Tato diplomová práce se věnuje procesu budování značky studia GIZ'MO LAB s cílem posílit její pozici a vytvořit podmínky pro její budoucí rozvoj v oblasti digitální 3D módy. V teoretické části se opírá o odbornou literaturu zaměřenou na postupy budování silných značek a specifika digitální módy. Praktická část detailně analyzuje charakteristiku značky, zahrnující SWOT analýzu, vnější prostředí, postupy budování značky, její portfolio, konkurenci a zákaznickou základnu. Tyto analýzy slouží jako základ pro vytvoření projektového návrhu. V projektu jsou definovány segmenty a určeny cílové skupiny pro komunikační strategii v rámci realizace projektu, včetně formulace cílů a návrhů klíčových sdělení pro jednotlivé cílové skupiny. Na závěr je vypracována časová, nákladová a riziková analýzy projektu.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the process of building the brand of GIZ'MO LAB studio with the aim to strengthen its position and create conditions for its future development in the field of digital 3D fashion. The theoretical part is based on professional literature focused on the methods of building strong brands and the specifics of digital fashion. The practical part thoroughly analyzes the characteristics of the brand, including SWOT analysis, external environment, brand-building practices, its portfolio, competition, and customer base. These analyses serve as a foundation for the creation of a project proposal. In the project, segments are defined and target groups for the communication strategy are determined, including the formulation of goals and proposals for key messages for each target group. In conclusion, time, cost, and risk analyses of the project are developed.
Klíčová slova
značka, budování značky, prvky značky, positioning, strategická analýza, segmentace, digitální móda, 3D oblečení
Klíčová slova v angličtině
brand, brand building, brand elements, positioning, strategic analysis, segmentation, digital fashion, 3D clothing
Rozsah průvodní práce
84
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se věnuje procesu budování značky studia GIZ'MO LAB s cílem posílit její pozici a vytvořit podmínky pro její budoucí rozvoj v oblasti digitální 3D módy. V teoretické části se opírá o odbornou literaturu zaměřenou na postupy budování silných značek a specifika digitální módy. Praktická část detailně analyzuje charakteristiku značky, zahrnující SWOT analýzu, vnější prostředí, postupy budování značky, její portfolio, konkurenci a zákaznickou základnu. Tyto analýzy slouží jako základ pro vytvoření projektového návrhu. V projektu jsou definovány segmenty a určeny cílové skupiny pro komunikační strategii v rámci realizace projektu, včetně formulace cílů a návrhů klíčových sdělení pro jednotlivé cílové skupiny. Na závěr je vypracována časová, nákladová a riziková analýzy projektu.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the process of building the brand of GIZ'MO LAB studio with the aim to strengthen its position and create conditions for its future development in the field of digital 3D fashion. The theoretical part is based on professional literature focused on the methods of building strong brands and the specifics of digital fashion. The practical part thoroughly analyzes the characteristics of the brand, including SWOT analysis, external environment, brand-building practices, its portfolio, competition, and customer base. These analyses serve as a foundation for the creation of a project proposal. In the project, segments are defined and target groups for the communication strategy are determined, including the formulation of goals and proposals for key messages for each target group. In conclusion, time, cost, and risk analyses of the project are developed.
Klíčová slova
značka, budování značky, prvky značky, positioning, strategická analýza, segmentace, digitální móda, 3D oblečení
Klíčová slova v angličtině
brand, brand building, brand elements, positioning, strategic analysis, segmentation, digital fashion, 3D clothing
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte rešerši odborné literatury definující problematiku budování silné značky a formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav procesu budování značky ve vybrané firmě.
Na základě uskutečněné analýzy navrhněte projektové řešení vedoucí k budování silné značky.
Zhodnoťte přínosy a rizika navrhovaného řešení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte rešerši odborné literatury definující problematiku budování silné značky a formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav procesu budování značky ve vybrané firmě.
Na základě uskutečněné analýzy navrhněte projektové řešení vedoucí k budování silné značky.
Zhodnoťte přínosy a rizika navrhovaného řešení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DĚDKOVÁ, Jaroslava. Strategický marketing: pro kombinovanou formu studia. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2017. ISBN 978-80-7494-353-9.
HAUNEROVÁ, Klára; KHELEROVÁ, Vladimíra a ŠIMONOVSKÁ, Zuzana. Fashion management. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2113-7.
KOSTELIJK, Erik a ALSEM, K. J. Brand positioning: connecting marketing strategy and communications. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. ISBN 978-0-367-25019-5.
ROWLES, Daniel. Digital branding: a complete step-by-step guide to strategy, tactics, tools and measurement. Second edition. London: KoganPage, 2018. ISBN 978-0-7494-8169-8.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vydání. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3535-6.
Seznam doporučené literatury
DĚDKOVÁ, Jaroslava. Strategický marketing: pro kombinovanou formu studia. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2017. ISBN 978-80-7494-353-9.
HAUNEROVÁ, Klára; KHELEROVÁ, Vladimíra a ŠIMONOVSKÁ, Zuzana. Fashion management. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2113-7.
KOSTELIJK, Erik a ALSEM, K. J. Brand positioning: connecting marketing strategy and communications. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. ISBN 978-0-367-25019-5.
ROWLES, Daniel. Digital branding: a complete step-by-step guide to strategy, tactics, tools and measurement. Second edition. London: KoganPage, 2018. ISBN 978-0-7494-8169-8.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vydání. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3535-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího práce: doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
1. Vysvětlete, prosím, co znamená POD a POP, vztažené ke značkám. (zodpovězeno částečně)
2. Z jakých podkladů jste vycházela při sestavování BCG matice? (zodpovězeno částečně)
3. Vysvětlete, prosím, v jakých podmínkách výzkumu lze využít kvalitativních a kvantitativních dat? (nezodpovězeno)
Otázky oponenta práce: Ing. Martina Sasínková, Ph.D.
1. Které přínosy jsou pro projekt nejvýznamnější? (nezodpovězeno)
2. Proč je v praktické části zařazena teorie o BCG matici? (zodpovězeno částečně)
doc. PhDr. Dana Linhartová, CSc.: V příloze máte dotazník ke kvalitativnímu výzkumu, ale v kvalitativnímu výzkumu se nedělá dotazník. Kde máte vstupní data k dotazníku? Kdo vyplňoval dotazník? (nezodpovězeno)
Ing. Petra Barešová, Ph.D., MBA: Zaměřovala jste se na zákazníky? Zjišťovala jste informace od zákazníků vedoucí k budování silné značky? Na co se zaměřuje organizace? Jaká je konkurenční výhoda firmy? (nezodpovězeno)
doc. Ing. Jan Kramoliš, Ph.D.: Proč si firma zákazníky neudrží? (nezodpovězeno)
Ing. Petra Barešová, Ph.D., MBA: V práci zmiňujete positioning. Vysvětlete daný pojem? (nezodpovězeno)