno zcela
Další otázky:
prof. MUDr. Jaroslav Slaný, CSc., Proč máte uvedené demografické změny v silných stránkách? Zodpovězeno zcela
Ing. Eliška Kozubíková, Ph.D., Na jakou cílovou skupinu míří vybraná organizace? Zodpovězeno zcela