Práce se zabývá možnostmi, jak mohou děti a mládež trávit svůj volný čas. Hlavním cílem je poskytnout bližší pohled na obsahovou i formální stránku volnočasových institucí.
Teoretická část chrakterizuje volný čas, jeho funkce, základní formy zájmové činnosti a různé organizace volného času. V praktické části je prováděn průzkum mezi určitými institucemi ve zlínském a brněnském kraji. Na základě tohoto průzkumu jsou v práci navrženy náměty nebo případné změny využitelné v praxi.
Anotace v angličtině
This thesis deals with possibly ways of spending leisure time of children and teenagers. The main aim of this thesis is to learn more about capacity and formal aspect leisure time organizations.
The teoretical past describes leisure time, his functions, basic forms of hobbies activities and varied leisure time organizations.
Research among various institutions in Zlin and Brno is realised in practical part.
At the end of this thesis there are some suggestions and changes suggested by the author based on the results of the research.
leisure time, leisure time activities, leisure time organizations, children, teenagers
Rozsah průvodní práce
52 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá možnostmi, jak mohou děti a mládež trávit svůj volný čas. Hlavním cílem je poskytnout bližší pohled na obsahovou i formální stránku volnočasových institucí.
Teoretická část chrakterizuje volný čas, jeho funkce, základní formy zájmové činnosti a různé organizace volného času. V praktické části je prováděn průzkum mezi určitými institucemi ve zlínském a brněnském kraji. Na základě tohoto průzkumu jsou v práci navrženy náměty nebo případné změny využitelné v praxi.
Anotace v angličtině
This thesis deals with possibly ways of spending leisure time of children and teenagers. The main aim of this thesis is to learn more about capacity and formal aspect leisure time organizations.
The teoretical past describes leisure time, his functions, basic forms of hobbies activities and varied leisure time organizations.
Research among various institutions in Zlin and Brno is realised in practical part.
At the end of this thesis there are some suggestions and changes suggested by the author based on the results of the research.
leisure time, leisure time activities, leisure time organizations, children, teenagers
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části-základní terminologie
Zpracování praktické části-metodologie výzkumu
Zpracování praktické části-zpracování výzkumu
Zpracování výsledků výzkumu
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části-základní terminologie
Zpracování praktické části-metodologie výzkumu
Zpracování praktické části-zpracování výzkumu
Zpracování výsledků výzkumu
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
FALTÝSKOVÁ, J. Koncepce výchovy ve volném čase. In Němec et al. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002.
KRAUS, B. a kol. ČLOVĚK -PROSTŘEDÍ -VÝCHOVA, k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KRYSTOŇ, M. Edukácia detí a mládeže vo voľnom čase. Banská Bystrica: PF UMB, 2003. ISBN 80-8055-804-3.
LOUGHRAN, J., CORRIGAN, D. Teaching Portfolios: A Strategy for Developing Learning and Teaching in Preservice Education. Teaching and Teacher Education. 1995, 11, no.6,pp. 565-577.
MASARIKOVÁ, A., MASARIK, P. Vybrané kapitoly z pedagogiky voľného času. Nitra: UKF PF, 2002. ISBN 80-968735-0-4.
Seznam doporučené literatury
FALTÝSKOVÁ, J. Koncepce výchovy ve volném čase. In Němec et al. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002.
KRAUS, B. a kol. ČLOVĚK -PROSTŘEDÍ -VÝCHOVA, k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KRYSTOŇ, M. Edukácia detí a mládeže vo voľnom čase. Banská Bystrica: PF UMB, 2003. ISBN 80-8055-804-3.
LOUGHRAN, J., CORRIGAN, D. Teaching Portfolios: A Strategy for Developing Learning and Teaching in Preservice Education. Teaching and Teacher Education. 1995, 11, no.6,pp. 565-577.
MASARIKOVÁ, A., MASARIK, P. Vybrané kapitoly z pedagogiky voľného času. Nitra: UKF PF, 2002. ISBN 80-968735-0-4.